Hoe gaat het met alle mama's?

Hoihoi

Vanmiddag komt hier een muts van het cb langs, dus idd na twee weken. Ze heeft zelf gebeld. Lekker om half 3, terwijl ik nu eens een mindere nacht heb gehad... Dat wordt een kort dutje straks. Nils wekte me vannacht om half 3 al (was steeds om half 5; dan moest ik hem wakker maken) en wilde om half 7 wel weer. Toen heb ik hem op mijn buik gelegd en het nog een uur weten te rekken.

Ik laat de verpleegkundige mooi even kijken naar zijn navel rn droge huid. Dat is dan wel weer makkelijk!

Groetjes, Sheila.

@ Carina, Hier ongeveer hetzelfde gehad. Ik kolf nu het eerste beetje melk af en pas daarna gaat Lise aan de borst.
Omdat de ergste druk eraf is kan ze de tepel ook makkelijker vastpakken en vasthouden en ze kan nu rustiger drinken ipv zowat van de borst afgevuurd te worden ivm de hoge druk.
Door het rustiger drinken verslikt ze zich niet of nauwelijks meer en zijnde krampen/mondjes terug ook stukken minder..
Ik hoop dat het werkt. Want het zou inderdaad zonde zijn na al die moeite om te stoppen met de bv, en natuurlijk ook omdat Swen het er goed op doet :)

Suc6
Gr.
Linda

Hallo mama's,
Alles weer op de rit? Het gewone leven begint weer, al hoewel we natuurlijk
allemaal nog genieten van onze zwangerschapsverlof. Gaan jullie straks allemaal
weer werken en zo ja, hoeveel uren? Ik zelf werk 20 uur bij een C1000 als ass.
hoofdcassiere en begin 7 Mei weer. Van de week alles rond gemaakt met onze
nieuwe gastouder, een lieve vrouw van 45 jaar die de dond.middag en de vrij.ochtend
op gaat passen. Wel fijn om dat nu geregeld te hebben.
Met Finette gaat het prima, vandaag voor het eerste bezoek naar het consultatie
bureau geweest en ze weegt nu 4600 gr. en is 55 cm lang. Ze slaapt wel heel veel
en drinkt goed( flessen van 120 en de laaste van 150) vannacht was ze pas om
half vijf wakker, en ik lag al vanaf 2 uur te wachten wanneer ze wakker zou worden,
zot he. Maar goed, ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat, groetjes Miranda

Hoi Miranda

Ik geef ook flesvoeding net als jij. Op dit moment 7 keer 130 cc. Laatste fles krijgt Nils om ongeveer half 12. In de nacht komt hij rond 4 uur. Heb jij advies van het cb gekregen om als laatste fles 150 cc te geven? Ik heb telefonisch advies ingewonnen omdat Nils heel hongerig is. We mogen naar 6 voedingen toe, maar ik weet niet hoe ik dit kan aanpakken (ik weet ook niet meer hoe ik dit voor elkaar heb gekregen bij de oudste 2). Heb jij tips?

Verder moet ik 11 mei weer beginnen; ik werk 24 uur in het basisonderwijs als groepsleerkracht in groep 1/2. En idd nu geniet ik nog even van mijn verlof; het is al druk genoeg zo haha.

Tot hoors, Sheila (m.v. Nils - 23-02-09).

Hoi Miranda

Ik geef ook flesvoeding net als jij. Op dit moment 7 keer 130 cc. Laatste fles krijgt Nils om ongeveer half 12. In de nacht komt hij rond 4 uur. Heb jij advies van het cb gekregen om als laatste fles 150 cc te geven? Ik heb telefonisch advies ingewonnen omdat Nils heel hongerig is. We mogen naar 6 voedingen toe, maar ik weet niet hoe ik dit kan aanpakken (ik weet ook niet meer hoe ik dit voor elkaar heb gekregen bij de oudste 2). Heb jij tips?

Verder moet ik 11 mei weer beginnen; ik werk 24 uur in het basisonderwijs als groepsleerkracht in groep 1/2. En idd nu geniet ik nog even van mijn verlof; het is al druk genoeg zo haha.

Tot hoors, Sheila (m.v. Nils - 23-02-09).

Hoi Sheila,
Ik geef Finette dus zes flessen, en we deden zelf al de laaste fles op 150cc.
Nu merk ik dat ze meer flessen van 150cc wil want als ik dan een van 120 klaar
maak blijft ze daarna happen. En ze drinkt ze echt niet allemaal leeg hoor, vol is vol.
Maar ik zou het zeker bij Nils proberen, als hij het niet wil drinkt hij het ook niet op toch?
Bij het bureau zeiden ze ook, probeer maar dat was vier jaar geleden wel anders bij
mijn oudste dochter mocht er zoveel in en niet meer. Hoe zwaar is je zoontje, Finette is
nu 4600 gr en 55 cm lang, afgelopen woensdag naar het bureau geweest. Over vier weken de eeste prikken, bah maar ja. groetjes Miranda

We genieten erg van onze kleine meid. Ze doet het echt super. Ik geeft bv en ze groeit heel hard, zo'n 200 gram per week, t wordt een dikkerdje dus...! Ik hoop dat ze binnenkort naar een voeding minder gaat, want ze krijgt voldoende.
's Nachts slaapt ze steeds langer, vannacht van +/- 0.45 uur tot 6.45 uur! Er zit alleen nog niet echt een schema in, maar 's nachts hebben wij weinig te klagen gelukkig. 's Avonds wel vaak krampjes en jengelig. Dan is mijn man er ook dus kunnen we het samen afwisselen.
Overdag ligt ze vaak een uur in de box te 'spelen' en geluidjes te maken. Echt schattig. Weet iemand of je dat trouwens kunt stimuleren? Dat ze meer geluidjes gaan maken? Ik doe haar vaak maar een beetje na en praat een beetje met haar. Vind het zo schattig. Oei, ze wordt wakker denk ik...hoor een aardige huil.

Terug
Bovenaan