hoe gaan de nachten?

Hoi allemaal
Ik ben hier een poosje niet geweest omdat het allemaal niet zo lekker ging met Dilan. Hij huilde overdag erg veel en is daardoor zelfs 1 1/2 week opgenomen geweest in het ziekenhuis. De nachten gaan erg goed. Op dit moment krijgt hij rond 22 uur zijn laatste fles (met 2 theelepeltjes nutrix) en wordt hij de volgende dag rond 8 uur wakker. Ideaal dus.
Liefs Nurse

Hallo allemaal,

Wilde ook even laten weten hoe het gaat....de nachten gingen redelijk, netjes om de 4 uur en soms 5 uur, maar zelfs dat ging opbreken. Zijn gaan inbakeren in een Pacco en toen werd het wat langer. Zijn daar even mee gestopt, omdat in mijn omgeving 4 vriendinnen een kindje hadden die een heupbroekje moesten. Inbakeren blijkt daar geen heel goed iets voor te zijn. Na een week weer om de 4 uur en zelfs af en toe minder slapen, zat ik er helemaal door (ook nog peuter lopen). Bij consultatie bureau advies gevraagd en die gaven aan dat Ruben geen extra risico liep op een heupbroekje en ik de pacco gerust veilig kon gebruiken. 's avonds om 2200 op bed en om 6 uur wakker, heerlijk, komen mama's ook van bij!

Kan het aanraden als je kindje onrustig is en met zijn handjes zichzelf iedere keer wakker zwaait...

mamaflo

Hoi meiden,

Als ik dit allemaal zo lees lijkt het net of ik de enige ben die nog steeds elke nacht m'n bed uit strompel om een fles te gaan maken!?
Noah is nu 3 maanden oud en heeft tot nu toe één nacht doorgeslapen (dat was vorige week) maar daarna is hij gewoon weer teruggevallen in zijn oude patroon.
Eerlijk gezegd begin ik het ondertussen wel aardig zat te worden! Ik kan de nachtvoedingen aardig verdelen met mijn man gelukkig, anders had ik het helemaal niet meer getrokken denk ik..
We hebben al van alles geprobeerd; Johannesbroodpitmeel; wakker maken voor we naar bed gaan; juist door laten slapen, overdag proberen grotere flessen te geven, zo laat mogelijk naar bed laten gaan in de avond; inbakeren,maar niets lijkt echt te helpen. Hij slaapt vaak wel vanaf een uur of 7 's-avonds zo'n 5 a 6 uur achter elkaar door; maar daarna valt hij weer terug in zijn 3-uurs ritme

Zijn er nog meer moeders hier met baby's van rond de 3 maanden die nog helemaal niet willen doorslapen? Of is Noah echt zo'n uitzondering?

Groetjes, (een slaperige) 10e

Ik ben begonnen met het oefenen met doorslapen sinds week 8 toen ben ik ook begonnen met het geven van half-borstvoeding/half-flesvoeding. Soms lukte het wel en soms niet maar na 2 weken proberen ging in eens de knop om en sindsdien slaapt hij hele nachten door van 22.00  tot 7.00 uur. Niet alle baby's   van > 3 mnd slapen al hele nachten door, maar Thomas wel. Ik geniet er nog elke nacht van dat ik door kan slapen en het zal balen worden als het niet meer lukt vanwege een verkoudheidje of zo.

Beste 10e,

Wat ik merkte met Ruben is dat hij wel wakker was 's nachts, maar eigenlijk niet echt honger had. Dronk wel 100cc, maar liet de rest staan.
Heb hem op gegeven moment op mijn borst gelegd of een tutje gegeven en zag dat hij dan gewoon weer in slaap viel.
Blijkbaar voelde hij zich ongemakkelijk.
Als je hier achter komt, weet je dat hij het moet kunnen! Inbakeren hielp dus...maar jij gaf al aan dat dat niet hielp, ook niet na een weekje?
Wens je veel sterkte, want het is echt pittig!

mamaflo

Voor 10e 1983:

De tip die ze mij gaven is: overdag op tijd pakken, omdat ze anders overdag te veel slapen! Dus niet door laten slapen als ie helemaal in coma is.  Laatste fles om half 11 of 11 uur, en daarvoor geen 5/6 uur laten slapen, want dan pakt hij/zij zijn nachtrust al!! Dus zeker om de 4 uur voeden of drie en half! En dan anderhalf uur ophouden, behalve de laatste fles! En zorgen dat ie overdag meer voeding krijgt, zodat ie goed verzadigd de nacht ingaat. Met de nacht bedoel ik: na 11 uur!

Ik weet niet of je er wat mee kunt, maar ik hoop die ie snel doorslaapt!

Schemaatje voor je: bij om de 3,5/4 uur (6 keer voeden)
4. 00  uur
8. 00  uur
11. 30  uur
15. 00  uur
19. 00 uur
22. 30 uur

Zodra je merkt dat hij later gaat komen, pas je je uren aan en als ie om 6 uur komt kun je 5 voedingen geven om de vier uur! Dan doe je in elke voeding weer meer!

Nog even voor 10e 1983: ik lees jou verhaal nog eens goed en ik denk dat het probleem zit bij de 5/6 uur slapen voor 11 uur. Misschien kun je proberen dat te onderbreken, hij begint te vroeg aan zijn nacht. Die 5/ 6 uur moet je proberen te verschuiven naar de nacht. Mijn idee zou dan zijn: niet op verzoek voeden, maar op schema en ook pakken als ie slaapt en na de voeding wel een tijdje ophouden. Zo krijgt ie het dagritme gevoel, bij licht meer wakker dan bij donker!

Terug
Bovenaan