Hoe groot zijn de kids nu???

quote: Emmy79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-01-2009 22:03:53'));

quote: SuusvH reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-01-2009 21:02:43'));

Hoi hoi,

Als ik dit allemaal lees dan begin ik me toch wel een beetje zorgen te maken. Jarno is 11 maanden 7780 gram en maarliefst 68 cm lang. "Oeps"  zelfs de meiden zijn allemaal groter dan mijn zoon(tje). Laten we het maar houden op "klein maar fijn". Wanneer iemand anders ook zo'n kleintje heeft dan hoor ik het graag.......

Groetjes Suus

Hoi Suus,

wow, is dat niet heel licht/klein? Niet dat ik je ongerust wil maken ofzo.   Ben je al voor de 11 maanden afspraak bij het CB geweest?
Ach, gemiddelden komen natuurlijk ook tot stand door de extremen die bovenaan en onderaan de lijn zitten, hihi.

Groetjess

Hoi Emmy,

Ik ben vorige week naar het CB geweest en hij zit nu onder de groeicurve. Bij het CB zeggen ze er verder niets van dus ik probeer me niet teveel zorgen te maken. Jarno was 2670 gram bij zijn geboorte en heeft in het begin in het ziekenhuis gelegen omdat hij premature trekjes vertoonde en niet voldoende zuigkracht had. Hij is dus klein begonnen en heeft dit nog niet voldoende in kunnen halen. Daarnaast zijn mijn vriend en ik klein, dus wij hadden nooit verwacht een flinke baby te krijgen.  Jarno is een gezond en zeer energiek  mannetje en dat is natuurlijk het allerbelangrijkst!

Groetjes  Suus  

Nou ik ben vandaagh ook met Noah op het cb geweest.
Hij is nu 9 maanden en 1 week en hij weegt precies 10 kilo en hij is 71.2cm. Dus nog steeds een kleine dikkie dik.

Groetjes

Leah is ook net naar het cb geweest. Ze is 10 maanden, weegt 8,4 kilo en is 74 cm lang. Niet echt groot dus, maar binnen de curves....

quote: SuusvH reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-01-2009 22:44:23'));

quote: Emmy79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-01-2009 22:03:53'));

quote: SuusvH reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-01-2009 21:02:43'));

Hoi hoi,

Als ik dit allemaal lees dan begin ik me toch wel een beetje zorgen te maken. Jarno is 11 maanden 7780 gram en maarliefst 68 cm lang. "Oeps"  zelfs de meiden zijn allemaal groter dan mijn zoon(tje). Laten we het maar houden op "klein maar fijn". Wanneer iemand anders ook zo'n kleintje heeft dan hoor ik het graag.......

Groetjes Suus

Hoi Suus,

wow, is dat niet heel licht/klein? Niet dat ik je ongerust wil maken ofzo.   Ben je al voor de 11 maanden afspraak bij het CB geweest?
Ach, gemiddelden komen natuurlijk ook tot stand door de extremen die bovenaan en onderaan de lijn zitten, hihi.

Groetjess
Hoi Emmy,

Ik ben vorige week naar het CB geweest en hij zit nu onder de groeicurve. Bij het CB zeggen ze er verder niets van dus ik probeer me niet teveel zorgen te maken. Jarno was 2670 gram bij zijn geboorte en heeft in het begin in het ziekenhuis gelegen omdat hij premature trekjes vertoonde en niet voldoende zuigkracht had. Hij is dus klein begonnen en heeft dit nog niet voldoende in kunnen halen. Daarnaast zijn mijn vriend en ik klein, dus wij hadden nooit verwacht een flinke baby te krijgen.  Jarno is een gezond en zeer energiek  mannetje en dat is natuurlijk het allerbelangrijkst!

Groetjes  Suus  

Hoi Suus,
je hebt helemaal gelijk dat als hij gezond en energiek is dat dit het belangrijkste is!
Bovendien zeg je net bij het CB te zijn geweest. Gewicht zegt ook niet altijd wat...   Je hebt bij volwassenen bij een bepaald gewicht toch ook wel eens dat je denkt...dat is best zwaar of licht....maar dan ziet die persoon er gewoon gemiddeld uit.
Ik zat trouwens ook zelf al te denken dat je misschien een  prematuur kindje had, dat het daardoor kwam.  
Maargoed, ik wilde je dus  zeker niet beledigen of ongerust maken hoor.    Het viel me gewoon op.
Wij moeten volgende week naar het CB en volgens mij is onze dame niet zo'n fijn poppetje..pff.  Ze eet ook als een idioot, haha.
Nou groetjes, Bianca.

Hoi,

Norah is 11 maanden, weegt 8 kg en is 72 cm. Ook niet echt flink dus. Terwijl ze dat met haar geboorte wel was, ze was een week over tijd en woog 3400 gram, voor een meisje boven het gemiddelde. Het eerste half jaar bleef ze precies op de lijn van het gemiddelde, maar sinds ze bijvoeding krijgt, duikt ze eronder. Toen ze alleen nog bv kreeg, had ze ook maar 1x per week ontlasting en nu elke dag. Ze eet en drinkt best veel, maar heeft blijkbaar ook veel nodig.

Of je kindje klein of groot is, heeft dus vaak niks te maken met hoeveel hij/zij eet. Het ligt meestal aan de stofwisseling en die is erfelijk. Nou ben ik klein en dun (snelle stofwisseling) en is mijn man klein en, eh, iets minder dun (trage stofwisseling!), dus het had met Norah alle kanten op gekund. Ik was zelf 2250 gram bij mijn geboorte, maar ik woog met 11 maanden meer dan Norah nu, die dus bijna 1200 gram meer woog bij haar geboorte dan ikzelf. Zo kan het dus ook gaan!

Kortom: dik of dun, maak je alsjeblieft geen zorgen en denk vooral niet dat je kind te weinig of te veel eet!

Groetjes,
Jamie

Heey,

Noa word over een week alweer 1 jaar en ze weegt nu 10 kilo en is 76 cm lang.
ik krijg van mensen te horen dat ze haar beentjes zo lang vinden, komt waarschijnlijk dat al het babyvet weg is aan het gaan.

Ze heeft nu echt een dreumes figuurtje gekregen, sommigen broekjes waar geen elastiekjes in zitten zijn haar om de buik heen te ruim gaan zitten?!

Groetjes Chantal mama van Noa 30 januari 2008

Hallo,

Ruben is 9 januari een jaar geworden en weegt nu 10.5 kilo met een lengte van 78.5 cm.
Hij ligt iets boven het gemiddelde, maar al veel minder dan in het begin (geboortegewicht 4550 gram!)
Ruben heeft alleen heel bolle wangen maar geen dik buikje ofzo.

En het fiesstoeltje is inderdaad tot 15 kilo. Maar die laatste kilo's gaan (meestal) niet zo hard meer. Mijn dochtertje is nu 3.5 jaar en weegt 14 kilo....Is de afgelopen 2 jaar 2 kilo aangekomen...(ze zit al wel achterop hoor....die lange benen van haar!)

Groetjes,
Annelieke

ha ha lachen lees ik net dat ik zei dat rosco 9,5 kilo woog.
nou daar klopt dus niks van hij blijkt 8,7 kilo te wegen bij lengte van 74 cm
helemaal niet zwaar dus. Wel grappig want de huisarts dacht vrijdag dat hij wel 10 kilo
woog maar je hij heeft  net als mama super lekker plof wangen.

Terug
Bovenaan