Hoe is het met jullie deel 2

Hoi Rixt,

Hoelang kolf je dan al eerst de voormelk af? Neemt de hoeveelheid nog niet af?
Ik had ook gigantische stuwing (in 1 borst zat dus 250 cc melk) terwijl baby's van die leeftijd maar 50 cc op konden. Ik heb misschien 2 dagen gekolft, en haar verder in 4 uur tijd dezelfde borst gegeven (dus soms elk uur) en daarna 4 uur de andere borst.
Daardoor is de hoeveelheid goed afgenomen. Het is ook niet goed dágen te blijven kolven, omdat je daardoor de productie niet verminderd.
Als je de voormelk in een flesje geeft krijgt je zoontje dus dezelfde hoeveelheid als dat je hem gelijk aan je borst zou leggen, en krijgt de borst dus nóg niet leeg, waardoor de vette achtermelk erin blijft, waardoor hij dus weer snel honger kan krijgen.
(geef hem dan eens dezelfde borst)
Ik wist dit eerst ook niet, maar heb zo'n handboek over borstvoeding van La leche Leage, heel leerzaam.

Succes hoor!

mamavanelmar, spruw ziet er toch uit als een witte laag?? het is een een schimmel.

Ik maak het nu ook vaker schoon met natte watjes of zelfs een nat washandje. Ik vind het zo zielig voor haar.

Vandaag heeft ze een beetje een off day, me vriend zou aan de auto klussen dus Kirsten kwam gewoon op de kamer slapen na de middagfles en ik zou ook een dutje doen.
Nou mevrouw heeft 3,5 uur gehuild. Toen ik haar oppakte en tegen me aan legde werd ze stil en toen kwam er weer een krampje of een boertje wat dwars zat. Elke keer als ik haar weer in bed wilde leggen begon ze weer.
Ik heb vanmiddag dus helemaal geen rust gehad, en ben dus ook kapot.

Ik moet de wond nog steeds verzorgen omdat er nog steeds wondvocht uit komt. Woensdag kwam er zelfs pus uit.
Het schijnt normaal te zijn dat dit gebeurt met keizersnede's....

hey hey dames

nou hier weinig verandering hoor.. alleen wel een erge druk van onder :S
vanavond hopelijk beter slapen.

bloem hoe gaat het met jou?
en vlinder waar ben jij gebleven!!??

Bij mart had ik ook over volle borsten.. het eerste beetje kolf je dan af en doe je weg.. daarna leg je je beeb aan zodat ie alle goede voeding stoffen binnen krijgt, dit heb ik gelukkig maar een paar hoeve doen. Mart kwam erg goed aan soms bijna 500gram in een week!!

Mart heeft ook spruw gehad maar dit in zijn mondje en ik aan mijn tepels.. zeer pijnlijk hebben we toen ook zalf voor gehad, kwist niet dat spruw ook op de billen kon?! kheb wel van een schimmelinfectie op de billen enz gehoort maar wist niet dat je dat ook spruw   noemt.

kga nu lekker slapen.. heb een heerlijk bad genomen vanavond.. daarna relax film gekeken met een bak ijs.. en geen medicijnen genomen (volgens mij komt de buikpijn daarvan namelijk) morgen vroeg neem ik er wel weer 1 en dan zien we wel.

fijne avond dames.. truste!!

Goedemorgen,

Ben ik ook weer.
Redelijke nacht gehad. Alleen een mindere avond gisteren.
Ik had me opeens zulke krampen, heb al twee dagen last van diarree. En moest gisteren weer, maar kon gewoon niet. Even leek het alsof het allemaal zou door gaan zetten. Want dat gevoel van onwijze druk van onderen had ik om de tien minuten, flink pijnlijke buik. Maar na een douche zakte dat weer af.
Dus, niets. Wel gisteren behoorlijk wat slijm verloren, gewoon brokken :s Wat gelig.
Echt heel gek vond ik dat, misschien rest van slijmprop?

Sisi,
Heerlijk bankavondje :) Moet ook gebeuren.

Vlindertjes,
We hebben je idd al even niet gezien? Aan het bevallen?

Junior,
Vervelend dat spruw, en dat je nog zoveel last hebt van die wond van de keizersnede. Maar wel goed dat je het zo in de gaten houdt. Hoop dat het snel geneest.

Teddy,
Ja, we proberen te blijven lopen, maar met me bekken en rug lukt dat niet altijd, tja, balen, maar we komen dr wel. Haha, vandaag zou de dag moeten zijn dan. Maar geloof dr niet in hoor. Ik moet morgen gewoon weer op controle, en ben bang dat ik woensdag ook nog ga redden, en het vrijdag een inleiding word.

Zo, vanmiddag komt me vader ff. Ff gezellig. Hij gaat me weer eventjes helpen in huis :) Heerlijk, wat een schat.

Liefs

Goedemorgen dames,

Nee, ik ben nog niet aan het bevallen, gisteren wel even snel gelezen, maar had niet veel tijd om te reageren. We hebben lekker genoten van het mooie weer.
Hier nog steeds regelmatig harde buiken die soms ook wel wat pijniljker worden. Maar doorzetten??? Dat kennen we nog niet.

We zouden gisteravond zo lekker vroeg op bed, maar ja gebeurt er een ongeluk hier in de straat, waarbij de auto is doorgereden, dus ambu, politie en de straat afgezet. Foto's ervan staan zelfs op internet. Dus dat werd weer een latertje.

@bloemetje, die krampen en dergelijke is voor mijn verloskundige dus een reden om niet te gaan strippen, want zei zegt, daar wordt je alleen maar moe van en het hoeft dus niks te betekenen dat het daarop begint. En als ik dan jou verhaal zo lees, dan denk ik, tja dan liever niet strippen want daar heb je uiteindelijk ook niks aan. Dus wij gaan voor de 42 weken, dan gewoon inleiden in het ziekenhuis. Tenminste dat hebben we gisteravond maar besloten. Want opzich wil ik toch wel in het ziekenhuis bevallen, maar ja die eigen bijdrage van 294 euro zit ik niet op te wachten en het lijkt mij vreselijk om met weeën in de auto te moeten. Dus dat zouden mijn argumenten zijn om thuis te bevallen. Maar ja als we de 42 weken halen, dan krijg ik hoop ik een inleiding in het ziekenhuis en hoeven we er niet eens meer over na te denken. En ach, dat is ook nog maar ruim 42 weken.

@sisi, is je urine wel nagekeken bij de huisarts? En hebben ze het daarna dan op kweek gezet? Want als ze nog niet zeker weten en geven je wel anti-biotica, dan vind ik dat wel erg raar. Hoelang heb je nu die anti-biotica, want dan zou na 24 uur toch wel je klachten wat af moeten nemen.

Mijn dochter zegt nu net: baby kom er maar uit. Nou graag denkt mama

@junior, een schimmeltje op het kontje is ook wel te herkennen aan rode eilandjes. Dus eigenlijk rode plekjes. Als je twijfelt of het een schimmeltje is zou ik even naar de huisarts gaan om het te laten controleren. Want dan kun je evt. een zalfje krijgen en gaat het weer weg.

Nou wij zullen nog even een bakje koffie drinken en dan kijken of ik mijn man vanmiddag zover krijg om nog even naar de prenatal te gaan, die hebben 20% korting. maar ja er is ook formule 1 op de tv.

Fijne dag!!!

Vlindertjes,
Jij ook nog niet bevallen. Hehe, volgens mij gaan we allemaal tot het bittere eind.
Hehe.
En idd, dat strippen, van mij moet ze dat woensdag niet meer doen als ik weer op controle ga. Ik ben gewoon helemaal op nu.
Dat ga ik morgen ook wel aangeven, ik hoop stiekem dat ze niet gaan wachten tot vrijdag met inleiden. Maar ik denk dat ik die hoop maar beter kan laten varen.

Hehe, succes met je man zover krijgen.
Mijn vader komt vanmiddag, ik hoop dat wij misschien ergens lekker wat kunnen gaan drinken. Geen zin om hele dag thuis te zitten :-( Dus hoop dat ik man zover krijg, want dr is voetbal op tv :s Haha.

Liefs

Nou wij zijn alweer thuis, net even naar Leeuwarden geweest, heel slecht gegeten bij de mac en daarna ff naar de prenatal en de v&d geweest en toen weer op naar huis. Dus manlief is nog op tijd thuis voor de formule 1. Zo hebben we mooi allebei onze zin gekregen.

Hoop dat jij je man ook zover krijgt bloemetje, want het is toch wel lekker om er even uit te zijn. En aangezien we in ons uppie niet meer zo mobiel zijn.....

Wij zijn ook lekker weg geweest.
Eerst ff wat drinken en daarna hapje eten. Maar werd na het eten zo beroerd, het zweet stond op me hoofd, terwijl ik niet warm aangekleed was, alles werd zwart voor me ogen, en moest echt frisse lucht hebben. Voelde me zo naar :s
Gelukkig was het met de frisse lucht snel weer beter en gaat het nu wel weer. Maar voel me hele dag al beetje zo.
Morgen weer controle, hoop echt dat het niet meer tot eind van de week duurt.

Liefs

Terug
Bovenaan