Hoe is het met jullie deel 2

Rixt,

Wow wat is dat snel zeg...
Mijn kraamverzorgster heeft juist gezegd dat ik Kirsten juist moet laten slapen en haar zelf moet laten komen. Zij heeft de neiging om na 2 keer slikken weer in slaap te vallen hahahaha.

Ik zit nu op 7 voedingen en soms zelfs op 8.

Je mag heeeeeel blij zijn dat Jelte snachts 6 uur doorslaapt..

Hoi,

Junior,
Fijn dat het steeds wat beter gaat. Ben erg blij dat te lezen :)
Rustig aan blijven doen he? En goed om jezelf blijven denken!

Rixt,
Fijn dat het met Jelte zo goed gaat. Erg mooie naam trouwens!!!
En al 6uur doorslapen s nachts, dat is idd flink ruim, hihi. Hij gunt papa en mama goed hun nachtrust.

Zo,
Hier nog niets, maar is wel flink aan het rommelen nu.
Sinds gisteravond uurtje of acht regelmatig krampen, niet echt erg pijnlijk, maar ze komen wel. En trekken dan weer weg. Vannacht ook van wakker gelegen, en soms moet ik me echt concentreren op de krampen. Net ook, dacht dat het kwam omdat ik naar toilet moest, dus maar geweest. Maar krampen blijven aanhouden. Ik hoop echt dat het vandaag of komende nacht een keer gaat doorzetten. Zijn trouwens geen harde buiken maar echt zo een flinke ongikramp die een tijd aanhoudt. Herkenbaar?

Liefs

@Rixt; dat was ik over het dag en nachtritme...
Overdag komt onze kleine puck ook om de 3 á 4 uur, dus daar ligt het niet aan.
Gisterenavond hadden we (heerlijk) géén visite, dus hebben we haar lekker wakker gehouden en daarna in badje gedaan.
Hierna viel ze -na de voeding- gelijk in een diepe slaap. Vannacht kwam ze weer gewoon om de 3 uur, en dat vind ik niet zo erg, als ze daarna maar gewoon weer gaat slapen, maar dat deed ze dus niet, en hebben we haar een fopspeentje gegeven. Wonder boven wonder vond ze dit gelijk al heerlijk (bij de andere meiden moesten we die de hele nacht vasthouden anders vloog hij gelijk uit hun mondjes).
Daar is ze dus heerlijk door in slaap gevallen. De kraamverpleegster vond een fopspeen niet zo goed, zei ze vorige week omdat baby's snel speen/tepelverwarring kunnen krijgen. Maar na 2 weken zal dat toch wel niet meer?
@Rixt, ik had ook zulke last van stuwing, en kolfde de druk eraf, maar mij gaven ze het advies éérst de borst leeg te laten drinken, doordat je baby dan de vette achtermelk binnen zou krijgen. Ik heb de voormelk gewoon weggegooit.

@Junior, ik had je verhaal gelezen (met kippevel) maar had niet helemaal begrepen dat je een keizersnee had gehad. Je schreef dat ze gehaald is, ik vermoedde dus alleen een keizersnee, misschien dom van mij, maar het kon ook gehaald zijn met de tang of vacuüm, sorry

@Bloemetje, wie weet......... ik hoop het zo voor je! In elk geval is het flink aan het rommelen! Nu mag het ook wel eens he, ben je nu vandaag 41 weken?

Nou, meiden, een fijne dag vandaag!
Vanmorgen krijg ik kraamvisite, en ik ben ook nogeens oven alle zomer en winterkleding aan het verruilen, van de meiden en mezelf, pffffffffffff...........als ik geweten had dat het steeds zulk mooi weer was had ik het nog in mijn zwangerschap gedaan!!!!!!!!!!!  t' Is zooooveel werk, en alles is zooooo lekker gekreukt....

Hoi,

Teddy,
Hihi, alweer lekker aan het rommelen in huis :)
En jullie meisje om de drie uur. Dat is toch ongeveer standaard toch?
En idd, ben vandaag 41 weken. De ongibuikpijn en gevoel van vannacht blijft een beetje aanhouden. Ook pijn laag onderin me rug, en voel me klein beetje onrustig. Maar heeft ook beetje te maken met de situatie hier thuis. Met de tuin.
We proberen ons daar niet te druk om te maken, maar makkelijk is het niet :-(

Nou, veel plezier met de kraamvisite :)

Liefs

Zo, wat is er alweer veel geschreven, mijn geheugen is momenteel niet zo dat ik alles kan onthouden . MAar zal proberen zoveel mogelijk te reageren.

@teddy, wat betrefd dat ritme, wij hadden bij Elsa al vrij snel een heel straks ritme omdat ze een huilbaby was. Hier was het wakker worden, voeden, boertje doen, even knuffelen, spelen en bij de eerste tekenen van moeheid weer in bed. En ze had in de eerste week al een speentje, ondanks de borstvoeding. Zodra ze goed aanhappen en goed drinken kun je gewoon een speen geven.

@rixt, jij kolft toch de stuwing weg? Persoonlijk zou ik dan eerst de druk eraf kolfen, dan borstvoeding geven en die voeding die je gekolfd hebt kun je invriezen of weggooien. Maar die zou ik niet eerst in een flesje geven.

@bloemetje, hopelijk zetten die lichte weeën nu door en ga je vandaag of morgen bevallen. Hou je het verder allemaal nog een beetje vol?

Hier is alles nog rustig. Zal zo even naar mijn opa en oma toe voor een kopje koffie. Zijn die ook weer helemaal blij om hun achterkleindochter te zien. En ik ben er even uit.

Dames, geniet van het weer vandaag!

vlindertjes,
Daar nog alles rustig. Hier ook nog redelijk, het zet nog steeds niet door. Al is het wel regelmatiger dan gister heb ik het idee, maar ja, kan ook gewoon gerommel zijn dat door blijft gaan tot volgende week? :-(
Heb nu af en toe harde buiken, krampen onderin me rug.
We doen gewoon rustig aan vandaag. Wil wel proberen rustig wat in huis te doen. Want word echt een zooitje hier, en zou dolgraag vanavond nog boodschappen doen
Ff nog voorraadje binnen halen. hoop dat ik het red.

Veel plezier bij je grootouders.

x

hey hey damesss

heerlijk he dit weertje.. kheb net al ff lekker gepoest, want Mart is op het kdv :D
ff relax dagje voor mij zelf

kheb ook de kleren maar eens uitgezocht..en idd pokke werk zeg ppfff

bij Mart had ik ook erge stuwing en over volle borsten.. ik kolfde het eerst beetje ook weg..hier zit namelijk nix in.. dus voor de beeb ook niet echt lekker.. en daar bij kan ie ook   nog vaker gaan komen voor voeding.

vlinder veel plezier vandaag!

bloem ik hoop echt dat het iets heeft gedaan hoor.. en dat ongi gevoel en die rug ppff praat me er niet van.. kheb het nu al sins dinsdag.. kword er nu een beetje simpel van :S
maar ja zal er wel bij horen.. ben nog niet eerder zo bevallen vorige keer ingeleid dus weet ook   niet hoe en wat je eigenlijk moet voelen... spannend!!!

en heb de beeb ook al laten weten dat ik er zoveel zin in heb.. en dat het mooi weer is enz enz.. maar ja het komt wanneer ie zelf wil.. vanaaf miss maar eens een sex poging doen om de zooi daar eens wakker teschudden hihi

ow hebben jullie ook zon spier pijn in billen/rug/benen?

nou kga ff genieten van de zon..fijne dag allemaal

doegieeee!!!

en mama met beebs geniet ook lekker van het mooie weer.. miss ff lekker wandelen.!?

hallo dames,

@rixt, hoeveel voeding geef jij nu per keer als je nu al op 6 voedingen zit?
wij zitten hier (jesse is ruim 2 weken) op 6x 135 cc en 2x 105 cc. 135 cc voor overdag en 105 cc voor snachts.
jesse meld zich zelf na 3-3,5 uur. ook snachts. we geven hem snachts minder omdat hij overdag er nog wel eens wat uitspuugt. geen mondje vol maar echt met een boogje, ik had het vorige week al naast zijn bedje liggen. op aanraden van het cb geven we hem snachts minder omdat hij dan waarschijnlijk ook minder zou spugen. nu is het spugen al minder geworden sinds we over gestapt zijn naar de difrax fles. maar sinds twee nachten komt hij na 2-2,5 uur weer omdat hij niet genoeg heeft aan 105cc. we gaan vanaf vanacht maar de nachtflessen ook op 135cc zetten. kijken hoelang hij er dan tussen laat zitten.
jesse heeft sinds gisteren last van darmkrampjes, hij kan gelukkig goed van zijn ontlasting en windjes af, maar het is wel zielig om hem ineens zo hard te horen krijssen.
gelukkig slaapt hij na zijn nachtflessen wel gelijk weer in, hij is overdag ook steeds meer wakker maar we houden er wel een regelmaat in want als hij van slag is huilt hij een halve dag.
we geven hem de fles, laten hem een boertje doen, zetten hem een klein kwartiertje in zijn wipstoel (ivm met het spugen) en dan zo gauw als hij begint te gapen gaat hij naar bed.

wat me wel op valt de laatste dagen dat hij huilt in zijn slaap, soms krijst hij en dan ga ik boven kijken en ligt hij gewoon te slapen. mischien dat het iets met zijn darmkrampjes te maken heeft.
elmar was wat dat betreft een voorbeeldig kind want die deed je gewoon de   fles en deed hem zonder te huilen weer naar bed. en die kon je overal mee naar toe nemen hij sliep  overal.s we met jesse even de stad in gaan dan kan hij al van slag zijn. hij zal daar wel gevoeliger voor zijn.

dames die nog moeten bevallen...ik denk aan jullie hoor!

vanmiddag nog even wat collegas op kraamvisite en ik denk dat ik daarna even een eindje ga wandelen met elmar en jesse. het is zo lekker weer buiten.

groetjes!!

Terug
Bovenaan