Hoe gaat het met alle mama's?

Gelukkig ben ik dus niet de enige!!!

Hoelaat geef je Swen 's avonds dan de laatste voeding? of verschilt dat ook nog erg??

Liefs Sabina

Hier ook af en toe compleet geen regelmaat. Gisteren kwam ze om half 8 's-ochtends en daarna pas weer rond half 1 's middags. Terwijl ze normaal om de 3 uur drinkt. De rest van de dag wel weer keurig om de 3 uur. 's Nachts is het meestal om de 4 of 5 uur, dus dat is wel lekker. Alleen heb ik dan meestal een borst die op knappen staat dus slaap ik het laatste uurtje vrij onrustig, maar om haar nu eerder uit bed te halen vind ik ook weer zo wat. Dan is ze zo slaperig dat ze toch slecht drinkt. Oja en bij de voeding rond 9 uur 's avonds wil ze opeens 2 borsten, terwijl ze normaal aan 1 voldoende heeft...pff haha. Ik ben maar gewoon braaf melkkoetje elke keer, zolang zij maar tevreden is!! Hoop wel dat er regelmaat in gaat komen, want nu is het wel lastig met visite afspreken en zo. Weet iemand vanaf wanneer je ongeveer voedingen mag / gaat afbouwen?
Hebben jullie trouwens al wat van het consultatiebureau gehoord? Volgens de VK zouden ze snel langskomen, maar ik heb ze nog niet gezien en was even benieuwd wat de normale termijn is waarop ze langskomen.
Verder gaat het hier goed, 's avonds heeft ze jengeluurtjes en in bed slapen is nog steeds geen succes. Maar ja ze is ook nog zo jong..!
Ik ben zelf nog erg moe en moet veel rusten en slapen. Gelukkig gaat dat door de dag heen best redelijk!

hoi dames,

wat fijn dat het met iedereen zo goed gaat.Lieke is nu twee weken oud en doet het geweldig.ik mag niet klagen ze is erg tevreden,ze komt overdag ongeveer om de drie a vier uur voor de borstvoeding en snachts meestal maar 1 keer.ze slaapt nog veel.vaak naar elke voeding wel.soms kan ze ook wel een half uur tevreden wakker liggen in de box.Dit is heel anders dan ik gewend ben met mijn zoon tim.hij was namelijk een huil baby.,maar goed het kan natuurlijk nog veranderen.

Met mij gaat het redelijk,ik ben ook nog wel erg moe en ga ook nog elke middag even op bed.anders haal ik de dag echt niet,mijn hb is ook nog aan de lage kant hier gebruik ik staaltabletten voor.verder mag ik niet klagen. groetjes patries

Swen krijgt zijn laatste voeding meestal rond half 11. en dan mogen we meestal voor 12 uur wel van hem gaan slapen...

ik ga straks trouwens de lactatiekundige bellen.
ik heb een overvloed aan melk en een nogal heftige toeschietreflex. dit zorgt ervoor dat Swen zich vaak verslikt, veel moet boeren en vaak te vol zit en dus gaat huilen van buikpijn.
ik hoop zo dat zij me verder kan helpen, want ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.

mijn vriend is de borstvoeding allang beu. eerst het op gang krijgen (was een hel!) en nu wer een overvloed. van hem mag het wel stoppen.
dit maakt het voor mij natuurlijk niet gemakkelijker om door tegaan. maar ik vind stoppen zo not done!
juist na alle moeite die ik ervoor heb moeten doen om het op gang te krijgen.

ik hoop op goede tips!
ik laat jullie wel weten wat ze ervan zegt...

groetjes

Goedemiddag mama's!

Hier hebben we eindelijk na bijna 6 weken een ritme gevonden met onze jongens!!! Ze komen nu om de 4 uur voor een voeding en heeeeel soms zit er 's nachts 5 uur tussen. Ik probeer ze overdag iets langer op te houden na de voeding, ze beginnen de box en wipstoel al interessant te vinden.

Wel zijn ze 1 x per dag erg huilerig tussen twee voedingen in, dzw niet willen slapen en alleen maar op schoot willen zitten, maar zolang dat alleen overdag is vind ik het niet erg.

Over 2 weken krijgen ze alweer de eerste vaccinaties, jeetje wat gaat dat snel. Hebben sommige baby's al de eerste vaccinaties gehad?

Groetjes, Floor

Hier gaat het ook best lekker, al merk ik wel dat ik de afgelopen week een beetje te hard van stapel ben gelopen, een beetje terugslag nu... Tja. Rustig aan doen maar, he? Het is gewoon dat ik me zo goed voel ten opzichte van zwangerschap (die gewoon echt k*t was), dat ik alles wel weer wil doen, omdat ik het al vele maanden niet gedaan heb! Maar ja, lijf heeft toch tijd en rust nodig om te herstellen van die zware zwangerschap en van bevalling... Gelukkig is manlief erg streng, ha ha!

Eveline doet het prima, ze zit op 8 voedingen per 24 uur, waarvan 1 in de nacht. Ze heeft best al een ritme, al zeg ik het zelf, meldt zich vaak op dezelfde tijden, al krijgt ze om de 2-6 uur voeding. Slapen gaat in de nacht behoorlijk goed, de tijd die ik kwijt ben om haar in haar eigen bedje in slaap te laten vallen wordt steeds korter, afgelopen nacht zelfs helemaal niet terug hoeven gaan! Overdag is echter een ander verhaal... Ze slaapt wel goed en ook redelijk wat, alleen zelf in slaap vallen vindt ze blijkbaar moeilijk, dat moet echt lekker warm en knus op de arm van mama... En ze moet dan ook wat van zich af huilen voordat ze in slaap kan vallen. Ach ja, ik ben allang blij dat dit alleen overdag is!

@ mmmh: bij ons (en zo was het ook bij mijn oudste, in andere woonplaats) is de wijkverpleegkundige thuis geweest met 2 weken en dan moeten we met 4 weken voor het eerst naar het bureau. Ze hebben zelf gebeld om afspraak door te geven, ik heb idd dus niets zelf hoeven doen.

Hoi,

Vandaag is Noortje alweer 2 weken!
Wat gaat dat snel......

We hebben ritme gevonden! Ze meldt zich overdag keurig om de 3 uur.
Ook 's nachts gaat het steeds beter.
Gisteren kreeg ze om 22:00 uur haar laatste voeding.
Daarna liet ze zich keurig in haar eigen bedje leggen.
Ze kwam pas weer om 15L3 uur! Daarna had ze haar "wakkere uurtje"Slechte timing. Ze heeft toen tussen ons in gelegen op een aankleedkussen. om 7 uur kwam ze toen weer voor een voeding. Heel netjes dus.
We zitten nu dus op 7 voeidngen (BV).

Maar ze weegt dan ook rond de 5 kilo!

Morgen komt de verplegekundige hier langs! Ben benieuwd.

Kraambezoek begint nu ook flink te lopen. Een heel geplan allemaal! Maar wel gezellig!

Hoihoi,

Milan is vandaag alweer 5 weken! Ook hij krijgt behoorlijk wat borstvoeding binnen, soms kan hij het niet eens allemaal zo snel opdrinken waardoor de melk uit z'n mond loopt en over mn buik looopt  Geven jullie allemaal maar 1 borst per keer? Ik geef beide borsten, vind ik wel zo prettig, want anders staat er altijd 1 borst op knappen of erger nog dat die gaat lekken. Carina, ik ben benieuwd wat de lactatiekundige heeft gezegd en ja ik persoonlijk vind borstvoeding geven zo bijzonder dat ik er niet snel mee zal stoppen. Heb m'n beide meiden ook een 1/2 jaar bv gegeven en dat wil ik bij Milan ook graag volhouden. Milan heeft alleen behoorlijk veel last van gas, hij kan winden laten, het lijkt wel een volwassene. Ik ben afgelopen vrijdag met hem naar de osteopaath geweest en die constateerde dus dat hij een spanning had zitten in zn achterhoofd (zou heel goed veroorzaakt kunnen zijn door de (te) snelle bevalling) en hier wordt hij dus voor behandeld. Over 2 weekjes mag hij terug.

Groetjes,

Mama van Milan

Terug
Bovenaan