Hoe is het met jullie deel 2

Idd, in sommige gevallen mag het niet. Bij de dingen die vlindertjes zegt.
En ik mocht van kraamhulp eventueel ook inbakenen, zolang ik maar niet beentjes mee deed. Want daar kan je echt kwaad met doen.
Maar dat doe je ook niet ;-)
Maar idd misschien wel slim even te vragen bij cb in welke gevallen het niet mag.

Liefs

hey hey dames

vlinder wat vervelend dat er nog nix is, maar de slijmprop verliezen heeft bij mij wel wonderen verricht.. dus heb hoop voor je meid

dames wat fijn dat het goed gaat met jullie en de beebs :D

alleen wel vervelend dat jesse zo slecht slaapt.. ik hoop dat je tips hebt gehad die helpen.

hier gaat alles oke, Mart begint nu echt door tekrijgen dat Jort erbij hoort ..heel lief.
Jort doet het ook super goed, komt om de 3 uur, en zit nu al boven zijn geboorte gewicht
(was 3320 = 3360) dus de bv loopt goed, hij heeft wel een erge zuig behoefte, pak ook zijn duim wel, maar soms heeft ie er ruzie mee dan geven we hem een speentje.

met mama gaat het ook goed :D weinig tot geen bloedverlies, baarmoeder staat bijna weer normaal, en de buik gaat ook weer de goede kant op.
ben nog wel wat moe, en slaap dat tussen de middag even bij, de kraam hulp zorgt dat lekker voor Mart en Jort (en voor rutger whahahaha)
rutger is ook helemaal een trotse papa, ook al moet ie erg wennen, daarom heeft ie ook 2wk vrij zodat ie mij kan helpen, en zelf kan wennen aan de nieuwe situatie.
(rutger heeft veel last van migraine met onverwachte dingen enz)
Maar knuffel met de mannen kan die als de beste, en voor een vieze stink luier draait ie zich ook niet om..ik vind het ook allemaal goed zo.. we zijn allemaal tevreden :D

nou tot snel
groetjesssss

Hi,
Wat een rust hier.
Sisi, wat fijn dat het zo goed gaat. En Jort al boven zn geboortegewicht goed zeg. Hihi. Gaat dus idd goed de bv.
En fijn dat Mart het ook goed opneemt.

Vlindertjes,
Zit er al wat beweging in? Spannend meid, het kan nu niet lang meer duren.

Hier gaat het aardig goed. Vind het wel erg wennen met zulke kleine meid.

Liefs

Goedemorgen op deze zonnige moederdag.

Voor sommigen van jullie de eerste moederdag, wie weet worden jullie al verwend.....
Onze dochter had op de peuterschool onderzettertjes gemaakt, erg leuk. En ik kreeg een lekker ontbijtje op bed.
Hier helaas nog steeds geen baby erbij. Gisterochtend heeft de verloskundige mij nog weer gestript, maar tot nu toe heeft dat nog niks gedaan. Wel voel ik me ontzettend brak, verkouden en vannacht alles bij elkaar gezweet, dus ik denk een klein griepje onder de leden. Als ik dinsdag nog niet bevallen ben, dan moet ik die ochtend naar het ziekenhuis en ik hoop dat ze dan meteen gaan inleiden. Volgens de verloskundige heb ik wel bewonderenswaardig veel geduld. Dit heeft ze ook op mijn zwangerschapskaart gezet, dus deed me wel weer goed om dat te lezen. Gelukkig ook een goede vriendin die me heel erg steunt en me afleiding bied in het lange wachten. Vandaag 41w5d zwanger en we gaan weer verder met wachten en afleiding zoeken....

Vlindertjes.
Wat lief van je dochtertje, erg leuk om zulke dingetjes te krijgen he. Hihi.
En idd, je hebt erg veel geduld. Volgens mij ben jij ook degene die het langst zwanger is geweest hier.
Meid, nog een paar dagen, al klinkt dat erg lang. Ik hoop dat het vanzelf nog gaat doorzetten. En anders dat ze je dinsdag wel inleiden. Want dit lijkt me erg slopend.
Ik vond 41 weken en 4 dagen ook al erg lang.
Meid, ik duim voor je. Dat het snel door gaat zetten en jullie jullie baby in de armen mogen sluiten.

xx

Bloemetje

goedemorgen op deze zonnige dag...

Vanmorgen was ik er al vroeg uit, ik heb mijn vriend naar zijn werk gebracht. Hij moest om 07.00 beginnen,ik haal hem ook zo weer op.
Daarna gaan we door naar een automeeting in Muiden.
Vanmorgen kreeg ik 2 kadootjes van hem namens Kirsten; een sleutelhanger met de datum van haar geboorte erop en een mok met MAMA erop en binnenin de mok staat een mooi gedicht.

Eerst zei hij dat hij het maar onzin vond, ik was immers niet zijn moeder. Dus ik heb het zo gelaten, maar hij wist dat het voor mij wel wat betekent. Gisteren dus ineens een sms of ik wat wilde hebben voor moederdag;)

Vannacht kwam Kirsten pas om 04.00 voor haar eerste fles(!!) Ik was helemaal verbaasd, als ze dit zo doorzet en steeds wat later komt :)

Ik merk dat Kirsten gisteren en vandaag niet zo goed drinkt, normaal drinkt ze makkelijk haar flesje (120 cc+4) leeg. Nu laat ze steeds wat staan of drinkt ze maar de helft en komt ze 1,5 uur later weer voor de rest.
Ze heeft nu nog maar 3 voedingen op terwijl ze er al 4 op hebt normaal. Ik houd het iig even in de gaten.

iedereen een fijne dag verder!

Wat is het rustig hier de laatste dagen. Maar jullie zullen allemaal wel druk zijn met jullie baby. Ik helaas nog steeds niet. En ook nog geen teken dat de baby er al aan komt. Het wachten is nu op het telefoontje van de verloskundige hoe laat ik morgenochtend bij de gynaecoloog wordt verwacht. En dan maar kijken of die me meteen wil inleiden of niet. Ik hoop van wel want begin het nu toch wel zat te worden. Morgen 42 weken zwanger, ik vind het lang genoeg.

hallo dames,

@vlindertje, ik hoop voor je dat de gynacoloog ook vind dat het nu lang genoeg geduurd heeft. morgen al 42 weken, nou dan word je geduld zeker op de proef gesteld...

ik hoop dat jullie allemaal een fijne moederdag hebben gehad, en natuurlijk lekker verwend zijn. wij wouden eigenlijk er niets aan doen want ik ben voor twee weken terug jarig geweest en heb daar nog 3 bossen bloemen van staan. en we hebben net een nieuwe tv gekocht en een vakantie besproken dus het geld vliegt momenteel de portomonee uit....mijn vriend kon het niet over zijn hart krijgen om er niets aan te doen. hij heeft een portrettekening van elmar laten maken en dat heb ik gekregen. nou daar kunnen geen tien bossen bloemen tegenop hoor....onvoorstelbaar dat iemand zo goed kan tekenen...het is het elmar die op de tekening staat! hij wou jesse ook na laten tekenen maar die vrouw advieseerde hem om daar nog even een jaartje mee te wachten, dus mijn moederdagkado voor volgend jaar is waarschijnlijk al bekend....haha...

ik ben vandaag voor de eerste keer naar de arts op het cb geweest.jesse is in 2 weken 500gram gegroeid. hij is nu bijna 4700gram en 57cm lang. hij doet het dus goed op die 5 voedingen. we hebben wel het advies gekregen om jesse wakker te maken voor de laatste voeding, zo rond een uur of elf. hij word nu meestal rond half 2 wakker en heeft dan zijn nacht al gehad en slaapt dan vaak maar tot een uur of vijf, soms zes.
als we hem dus rond de klok van elf wakker maken moet hij dan dus de nacht nog maken en dan slaapt hij waarschijnlijk wel door tot zes uur. eens kijken of dat gaat werken, zal wel een paar dagen overheen gaan voordat hij dat door heeft.
jesse slaapt overdag heel onrustig, iedere keer als hij bijna slaapt maakt hij zichzelf wakker door met zijn armen te gaan slaan en dus weer klaar wakker is maar tegelijk ook haast omvalt van de slaap. we hebben het advied gekregen om hem in een slaapzak te doen, dat deden we ook al wel, en dan zijn armen in de slaapzak laten zodat hij niet meer kan gaan zwaaien met zijn armen. ik heb meteen de proef op de som genomen en hem klaar wakker in bed gelegd, armen in de slaapzak gedaan (het lijkt wel heel zielig, vooral als hij dan ook nog gaat huilen..) de armsgaten dicht geplakt en de onderkant van de slaapzak bij de matras in gestopt zodat hij met zijn voeten tegen de achterkant van het bed komt en dus niet met zijn hoofd in de slaapzak kan komen....en geloof het ofniet maar hij slaapt!!! en dat is mij de laatste twee weken niet gelukt overdag....hij huilde soms wel een uur lang en dan sliep hij nog niet goed, hij slaapt sowieso overdag heel licht en word echt van elk geluidje wakker.... hopen dat hij nu ook wat vaster in slaap komt.

en nu maar hopen dat het ook echt helpt en dit niet een toevalstreffer is....

groetjes mama van elmar en jesse

Terug
Bovenaan