hoe gaat het straks met werk??

Hoi hoi

Wat vervelend dat je je zo rot voelt zeg! Kan me voorstellen dat je dan echt geen puf hebt om te gaan werken.
Het is echter wel heel belangrijk dat je luistert naar je lichaam!
Als je niet meer kan kan je niet meer, klaar, punt uit.
Jou lichaam heeft voldoende rust nodig, dus geef het dat ook.
Als je in de ziektewet wil dan moet je met je werkgever gaan praten.
Je moet hem/haar uitlgeen dat je het gewoon niet meer trekt en dat je je graag ziek wil melden, in ieder geval voor zolang jij je zo slecht voelt. Je werkgever meld je dan ziek bij het bedrijf zelf, op het hoofdkantoor, en bij het UWV.
Je verloskundige heeft er dus op ich niet mee te maken, het enige dat zij kan is je aanraden om je ziek te melden en dat soort dingen, verder heeft zij met de ziektewet niets te maken.
Ik heb zelf ook in de ziektewet gezeten tijdens een vorige zwangerschap en kreeg toen zelf ook gewoon 100% van mijn normale salaris uitbetaald alszijnde ''ziektewetuitkering'' omdat het onder zwangerschaps/bevallingsklachten'' valt en dan krijg je dus 100% van je salaris in plaats van 70% (of dat het 75% was dat kan ook) van je normale salaris.
Tenminste.. dat was zo bij mij!
Op www.uwv.nl kun je meer informatie vinden..

Succes ermee en sterkte, ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Liefs Antoinet

Hier nog eentje met een uitkering. Toen ik vertelde dat ik zwanger was waren ze allemaal enthousiast en zeiden ze dat ze me zouden steunen en als er iets was hoefde ik het maar te zeggen. Net voordat ik vakantie had werd nog gezegd dat ik binnen het bedrijf kon groeien en opleidingen kon volgen. Toen ik terug kwam van vakantie liep mijn contract af. Ik hoefde niet meer terug te komen, want ze hadden niet bereikt wat ze wilde bereiken met mij. Zeg dan verdomme dat je het niet verlengt omdat ik zwanger ben. Nee dan zeggen ze als je over een jaartje ofzo alles op orde hebt en het gaat goed mag je altijd terug komen. Nou dus niet, ze kampen met personeelstekort en op mij hoeven ze niet meer te rekenen.
En vervolgens kwam ik dus ook niet meer aan de bak want ze hebben niks aan je als je nog niet eens meer 2maanden kan werken.

Maar je hebt recht op ouderschapsverlof als je meer als een jaar bij hetzelfde bedrijf werkt. En anders kan je ook altijd even met het Juridisch Loket bellen die kunnen je ook veel vertellen.

Succes ermee en laat het er niet bij zitten!
Liefs Tineke

jemig wat een enorm gemene verhalen zijn dit! Ik zelf had gelukkig het geluk dat vlak voor dat ik positief teste van de 1e ik een vast contract kreeg, alleen was ik toen niet zo gelukkig dat het maar voor 20 uur was, nu ben ik er dolblij mee.

Voor mamadenise. Ik werk ook in een winkel (supermarkt) en ben nu 19 week van de 3e onderweg en ben compleet gesloopt (3e zwangerschap in 3 jaar en 2x hellp gehad dus hoe leuk kan het zijn ;( )

Als je je ziekmeld krijg je van de Arbo dienst een uitnodiging om bij de arbo arts langs te komen, die bekijkt je zaak en beslist of jij weer aan het werk kan, aangepast werk of aangepaste tijden. Als je het niet eens bent met zijn beslissing kun je ook nog een herziening aanvragen of je gewoon weer ziek melden.

Dus als je het niet meer trekt, je gewoon ziek melden er is op dit moment niets belangrijker dan dat kleine kindje in je.

groetjes Chislaine

ben ik even blij dat ik nog niet werk! studeren en kinderen is echt een fijne combinatie eerlijk gezegd. zeer flexibel en niemand speelt de baas over je. tegen de tijd dat ik ga werken kan ik garanderen dat ik nooit zwangerschapsverlof zal moeten aanvragen... (ben nu zwanger van de 2de)
veel sterkte voor de werkende/net niet meer werkende zwangeren!

jasm.

'hey meiden
wat een verschil zeg met mijn werkgever
ik mag geloof ik niet klagen
ik werk in een verpleeghuis en ik werd door mijn manager gevraagd te solliciteren naar een hogere functie
ik heb gezegt dat ik dat graag wilde  
ik heb toen een sollici brief gestuurd naar de directrice en een paar weken later mocht ik solliciteren ik wist toen net 1week dat ik zwanger was en had eigenlijk zoiets van dat kan ik niet maken
ik ben toen voor mijn gesprek naar haar toe gegaan en heb mijn ""probleem" uitgelegd
ze vond dit echter geen belemmering
en uiteindelijk heeft ze me nog aangenomen ook uit 6 sollicitanten
wel op voorwaarde dat ik 24pw zou blijven werken na de bevalling

liefs ilona

Echt eruit gegooit wordt ik niet, maar dan moet ik 32 uur blijven werken,
wel onregelmatig.
dus ik zou niet iedere week zoveel oppas nodig zijn.

maar het zou kunnen dat ik 5 dagen achtereen mijn kindje om 7 uur moet wegbrengen naar een oppas...nou daar voel ik me geen goede moeder bij..

liefz

hoi bloem

is het voor jou geen idee om nu de rit uit te zitten op je huidige werk
en dan na de bevalling op zoek te gaan naar een andere baan?
eentje die wel meer voldoet aan jouw wensen

want dit lijkt me alles behalve een ideale situatie

succes

liefs ilona

Hoi,

ja je hebt er lekkere werkgevers bij zitten. De mijne was zakelijk gezien niet blij, want ik ben nog aan het reintergreren en als ik straks weer fulltime werk ga ik na 2,5 maand met verlof, maar persoonlijk was hij wel heel blij.
VOlgens mij is wettelijk geregeld dat iedereen die een x aantal tijd bij een werkgever werkt recht heeft op minder werken. Als een werkgever dat niet wil moet hij aangeven dat je onmisbaar bent voor de bedrijfsstructuur, dat is nog niet zo makkelijk. Ik zou gewoon nu al de rechtsbijstand of de vakbond eens bellen, dan weet je waar je aan toe bent. Werkgevers kletsen vaak uit hun nek, ze kennen de regels zelf ook niet goed of gokken erop dat jij hun verhaal gelooft.

sterkte en laat je niet in een hoek drijven,
keesje

Terug
Bovenaan