Hoe is het met jullie deel 2

heey

@junior
ik hoop voor je dat het inbakeren helpt en dat je zo zelf ook meer rust krijgt. maar slaapt jou dochter de hele dag in de box? kan het mischien zijn dat ze daar onrustig van word en daarom niet in slaap kan komen? wij hebben namelijk met jesse als we daar te veel mee gaan doen op 1 dag, kan hij niet in slaap komen. soms gaan we er even bij zitten en dan slaapt hij zo,zo oververmoeid is hij dan. wij laten hem overdag ook wel eens in de reiswieg slapen en dan zetten we hemop een rustig plekje weg.mischien is dat een optie ipv de box? tis maar een tip hoor! mischien heb je het al eens geprobeerd. ik hoop voor je dat cinababy gaat helpen, krampjes zijn zo zielig he. jesse heeft het ook wel eens, en dan  blijft hij aan het windjes laten. soms trilt het  gewoon door de reiswieg of box. mischien word ze van cinababy ook wel rustiger.heb me trouwens laten vertellen dat het wel  een paar dagen duurt voordat het helpt. heb er zelf geen ervaring mee.

jesse had vanavond vanaf half 8 zijn huil uurtje, hij is nu net stil en is denk ik in slaap gevallen.
ik had op een gegeven moment alles tegelijk. jesse aan het huilen, elmar die naar bed moest maar niet kon slapen ivm jesse, manlief die naar zijn werk moest....pfff.....het werd me allemaal een beetje te veel. heb even lekker een potje zitten te janken en dat lucht gelukkig weer op. elmar zei tegen mij: ga jij maar naar jesse dan ga ik alvast naar bed...toen ik even later bij hem ging kijken lag hij al lekker te slapen. en kon ik jesse dus lekker ongestoord laten huilen.

ik duik er zelf ook maar in, heb vanaf vanmorgen 4 uur mijn bedje al niet meer gezien...pfff...vanaf morgen kunnen we het weer samen doen. manlief heeft vanacht de laatste nacht gelukkig...

weltrusten als jullie er aan toe zijn!

groetjes

Hoi Dames,

Helaas kan ik nog steeds niet met jullie meepraten. Nog niet bevallen. Vandaag alweer 41w3d zwanger. Wel ben ik eergisteren de slijmprop verloren en sinds die tijd een erg branderig gevoel bij plassen   en ook als ik bijvoorbeeld voorover buk ofzo. Dus zonet in overleg met de verloskundige toch maar even mijn urine weggebracht ter controle. Dus dat is nog even afwachten wat daar uitkomt. maar de verloskundige dacht niet aan een blaasontsteking. Zelf heb ik wel het idee dat het kindje weer lager is gaan zitten. En volgens de verloskundige is het wel best aan het rommelen, het is alleen wachten tot wanneer het door gaat zetten. En dat wachten vind ik momenteel wel erg lang duren. Maar ja geduld is een schone zaak.
Ik heb net uit verveling maar een cake gemaakt, die staat nu in de oven. Dus straks een lekker stukje chocolade cake voor bij de koffie, als hij tenminste lukt.

@junior, wat betrefd dat inbakeren. Onze dochter was een huilbaby en die hebben we ook ingebakerd, maar zoiets moet je eigenlijk wel even in overleg met bijvoorbeeld consultatiebureau doen aangezien het niet in alle gevallen mag. Misschien is het ook een idee om gewoon een strak ritme aan te houden. Dat helpt vaak evengoed. dus bijvoorbeeld: wakker worden, voeden, knuffelen, even spelen en bij de eerste tekenen van moeheid weer wakker in bed leggen, zodat ze ook zelf leert om in slaap te vallen. Het vergt eerst wel even tijd van jezelf omdat je dat schema dan ook echt even 2 weken aan moet houden, maar daarna kun je weer meer. En daarna kun je haar dan bijvoorbeeld ook ipv in bed in de wandelwagen leggen om te gaan slapen zodat je met haar kunt wandelen. Hier hielp de cinababy tegen krampjes wel altijd erg goed, hoop bij Kirsten ook!

@mamavanelmar, lijkt me erg vermoeiend als je 2 kindjes 's avonds alleen op bed moet doen. Vooral als ze dan ook nog tegelijk moeten/willen.
Wat dat betrefd ben ik ook wel benieuwd hoe mijn man het straks gaat hebben als ik weer aan het werk ben. Ik werk namelijk 's avonds, 's nachts en in het weekend. Dus hij zal degene zijn die er 's avonds alleen voor zal staan.

Liefs vlindertjes 41w3d

Hoi,

Vlindertjes,
Alweer 41 weken en 3 dagen. Hoop dat het snel door gaat zetten bij jou. Vandaag misschien? Mooie dag vind je niet?
Nou meid, ik hoop dat het snel zover is voor jullie.
En eet smakelijk, hihi, klinkt lekker die cake.

Junior,
Ook hier slaapt Jana moeilijk als we haar van box in bed leggen. Bij haar werkt het het beste na de fles op 1 plek te laten liggen. We proberen daar ook schema in te houden. En merken dat het voor haar het beste is. S ochtends meestal nog in bedje. S middags ligt ze dan in box. Meestal blijft ze na fles van 18u ook nog beneden in de box. En na de fles van 21u gaat ze weer in dr bedje. Vinden het fijn dat ze ook beneden is en door geluiden heen leert slapen. Ze is dus vaak beneden als dr visite is.

Mama van Elmar,
Klinkt als zeer vermoeiende dag, en eentje waarvan je blij bent dat ie voorbij is.
Wat een lieve reactie van Elmar, mama ga jij maar naar Jesse toe. En dat hij dan ook al sliep toen je ging kijken. Wat een schatje.

Hier gaat het goed. Jana heeft weer de nacht doorgeslapen, rond 6u werd ze wakker, heerlijk. Gisteravond wel huiluurtje gehad. Rond 11u, toen wij naar bed wilden :-( Hehe, dat plan werd dus iets later. Na dr fles heeft ze ook nog kwartiertje gehuild,maar is toch vanzelf in slaap gevallen(moest dr van me man laten huilen, maar vind dat zo moeilijk) Dan lijkt het net alsof ik haar tekort doe. Dr niet geef wat ze nodig heeft. Maar af en toe huilen is ook niet slecht. Oh oh, vast de hormonen nog. Overdag lukt het me aardig dr ff te laten huilen, zodat ze ook vanzelf in slaap valt, maar s avonds als ik lig vind ik dat een erg zware taak.

Nou dames, ik denk dat wij straks, als het zonnetje blijft ons eerste rondje buiten gaan maken.

Liefs

@ ohhh. vlindertje, nog niet bevallen? ik kijk elke dag even of jij het ook al zover hebt. nou ja mischien dit weekend....nemen ze anders volgende week nog actie om je kindje geboren te laten worden, of wachten ze af wat moeder natuur doet...

@bloemetje,...ja ik ben blij dat de dag van gister voorbij is. Jesse heeft vanacht de hele nacht liggen te jammeren, dan sliep hij weer even en dan begon hij weer te huilen. en als ik er dan even naar toe ging was er niets aan de hand. ik heb hem gewoon op de normale tijd zijn flesje gegeven. en toen maar weer in zijn bedje gelegd. we hebben de babyfoon naast bed staan omdat we hem anders niet horen als hij wakker is maar die heb ik vanacht maar even uit gezet zodat ik zelf even kon slapen. al met al nog geen 2 uur slaap gehad. nu ligt meneer heerlijk te slapen...ik haal hem er zo uit want ik moet elmar halen van school. ik ben bang dat als ik hem laat liggen hij zijn dag en nacht ritme om draaid.

mijn broer haalt elmar vanmiddag even op en brengt hem na het eten weer thuis dus als jesse vanmiddag nog even slaapt neem ik het er ook even van. manlief was vanochtend ook later weer thuis want hij heeft een kleine aanrijding gehad toen hij weer van zijn werk kwam, was zijn schuld niet en de schade valt mee....gelukkig we hadden de auto net weer klaar. ze zullen wel denken bij de verzekering maatschapij...
hij is wakker gebleven tot jesse kwam voor zijn flesje dus die ligt er nog maar een paar uurtjes in. zo kon ik elmar naar school brengen en de boodschappen binnen halen. moet in huis nog even met de doek rond maar dat moet vanmiddag maar snel even en de rest zien we volgende week wel weer.

groetjes....

het inbakeren heeft zeer zeker geholpen!
Ze had haar fles om 20.45 gehad en heb haar daarna verschoond en toen in bed gelegd. Ze heeft 2 minuten 'gepiept' en toen was ze weg. Ze is niet eens gekomen voor haar late avondfles. Ze kwam 02.00 wakker en heb haar toen mee naar beneden genomen om haar te voeden.
Toen weer ingebakend en toen is ze weer gaan slapen tot 06.30, en daarna weer he tzelfde verhaal tot 09.45.
Mama was hier heel blij mee haha..mijn vriend vroeg zelfs of ze de fles al had gehad hij had haar helemaal niet horen huilen..(!)

Ik had juist de tip gekregen om haar zo veel mogelijk beneden te laten slapen zodat ze snachts beter zou slapen. Zodat ze aan de geluiden van overdag kan wennen.
Maar misschien is het wel een idee om haar overdag gewoon in haar wiegje te leggen. iig het proberen waard.
@vlindertje, waarom moet ik dit aan het cb navragen of het mag? Ik heb vannacht gemerkt dat ze er goed door slaapt. We hebben al niet zo een goede start gemaakt met het cb hier, zit er dus niet op te wachten om daar naar toe te bellen. Ze doen al moeilijk over een afspraak plannen en nemen het ons kwalijk als we niet kunnen op een dag omdat we al een afspraak hebben.

Ik ga ff wat in huis doen nu Kirsten slaapt, vanmiddag naar het ziekenhuis voor controle voor haar. Dus weer een druk dagje...

Groetjes

Junior,

Fijn dat Kirsten lekker heeft geslapen, en jullie dus ook :) Erg fijn :)
Met inbakeren moet je opletten omdat het slecht kan zijn voor heupjes. Mocht van kraamhulp dat doen, maar dan dr beetje gewoon los laten in een doek.

Mama van Elmar,
Fijn dat je broer Elmar van school wil halen, als Jesse slaapt dat jij ook lekker slapen kan. Doen hoor!

Hier gaat het goed. Jana lijkt steeds meer op te knappen. Net heeft ze wel wat terug gegeven, maar was net in badje geweest, daarna fles, en denk dat ik dr te snel weer in dr bedje heb gelegd. Want ze had twee keer echt flink geboerd voor ze dr bedje in ging. Nu dr bedje weer schoon is is ze weer lekker stil.

Liefs

bloemetje, ik wist niet dat dit slecht kon zijn voor de heupen.
Haar benen zijn niet ingebakend, alleen haar armen die continu lopen te zwaaien.
Ik heb haar ook niet heel strak liggen, gewoon zo dat ze haar armen niet kan bewegen waardoor ze dus gewoon rustig in slaap valt.

@junior, ik adviseer om het even te informeren omdat je in bepaalde gevallen niet mag inbakeren. Zoals bijvoorbeeld bij reflux, koorts en zo zijn er nog een aantal zaken. Anders even op internet nakijken.

Terug
Bovenaan