hoe gaat het straks met werk??

Hoi evelien,

Lekker mondje dichthouden! Als je het gelijk verteld dan verzinnen ze wel iets waardoor je er na een week uitligt. Nou is niet iedere werkgever zo, maar wel veel, dus ik zou eerst nog even zwijgen.

groetjes keesje

Hallo

Hier nog eentje met een baas probleem. Ik ben nu gelukkig met verlof
en heb een vast contract. Helaas voor hem!! Maar hiervoor ook niks aan de
hand en je verteld dat je zwanger bent dan functioneer je ineens niet meer.
Ik werd echt helemaal de grond ingetrapt door hem. Als ik langs kom, en dat
is best vaak, zal hij echt niet vragen hoe het gaat. Ik heb ook een functioneeringsgesprek gehad waar ik mezelf totaal niet in herken. Ik ga hem
dan ook niet tekenen. Ik heb hierover advies gevraagd bij de vakbond. Die
zeiden ook nergens mee akkoord gaan, maar verder kunnen ze er weinig mee
doen. Het gebeurd namelijk heel vaak. Helaas!!

Nu is mijn collegaatje ook zwanger en is dus vorige week helemaal de grond
ingetrapt. Zij moest s'nachts met spoed naar het ziekenhuis en zit nu in de
ziektewet. Stress op het werk, nou daar ben je mooi klaar mee!! Ik hoop dat
ze haar verhaal gaat doen bij de bedrijfsarts en dat er dus nu iets aan gaat
gebeuren. Ze is ook op de hoogte van mijn verhaal, alleen mijn kunnen ze er
niet uittrappen, maar haar wel. Ze heeft geen vast contract, en als die verlopen is
staat ze dus op straat. Ze heeft niks meer te verliezen.

Nou we wachten het wel af hoe het afloopt.
Veel liefs en sterkte allemaal groetjes hopvrouw

Hallo dames,

Ik schrok eigenlijk een beetje van jullie verhalen... Heb namelijk zelfde soort probleem. Per 1 februari heb ik een nieuwe baan met proeftijd van een maand (denk ik) en ben dus nu 5 weken zwanger... Dat zou  betekenen dat ik als ik daar begin rond de 3 maanden zit... Heb de hoop dat ik niet te veellast krijg van de zwangerschap en het dan nog even verborgen  kan houden, maar ben ook eigenlijk van de eerlijkheid dus vind dit wel hel moeilijk. Maar als ik jullie  verhalen hoor durf ik niet eens meer eerlijk te zijn... Het laatste wat je kan gebruiken is  je baan verliezen en maanden zonder inkomen zitten....
Hoe hebben jullie dit opgelost?  Uitkering? Of een  andere baan  gevonden, rijke vent...?

groetjes floor    

Ik kreeg een WW-uitkering en daaraan zit die stomme sollicitatieplicht die niet werkt want je wordt nergens aangenomen omdat je zwanger bent.
Ik ben dus ook iemand van de eerlijkheid, maar echt meid houd je mond dicht als het je lukt. Je bespaart jezelf echt een hoop ellende.

Liefs Tineke

hoi meiden,

Ik ben het echt niet eens dat je je mond moet houden he. vooral voor de dames die nog moeten beginnen. ik zou in jullie situatie dus wel degelijk vertellen, want anders kan je helemaal verwachten dat ze je contract niet verlengen, omdat je niet eerlijk betn geweest. natuurlijk zitten er rotbazen tussen, maar ze zijn niet allemaal zo. ik heb er zelf ook een heleboel gehad. gelukkig reageerden ze bij goed, vertelde het wel net nadat me half jaar contract verlengs was, maar dat heeft meer te maken met de rot bazen hiervoor.

Meiden die dus nog moeten beginnen bij die nieuwe banen. is hier niet over gesproken toen je dien baan kreeg ? dat je bezig bent zwanger te worden ? dat hoeft natuurlijk niet nee, maar de meeste werkgevers vragen ernaar. maar goed ik zou het dus zeker vertellen. eerlijkheid duurt het langst. en als je je daarom ontslaan in je proefperiode, weet je gelijk wat voor kutbaan het wel niet is.

nou en dan ja dan krijg je miss wel ww en sollicitatie plicht, nou dat ik ook 1x per maand 4 sollicitaties, mag meer natuurlijk, maar thats it en tja dat niemand dan een zwangere aanneemt. ik zie het niet als een probleem dat heet in mijn ogen lekker genieten van je zwangerschap met af en toe een sollicitatie. en je echte verlof gaat ook gewoon in via het cwi, dus dan heb je geen soll.plicht.

meiden succes.

xxx Bambi

Tja het is en blijft belachelijk dat de toch heel veel bazen (gelukkig niet alle) in de oertijd zitten.

Ook ik had een vervelende baas die het wel heel bont heeft gemaakt. Ik ben bij de baas in maart 2005 begonnen. 2 jaarcontracten gehad. toen ik vorig jaar dec vroeg wat in  maart ging gebeuren, werd gezegd " ik ben tevreden, ik geef je een vast contract". Eind december heb ik gezegd dat ik zwanger was. in januari 2007 kreeg ik een evaluatie gesprek. Een vast contract was niet vanzelfsprekend, na 2 weken hoorde ik dat ik een nieuw jaarcontract zou krijgen.

Eind januari sloeg het noodlot toe. We gingen naar de 20 weken echo, ons kindje was niet buiten mijn baarmoeder levensvatbaar. 9 februari hebben wij onze zwangerschap bij 23 weken moet afbreken. toen ik 2 weken na mijn bevalling ging werken (weliswaar halve dagen) kreeg ik mijn contract op de mail EEN HALF JAARCONTRACT.

Ik ben verder gaan solliciteren en werd al gauw aangenomen in het ziekenhuis hier. een dag later deed ik een test "ïk had toch wel een rare menstruatie gehad". IK WAS OPNIEUW ZWANGER TOTAAL ONVERWACHT 13 WEKEN NA MIJN BEVALLING. De week erop had ik een arbeidsvoorwaarden gesprek en een afspraak nog met het hoofd van de afdeling om het een en ander door   te spreken. Ik had besloten om het te vertellen, ik was net 5 weken maar vond dat eerlijkheid het langst duurt en wat denk je?

Ik kreeg de baan niet! Ze hadden me al aangenomen notabene! tegen de   tijd dat ik met zw.verlof ging moest ik ingewerkt zijn. Ik heb wel een klachtenbrief geschreven naar het ziekenhuis en na mijn bevalling gaat het hoofd van personeelszaken samen met mij kijken naar een passende baan.

Ik heb mijn halfjaarcontract uitgediend bij mijn oude baas tot 1 september 2007, daarna vanwege ischias in de ziektewet en nu dus zwangerschapsverlof.

Ik wil maar zeggen, als ik dit hier lees gebeurt het veel meiden en dat is gewoon belachelijk, wellicht is niet zeggen ook geen optie want dan gooien ze je na het jaar of half jaar eruit. Maar hier zou wettelijk wel iets aan gedaan moeten worden.

dit mag zomaar!

ik heb me erbij neergelegd en zoek na mijn bevalling en zw.verlof een baas die mij wel waard is.

Groetjes
talke

Bij het CWI weten ze ook dat het niet mag maar ze doen er niks aan. En het UWV ook niet. En het is ook niet leuk als je de sollicitatieplicht hebt je telefoontjes krijgt van bedrijven/uitzendbureaus en ze vragen beginnen te stellen en je zegt dat je zwanger bent dat ze zeggen: "Ow dan laat maar, we zoeken verder."
Maargoed het is ieder zijn eigen keuze. Ben blij voor degene die wel een begripvolle baas hebben. Helaas denken de meeste nog altijd alleen aan het geld.

Liefs Tineke

Hier wel een heeeeel begripvolle baas :)

Toen ik vorig jaar zwanger was en het vertelde op mijn werk, werkte ik daar nog via het uitzendburo. Ik dacht echt... Nu ben ik mijn baan kwijt want ik werkte er nog niet zo lang en ik ben daar een van de twee vrouwen.
Maar mijn baas maakte mij echt blij met het feit dat ik kon blijven. Ze hadden mijn uitzendperiode verlengd. Erg slim voor als ik niet meer kon werken voor mijn verlof wat ook inderdaad gebeurde. En als ik na mijn verlof terug zou komen zou ik gelijk een vast contract krijgen.
En deze heb ik nu dus ook.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het zeker anders kan. Alleen jammer genoeg zijn jullie daar niet mee geholpen.

Groetjes,

Frieda

Terug
Bovenaan