Hoe gaat het met alle mama's?

Hallo moeders,
Ik ben benieuwd hoe het met iedereen gaat, en met jullie baby's.
Zelf ben ik op 20 Febr. bevallen van een dochter Finette genaamd.
De eerste twee dagen hoorde je haar niet, daarna heeft ze een halve
nacht gehuild, ik kreeg haar echt niet stil. Maar gelukkig gaat het nu
goed, bijna te goed overdag slaapt ze bijna alleen maar!!! Ze wordt soms
wakker om een fles maar meestal maak ik haar wakker. En als we de
fles geven dan valt ze daarna weer in slaap. Dus dan breng haar maar weer
naar bed. sÝvonds om half elf\elf uur laaste fles en dan komt ze tussen drie
en vier uur. En dan s'morgens weer tussen zeven en acht. Ik geef fles voeding.
Hoe gaat het bij jullie? groetjes Miranda

Hoi,

Proficiat nog!
Lekker dat het zo goed gaat!

Met Noortje (23-03) gaat het ook prima. Er begint hier ook wat ritme te komen in de voedingen (BV). 's nachts komt ze nog 2 maal. maar ja, met haar gewicht van 5 kilo heeft ze ook wat extra's nodig.
De eerste twee nachten na het ziekenhuis wilde ze 's nachts niet in haar bedje slapen. We hebben haar toen bij ons in bed genomen. Afgelopen nacht heeft ze wel de hele nacht in haar bedje geslapen! Was zo trots op haar!

Hoi,

Onze dochter Madelief is ook  geboren op  20 febr. Ze slaapt erg veel. Het liefste de hele dag. Ze laat nu 4 uur tussen een voeding en is een erg rustig meisje.
Ik geniet ieder moment van haar en van mijn andere kinderen.

Gr Wendy

Hoe het gaat? Goed!

Ten eerste met mezelf! Ik heb een hele zware zwangerschap gehad met veel kwaaltjes en nu in de kraamweek voel ik me als herboren. EINDELIJK niet meer misselijk, geen braken meer, nauwelijks nog rug/bekkenpijn, geen tintelende vingers en eindelijk weer goed slapen en lekker op de rug liggen!

Met mijn dochtertje Eveline gaat het ook goed. De eerste 2 dagen/nachten hebben we in het ziekenhuis doorgebracht en toen was ze onrustig, huilerig, flinke zuigbehoefte, ze wilde eigenlijk niet alleen in wiegje liggen. Maar sinds we thuis zijn is ze bijna een ander kindje. Ze slaapt goed (al wil ze overdag liever niet in haar bedje liggen), drinkt goed aan de borst (7 voedingen) en huilt weinig. Ik merk wel dat ze wat meer behoefte aan lichamelijk contact heeft, ik zit vaker met haar op de arm dan ik me bij mijn zoontje kan herinneren. En, ze is ook wat kieskeurig, ha ha, soms huilt ze bij papa op de arm, terwijl ze dan op mijn arm meteen stil wordt... Mama rules!

Hoi hoi,

Hier gaat het ook steeds beter!! Ben nog steeds erg  snel moe, en heb nog veel
last van hartkloppingen. Maar ik begin nu eindelijk weer een beetje zelf in huis wat
te werken (dat na 8 weken) Heb HELLP gehad.
Onze Marilène heeft twee weken geleden nog vier dagen in het ZH gelegen omdat
ze alleen maar kreunde en persde en niet meer sliep.
Ze heeft nu twee soorten medicijnen gekregen, en is echt een stuk rustiger.
Ze wil net als meerdere baby's het liefst bij je liggen en ligt dan ook vaak bij
ons in bed want dan slaapt ze wel!!

Vraagje? Hoe lang hadden jullie last van de keizersnee wond??

groetjes Boemeltje

hoi mama's!

ook hier gaat het goed. morgen is Swen alweer 3 weken oud.
wat gaat de tijd snel!

De borstvoeding loopt nu goed, alleen heb ik erg gevoelige tepels op het moment.
en als meneertje dan geen zin heeft om te happen en te blijven drinken, dan is het weleens lastig!

de nachtelijke avontuurtjes van Swen zijn het lastigst. hij wil na de laatste fles echt niet gaan slapen! en dat terwijl hij daar overdag echt geen last van heeft.
ipv dat hij dan om half 12 lekker gaat slapen, lig ik nog tot  een uur of 1  met hem wakker.

lichamelijk is het net of er helemaal geen bevalling geweest is. heb wel 2 hechtingen gehad, maar die waren zo oppervlakkig dat ik er niks van heb gemerkt.
mijn schaambeen voelt wel af en toe nog wat beurs aan.
de kilo's zijn er ook alweer af. nu alleen het blubberbuikje nog een beetje proberen strak te krijgen. (nu nog niet hoor!... over een tijdje)

de kleine man begint wakker te worden, dus tijd voor de melkfabriek om aan het werk te gaan!
groetjes

Hoi!,

Hier gaat alles goed. Ik ben op 27-1 bevallen van twee zoontjes (bijna een maand te vroeg) en 1 zoontje heeft daarna nog 3,5 week in het ziekenhuis gelegen. We genieten nu lekker met z'n 5-en (we hebben nog een dochtertje van 21 maanden).

Boemeltje: de keizersnede is mij erg tegen gevallen. Ik durf nog niet goed te tillen, ook al is het al 5 weken geleden. Volgens mij mag je na 6 weken weer tillen. Ik voel me pas sinds vorige week echt weer goed en ben alweer wezen winkelen in de stad. Hoe voel jij je?

Groetjes, Floor

Hoi,

Met Cas gaat het heel erg goed. Zaterdag is ie al weer drie weken oud. Hij drinkt goed aan de borst en huilt weinig. Slapen doet ie het leifst bij mama in de armen. Maar als hij eenmaal in slaap is (meestal binnen half uurtje) dan kunnen we hem wel in bedje leggen. We voeden op verzoek, en meestal is dit om de 3 a 4 uur. s nachts zit er soms zelfs 5 uur tussen. Maar een paar keer per dag weigert hij tussen de voedingen te slapen en is ie wakker en wil ie vermaakt worden. Ook kan hij heel erg onrustig zijn. Ook met aanleggen. Als het niet meteen goed gaat dan wordt ie echt boos.

Met zijn moeder gaat het elke dag een beetje beter, al kan ik nog steeds niet veel doen. Ik heb na de bevalling een vervelende complicatie gahad. Er was namelijk een wondje achterin de vagina ontstaan, wat na het hechten is blijven bloeden (zat te diep naar binnen om te worden opgemerkt tijdens het hechten) Daardoor is er een ophoping van bloed binnenin geweest wat in de loop van de dag steeds grotere druk (en dus meer pijn) gaf. Het werd pas duidelijk dat er iets niet goed zat toen ik uren na de bevalling alleen maar meer pijn kreeg. De gynacoloog werd er toen weer bijgehaald en die heeft na inwendig onderzoek geconstateerd dat de pijn die ik had inderdaad niet de standaard pijn is die je na een bevalling nu eenmaal hebt. Ik ben toen direct geopereerd. Er is een halve liter bloed verwijderd, en ik ben opnieuw gehecht. Het geneest nu wel goed, maar heeft helaas wel zijn tijd nodig. Ik heb nu binnenin een flinke beurse plek, en een 'restje' hematoom, en natuurlijk de hechtingen van een scheur en een knip.
Daarbij heb ik door al dat bloedverlies ook een erg laag ijzergehalte. Maar zolang je toch bijna alleen maar in bed kunt liggen heb je daar weinig last van. Wel zijn al die nachtelijke voedingen erg vermoeiend.

Overigens... Ik krijg na dit verhaal vaak de vraag of er een fout is gemaakt met het hechten. Nee dat is niet zo. Dat wondje zat zo diep binnenin en het is zo zeldzaam dat dit voorkomt, dat het gewoon niet mogelijk was om op te merken. Ik ben heel erg tevreden over de zorg die ik in het ziekenhuis heb mogen ontvangen. Iedereen was heel vriendelijk, vakkundig en begrijpend. Ook op de kraamafdeling waar ik twee nachten heb mogen doorbrengen werd ik heel goed verzorgd en mochten mijn man en Cas bij me op de kamer blijven. Er was zelfs een bed voor mijn man. Dus na alle slechte verhalen over het nieuwe ziekenhuis in Sittard.... Orbis (en vooral alle mensen die daar werken) Bedankt!!

Terug
Bovenaan