Hoe gaat het met alle mama's?

Hoi Allemaal,

Hier gaat ook alled goed. Daphne doet het prima. S'nachts komt ze zo'n 2x, maar begin ik al aan te wennen. Overdag is ze veel wakker en valt ze alleen maar bij mama in slaap. het is echt een pittig tantetje, maar dat is ook wel leuk ze is veel wakker. Ze weegt nu alweer bijna 7 pond dus ze is een pond aangekomen in de 3 weken.

Met mama gaat het ook goed. Heb nergens last of pijn   van de bevalling. Ik had ook alleen maar inwendige hectingen en daar heb ik weinig van gemerkt. Elke dag gaan Daphne en ik op pad met de kinderwagen  boodschappen doen.

Nou ik ga maar even kijken bij mijn kleine meid, want volgens mij begint ze een beetje wakker te worden voeder tijd dus hahaha.

Liefs Margot en Daphne

Hier gisteren een dipje gehad. Hoofdpijn, last van de hechtingen etc.
Waarschijnlijk toch te veel op geweest de afgelopen dagen.
De kraamzorg heeft me naar bed gestuurd en kunnen regelen dat ik 2 dagen extra kraamzorg krijg! Wow, super! Dit ook ivm zware bevallinge n veel vloeien.

Voel me vandaag al weer wat beter! maar blijf dus even braaf in bed liggen!

Noortje doet het super! Ze dirnkt prima. En ze zit nu alweer op haar geboorte gewicht (week oud).

Het enige probleempje is dat ze 's nachts niet in haar bedje wil slapen! We hebben al een speentje geporbeerd etc, maar ze is niet stil te krijgen!
Behalve als we haar bij ons in bed nemen. Dat doen we dan ook maar.....Volgens de kraamhulp heeft ze heel veel behoefte aan "contact".
Uren aan haar bedje staan om haar in slaap proberen te krijgen breekt mij zelf enorm op.
Dus doen we het maar zo. Ach, bij een tweede ben je echt veel makkelijker!

Als mensen nog stips hebben hoor ik ze graag!

jeetje wat vervelend dat noortje 's nachts niet wil slapen.
vind je het niet eng om haar bij jullie in bed te laten slapen?
tja tips... ik hoor ze graag, want Swen heeft de gewoonte om om 22:30 wakker te worden en tot 1 uur lekker te gaan liggen huilen ed.

ik ben vandaag naar het Cb gegaan om tips te vragen.   het antwoord:
* 's avonds in badje doen (wordt ie slaperig van)
* overdag meer wakker houden (ritme proberen te verplaatsen)

en als dat allemaal niet werkt..
heb je pech, dan moet je maar op een ander moment van de dag bijslapen. zucht!

Swen is ook weer gewogen... vorige week woog hij 3390. nu een week verder weegt hij 3890 gram. 500 gram aangekomen   in 1 week!
volgens mij geef ik echt slagroom ipv melk...

nog meer meiden met zo'n gulzig vreetzakje?
groetjes

Hey meiden,

Hier gaat alles ook goed. Milan is vandaag alweer 4 weken en is nog steeds een supertevreden ventje  dat alleen huilt als hij honger heeft of krampjes heeft.  De tijd gaat echt snel! Vandaag met hem naar het buro geweest. Hij woog nu 5465 (geboortegewicht was 4280) dus bijna 1200 gram aangekomen. Ook qua lengte was hij 2 1/2 cm gegroeid (nu 55,5 cm). Kortom ons ventje doet 't goed. Hij zit nu op 7 voedingen per dag, iedere 4 uur meldt hij zich. Ook 's nachts nog 2 keer aan de bak, maar ja dat went inderdaad ook. Carina hier nog een mama met lekkere vette melk   dus enne voor wat betreft de tip om Swen 's avonds in badje te doen. Hier werkt 't niet, Milan is niet echt moe te noemen na het badje. Hij valt soms wel in slaap, maar dat is dan een kort slaapje. Milan wil tussen de  1 na laatste  en de laatste voeding (tussen 17.30 en 21.30) ook niet in z'n bed liggen en ligt dan in de box om zich heen te kijken, maar ja dat is natuurlijk wel een andere tijd  dan bij jullie.  Wel is het wennen om het ritme van Milan te combineren met onze 2 meiden. Onze oudste gaat nl. naar school en dat is niet altijd even makkelijk qua voedingstijden en breng- en ophaaltijden, aangezien er nog niet helemaal een ritme is bij Milan. Maar tot op heden gaat 't allemaal goed met een beetje passen en meten en is 't leven van alledag weer begonnen.

Doegie!

He Carina,

Ta bij de eerste zou ik het ook nooit gedaan hebben. merk dat je bij een tweede echt een stuk gemakkelijker bent.

Volgens de kraamzorg kan het niet veel kwaadf. Toevallig heb ik ook het boek0000 Borstvoedng van Stefan kleintjes, daarin wordt zelfs beweerd dat het veiliger is!
Dit omdat je als Bv moeder extra allert bent op ademhaling van je kindje etc! Tevens meld hij dat veel ongelukken gebeueren bij vrouwen die hun kindje 's nachts zittend voeden en dan in slaap vallen. En het kindje dus ook valt!

ik leg haar alleen met haar onderlijfje onder het dekbed. ik laat een lampje aan. Ook merk ik dat ik zelf wel wat lichter slaap.

maar het is voor mij nog altijd beter dan niet slapen!

Hallo,
wat leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Finette is a.s vrijdag 2 weken oud\jong
dus nog de kleinste van het stel. We zijn een beetje aan het vogelen met de
voedingen(ze krijgt flesvoeding) Eerst.kreeg ze 90 om de drie uur, en dan half elf en s'nachts 120. Maar nu proberen we om de vier uur en dan telkens 120 alleen valt
ze tijdens de fles weer in slaap. En bij de 90 moeten we haar telkens wakker maken.
Morgen komt de wijkverpleegkundige zal haar ook eens vragen hoe en wat.
Voor de rest gaat het prima, ik voel me goed ook al zegt iedereen wat ben je weer
snel op de been enz. maar ja, ik hoef toch niet eerst 2 weken binnen te zitten.
Ik vindt het gewoon fijn als alles weer een beetje normaal loopt, hebben jullie dat ook?
groetjes Miranda

Als ik jullie verhalen lees wordt ik wel een klein beetje jaloers!!
Met onze meid gaat het super groeit goed en 's nachts komt ze
twee keer..
Alleen lees ik dat jullie je zo goed voelen wilde dat het bij   mij ook
zo is. Marilène is morgen 10 weken oud, en ik  wordt om alles nog zo moe.
elke middag ga ik naar bed en doe nog bijna niets in huis.
Heb vandaag echt een baal dag!!

He Boemeltje,

Wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit! Het zullen deels ook de hormonen zijn! En de een heeft langer tijd nodig om te herstellen dan een ander! Sterkte!

`Miranda, fijn dat het zo goed gaat! By the way! Norotje is maandag pas twee weken!

Hier alles goed! Afgelopen nacht heeft Noortje heerlijk in haar eigen bedje geslapen! Joehoe......ben helemaal trots op haar! Ik hoop dat ze dit nu blijft doen! Ik vind het voeden ;s nachts niet zo erg! Maar om daarna heel veel moeite te moeten doen om haar weer in haar bedje te krijgen is toch minder!

Hoevele zijn jullie kleintjes eigenlijk wakker?

Groetjes, Janneke

Terug
Bovenaan