Hoe gaat het met alle mama's?

hoi hoi

hier gaa het goed. straks voor het eerst shoppen met mijn moeder en Swen.

met Swen gaat het ook super! hij groeit zo hard! hij was in 1 week tijd 500 gram aangekomen.
Swen heeft zijn huilmoment de afgelopen 2 dagen verplaatst naar de avond. rond 12 uur mogen we nu slapen ipv om 1 uur pas.
dan kom hij nog 1 keer 's nachts, maar slaapt dan gelukkig gelijk weer in.

hoeveel Swen wakker is.. na het voeden gemiddeld nog zo'n half uurtje tot een uur wakker. en als hij te gulzig geweest is, en dus te vol zit, dan issie nog wel langer wakker. gelukkig is dat niet zo heel vaak, meestal 's avonds, dus dan kunnen papa en mama het samen opvangen!

ik heb een minimonkey gekocht. zo kan ik toch de hondjes uitlaten!
en hij ligt er heerlijk in!

Hoi,

Leuk om te lezen van alle moeders hoe het gaat!!!

Pepijn en Hugo zijn bijna 6 weekjes oud en komen nu om de 4 uur voor een voeding. 's nachts slapen ze ongeveer 5 uur achter elkaar. Het zijn echt twee kleine mannetjes (vergeleken met onze dochter toen ze zo oud was), Pepijn weegt nu 3,5 kilo en Hugo 3,9 kilo, volgens de richtlijnen op het consultatiebureau zitten ze helemaal op de onderste lijn maar omdat ze prematuur zijn geeft dat niks. De kinderarts is in ieder geval erg tevreden.

Carina: leuke foto's van je mannetje!! Hoe bevalt de minimonkey jou? Ik heb de lodger Shelter zodat ik één kindje in de Lodger kan doen en mijn dochtertje van 21 maanden in de duowagen kan vervoeren. Ik ben er nog niet heel tevreden over, vindt dat ze zo in de verdrukking liggen.

Met mezelf gaat het ook weer redelijk goed, ben na de keizersnede en het hellp syndroom weer goed op de rit. Ik kan weer wat winkelen en doe ook weer wat dingen in het huishouden. Moet wel zeggen dat de ene dag beter gaat dan de andere dag maar sinds twee dagen merk ik echt dat ik met sprongen vooruit ga.

Groetjes, Floor

Hallo dames! Leuk om te lezen hoe het bij/met iedereen gaat. Yinthe ligt nu heerlijk te slapen, wel even iets anders dan de afgelopen dagen. Ze was de hele dag wakker, van half 9 's ochtends tot 's avonds laat. De helft van de tijd vermaakte ze zichzelf, de andere helft van de tijd moest ik haar bezighouden of vasthouden. Beetje vermoeiend, omdat ik mijn middagslaapje echt nog nodig heb. Gisteren is mijn moeder een dagje geweest zodat ik even bij kon tanken. Echt heerlijk was dat. Gisterenavond was er weer geen land met haar te bezeilen. Ze bleef maar hangerig, huilen, wakker niet willen slapen. Uiteindelijk maar laten huilen in haar bedje en gelukkig viel ze toen binnen 10 minuten in slaap. Daar was ik wel blij om, want ik kan daar echt niet tegen, haar maar laten huilen. Maar ik denk dat ze gisteren een beetje overprikkeld was en gewoon even moest huilen. Moeilijk hoor soms! Vandaag is juist het tegenovergestelde...ze slaapt al de hele dag. Ze wordt alleen wakker voor de voedingen. Ben benieuwd hoe lang ze dit volhoudt. 's Nachts slaapt ze altijd gelukkig, ze komt alleen voor de voeding. Ze is echt een heerlijk kindje, ik kan echt genieten van al haar gezichtsuitdrukkingen e.d.!! Alleen haar moeder is af en toe een beetje onzeker!

Hoi Mama's,

Blij te horen dat mijn zoon niet de enige is die niet in zijn eigen bedje wil slapen. Cas huilt niet veel, maar is wel een heel wakker mannetje. Na een voeding heeft ie ineens een heleboel energie (vooral s nachts). En dan wil ie rond kijken naar lichtjes en leuke speeltjes. Of hij wil door papa of mama vermaakt worden. Na een tijdje valt hij dan wel langzaam in slaap, maar alleen als hij bij een van ons ligt.

Bij ons in bed laten slapen durf ik niet aan. Maar wat we wel regelmatig doen is hem op de borst van mij of mijn man laten slapen terwijl wij in bed liggen. Dan doezel je wel een beetje weg, zonder echt in diepe slaap te komen. En als Cas dan eindelijk in slaap is dan leggen we hem heel voorzichtig in de wieg. Vaak wordt ie dan weer even wakker, maar dan kan ik hem weer in slaap krijgen door de wieg zachtjes te laten schommelen, en een paar keer zijn speen terug te geven.

Een tip die we ook wel eens gehad hebben is om hem op een aankleedkussen tussen jullie hoofdkussens in te leggen. Met een eigen dekentje dan wel.

Laten huilen kan ik (nog??) niet. Hij raakt dan zo overstuur en ik zelf nog veel meer. Ik bedenk me altijd maar dat zo'n knindje 9 maanden in mijn buik heeft gezeten, en nu dus die warmte en geborgenheid van daarbinnen mist. Huidcontact en lekker in je warme armen liggen komt daar het dichtste bij.

Cas begint overigens wel een beetje last te krijgen van het dagelijkse huiluurtje. Dan is ie echt onrustig en bijna niet te troosten. Alleen mama's magische truc (heel hoog tegen mijn borst en schouder leggen en zachtjes op de billen kloppen en zachtjes neurien) werkt dan. Mits afgewisseld met papa's magische truc (op de arm nemen en rondjes lopen terwijl papa op de billen klopt en zingt.)

Jullie allemaal succes en een goede nachtrust toegewenst.

Hallo februarimoeders,

Leuk om te lezen hoe het met jullie en je kids gaat. Ook van ons dan maar een update!

Met Nils gaat het nu heel goed. De eerste dagen gingen moeizaam; in het ziekenhuis had hij zijn eerste fles gehad, maar het tijdstip was niet opgenomen in de overdracht. Dus waaarschijnlijk heeft hij 'smiddags thuis zijn fles te laat gehad. Hierdoor raakte hij versuft en dronk hij de volgende dag slecht en hebben we zijn ogen niet gezien. De kraamverzorgster heeft toen haar best gedaan om er toch een fles in te krijgen. Hierna is het mijn man ook een paar keer gelukt. De volgende ochtend zag ik opeens een alert mannetje!!! Vanaf toen ging het ook beter met zijn temperatuur (was de eerste dag een aantal keer 35,5... Kangaroeen bleek een goede methode om ook dit weer tot een goed einde te brengen).

Gisteren heb ik zelfs het cb gebeld omdat meneer zo hongerig is; hij kwam 's avonds steeds eerder voor een fles. Nu mag hij 110 tot 120. Rond 4 uur moet ik er 's nachts een keer uit voor een voeding. Dus qua nachtrust klaag ik niet! Verder herken ik het niet willen slapen in het eigen bed ook. De eerste week was hij ontroostbaar; dan legde ik hem idd op mijn buik. Nu is hij gewend aan de stilte 's nachts en volstaat een speen en flink wat aaien en mijn vinger in de zijne duwen. Zijn bed staat direct naast mijn bed zodat ik slaperig en wel hem in slaap kan sussen. Ik neem hem niet meer in bed op aanraden van de kraamverzorgster. Mijn man vindt het ook eng. Bij mijn eerste heb ik dit overigens wel langer gedaan hoor! Bij mijn zonen heb ik de dikke mazzel dat ze snel gewend zijn aan het dag- en nachtritme.

Met mij gaat het redelijk goed. Bij mijn tweede kind gingen de hechtingen wijken na de kraamtijd. Dit heeft tot gevolg dat ik zeer voorzichtig ben nu. Hebbijna de hele kraamweek in bed doorgebracht. Tja, die is nu voorbij en met nog twee kinderen thuis, moet je snel weer mee in het ritme. Elke dag doe ik wat in het huishouden. Ik ben nog niet buiten geweest. Hiervoor mis ik ook nog de conditie. Maar ach, elke dag gaat het wel veel beter, dus nog een week of 2 en ik ben er wel weer denk ik.

Goed, ga nu ook stofzuigen (voel me lui worden).

Sheila, m.v. Nils (23-02-09).

Hoi mama's,
Wat leuk om te lezen hoe het met jullie en jullie baby's gaat.
En we mogen niet klagen, toch? Zelf ben ik wel eens onzeker,
hebben jullie dat ook, het is wel m'n tweede maar toch, als ze
dan huilt ja, wat is er dan aan de hand. Helaas praat ze nog niet.
Ze is wel goed gegroeid. Over twee weken voor het eerste bezoek
naar het consultatiebureau. Volgens mij heeft ze vandaag een regel
dag, kwam vannacht om half drie, en om half zes alweer terwijl ze
soms makkelijk om de vier uur voeding krijgt. Maar s'nachts geef ik
gewoon wanneer ze komt, heb dan echt de energie niet om het
iets te rekken ( wil dan graag weer mijn bed in) . O, ja, hebben jullie
ook vanmiddag lekkker gewandeld, eindelijk mooi weer hier. groetjes Miranda

Hallo allemaal,

Leuk om te lezen hoe het alle moeders vergaat!!!

Hier gaat het goed, Mirthe groeit goed en is een lekker meisje! ik kan inderdaa helemaal genieten van alle geluidjes, gezichtsuitdrukkingen etc!
Ook ik ben soms wat onzeker, maar  ik vind het eigenlijk wel meevallen voor de eerste keer en probeer steeds meer ritme te gaan krijgen!

Want ritme in de voedingen hebben we nog niet helemaal... en helaas komt ze elke nacht nog steeds twee keer! Dat breekt me best wel op (ik denk dat ik dat zelfs het zwaarste vind, die gebroken nachten...) ik probeer zelf 's middags ook te slapen, maar dametje wil 's nachts wel in haar bedje maar overdag niet hoor!!! dus dan slaapt ze bij me in bed!

Ik geef borstvoeding en vind het geweldig! ik hoop dat ik het lang kan volhouden!!!

Met mij gaat het ook goed, ik probeer regelmatig te wandelen!
Ik heb nog wel last van "van onderen" (flinke knip gehad) en van de week bloedde het zelfs weer behoorlijk... als er druk op komt te staan dan voel ik het nog behoorlijk!

Nou ik ga even bakkie thee zetten en dan is het weer etenstij voor m'n kleine meid!

Liefs Sabina (mama van Mirthe 14-2-09)

hoi hoi!

hier is  er wat  de voeding betreft  ook nog geen ritme hoor!
Swen komt meestal om de 3 uur, maar soms kan hij ook na 2 uur vreselijk krijsen om eten, terwijl er nu alweer bijna 4 uur tussen zit.

over het algemeen komt hij 's nachts 1 keer. zo tussen 2 en 3. En dan weer tussen 6 en 7. mijn vriend moet om 6 uur uit bed om te gaan werken. dus dat voelt dan niet meer zo als 's nachts.

groetjes

Terug
Bovenaan