hoe gaat het straks met werk??

Ook hier iemand waarbij het wel positief uit pakte. Ik ben nu bijna 9 weken zwanger.
Ik werk in de verstandelijk gehandicapte zorg en ik vertelde 2 weken terug al dat ik in verwachting ben. (ook ivm laat - vroeg diensten die wel heavy zijn...) Mijn teammanager was meteen enthousiast. Vroeg ook wat ik nu wilde. Ik wil als de kleine er is namelijk 6 uur minder gaan werken (=24 uur) en 1 weekend in de maand ipv 2 weekenden. Dit was meteen goed. Dus gelukkig zijn er ook positieve verhalen.

Ik vind het wel super vervelend voor de meiden die niet zo'n positieve reactie hebben gekregen. Ik hoop dat het allemaal snel opgelost is!

Liefs Koekeltje

jee wat vervelend zeg dat herken ik helemaal niet,
wil je het netjes op tijd vertellen en dan dit.
ik weet niet wat ik zou doen zeker even een keer gaan praten en duidelijk vragen waar dit op slaat.
anders lekker in de ziektewet gaan eigen schuld.

heel veel succes.

Toen ik vertelde op het werk dat ik zwanger was van Mila (nu alweer bij 2) was iedereen erg blij voor me. Echter een week later (omdat ikzelf een gesprek had aangevraagd over parttimer werken), werd me verteld dat  het erg lastig zou worden om minder te werken, en dat ik anders maar intern moest solliciteren naar een andere functie. Tssss...
Woest was ik. maar goed, wat moet je.

Ik werkte 36 uur op kantoor, en wilde ongeveer 18 uur gaan werken.
Na veel gesprekken en volhouden van mijn kant (ze wilde me toch eigenlijk ook niet kwijt) is dit uiteindelijk in de 35ste week van mijn zwangerschap alsnog goed gekomen.
Ik werk nu 21 uur, de ene week 2 dagen, de andere 2,5.
Heeft mij niet altijd een onbezorgde zwangerschap bezorgd, heel jammer.

Leidinggevende kijken er gewoon op 2 manieren naar, persoonlijk vind ze het hardstikke leuk voor je, maar zakelijk gezien. tja, das een ander verhaal.

Succes meid.

oei wat een verhalen. het kan gelukkig ook anders!

Ik ben nu 38 weken zwanger en lekker met verlof. Toen ik zwanger werd had ik nog een jaarcontract dat liep af op 1 december. Halverwege november ging mijn zwangerschapsverlof in., Mijn contract is omgezet in een vast dienstverband per 1 december. Ik was wel eerst even wat zenuwachtig, maar mijn werk doe ik goed en toen werd er bij een andere divisie een dame aangenomen die zwanger is. Dus toen ha dik echt zoiets van ohh dan zit het bij mij ook wel goed.

die andere dame ontdekte tijdens de sollicitatieprocedure dat ze zwanger was en heeft toen aangegeven dat ze graag verder wilde maar ze wel wilde zeggen dat ze net zwanger is. zij werkt dus 5 maanden en gaat dan met verlof.

er zijn dus gelukkig ook wel werkgevers die wel vrouwvriendelijk zijn!

ik mag straks ook zelf mijn ouderschapsverlof dag bepalen. heel prettig, want dat hangt erg van de plekken op de creche af bij ons.

Hoe gaat het straks met werk? Ja, dat vraag ik me ook heel erg af.

Mijn contract eindigt  tijdens mijn verlof. Ik was al aan het solliciteren en stond letterlijk met de zwangerschapstest in mijn handen toen ik gebeld werd dat ik aangenomen ben. Ik heb binnenkort een gesprek over de begindatum en zo, en denk wel dat ik het eerlijk ga zeggen, ik ben wel een beetje bang voor de reactie.

Niet vertellen is geen optie, want ik kan gewoon  niet  beginnen wanneer zij willen. Later vertellen kan wel, maar dat schaadt wel het vertrouwen. Ik ben thuis wel degene met het grootste inkomen, dus werkloos worden is ook niet ideaal. Al is er genoeg vraag, na het verlof krijg ik zo weer een baan.

Het mooie is wel dat ik op een parttime baan gesolliciteerd heb terwijl ik nu fulltime werk, dus dat is al iets wat ik niet meer hoef te regelen.

Je bent trouwens ook niet verplicht het te vertellen voor 17 weken..
Ik zelf heb dit wel gedaan in het begin, en trof een rotbaas, maar er zijn er ook genoeg die ook eerlijk zijn en wel een eerlijke baas hebben lees ik. beter zeg! had ik er maar zo eentje gehad!
maar goed, je bent he tdus niet verpicht te vertellen tot aan de 17 weken zwangerschap. als ik het over mocht doen met de info die ik nu heb had ik mn mond gehouden tot aan de 17 weken.

groetjes

o, als ik jullie verhalen vertel wordt ik nog zenuwachtiger om het te vertellen aan mijn baas! Ik ben begin augustus 2008  uitgeteld en mijn contract loopt juli 2008 af.Ik ben bang dat dat zowiezo dan niet wordt verlengt.Als ik er voor die tijd al niet uit moet.Ik heb een oproepovereenkomst dus veel rechten zal ik wel niet hebben.Al met al maak ik me wel zorgen.We hebben net een huis gekocht!

hallo dames,

ik denk dat de reacties van leidinggevende af hangt van vele factoren,
is het een man,
heeft hij/zij zelf kinderen
hoe is de werkflo (komt er heel veel werk binnen en is het nu al moeilijk bij te benen allemaal)

deze factoren mogen eigenlijk geen rol spelen bij de reactie wanneer je verteld dat je zwanger bent maar toch gebeurt het, helaas,  wel eens.

ik las van de week dat je zelfs pas 3 maanden voor uitreken datum hoeft te vertellen aan je werkgever dat je zwanger bent. nu denk ik dat dat bij vele van ons niet kan omdat het al eerder te zien is.

Als je een vast contract hebt zit je save, dan kunnen ze je niks maken. natuurlijk kan de leidinggevende aangeven dat hij/zij er niet blij mee is als je minder uren gaat werken na de zwangerschap omdat er dan nog een parttimer aangenomen moet worden waarschijnlijk en dat meer geld kost dan 1 fulltimer maar goed, minder gaan werken mag niet verboden worden.

Nu hoorde ik ook laatst dat als je zwanger bent tijdens je solli procedure of in je proeftijd cq half jaar/jaar contract ze je niet om die reden eruit kunnen zetten, dan moeten ze met andere grondige redenen komen.

Ik heb in november een vast contract gekregen (half jaar omgezet naar onbepaalde tijd) en ben sinds die tijd dus ook zwanger, ben nu  9 weken zwanger en heb het nog niet verteld, ga ik pas na mijn 12e week doen, als ik het tot die tijd nog verborgen kan houden, sinds deze week begin ik het nu al aardig te zien en draag ook een zwangerschapsbroek.
Dit zit trouwens wel lekker, geen knoop die in je maag port en is ook beter voor de baby. Zou ik iedereen aanraden die ook al last begint te krijgen van strak zittende broeken. Het is niet je baby die nu al zoveel ruimte inneemt natuurlijk maar je darmen die aan het opzetten zijn door je hormonen en dergelijke. Bij de H&M hebben ze hele leuke spijkerbroeken maar ook nette broeken voor de dames die netjes op kantoor moeten verschijnen en je ziet verder niet dat het een zwangerschapsbroek is.

Succes iedereen met de werkgevers....
maar vergeet niet lekker te genieten van de zwangerschap en gezond te blijven.

dag dames.

gr Lou
9wkn

Terug
Bovenaan