Hoe is het met jullie deel 2

Vlindertjesss...

Ik begrijp dat je jarig bent geweest.. even misgelopen, bij deze nog mijn felicitaties!! Oh en ik kan me helemaal voorstellen dat de verpakking vele malen leuker was dan het cadeau... Gewoon leuk om te zien dat een ander tijd voor je heeft gemaakt om er echt wat leuks van te maken, helemaal als je man en kind dat zijn!!!

Hier iemand die helemaal kapot is... gebroken... Pff.. kereltje van mij vond het leuk om nu twee nachten achterelkaar alleen maar te huilen... was niet in slaap te krijgen. Eerste nacht was helemaal een drama, ben beneden gaan zitten, hem op schoot... maar weer heen en weer lopen.. kon gewoon niet ontdekken waarom hij huilde... voor mijn gevoel geen krampjes, had een schone broek, net voeding gehad... dan nog maar een voeding, even stil... en dan begon het weer van voor af aan. Uiteindelijk viel hij 5 minuten voor de wekker wakker... en dan begint de dag alweer... Nou en meneer was klaarwakker hoor... zo vrolijk als wat, echt m'n kereltje weer terug. Totdat we de nacht weer ingingen... hij is ieder uur minstens drie kwartier wakker geweest... heb 'm nu wel zoveel mogelijk in bed gehouden, dus ging iets rustiger... Maar ik kon dus niet slapen... En dan was het even stil, viel ik ook als een blok in slaap natuurlijk. En dan begon het weer... voor mijn gevoel had ik dan zoiets van de nacht is bijna om, dus toch nog lekker geslapen, maar dan blijkt het een kwartiertje later te wezen. (dit heb ik dus 9 keer gehad vannacht.. dus kun je wel nagaan dat het een lange nacht was).

Maar ook vandaag weer een heerlijk vrolijk mannetje in huis. Probeer weer het gewone dagritme aan te houden, maar wel vaker voeden! Ik vermoed namelijk dat het de warmte is, dat hij daar last van heeft. Dus overdag maar wat vaker voeden, in de hoop dat hij genoeg vocht binnenkrijgt en vannacht wat beter kan slapen. Vanmiddag heeft hij wel gewoon zijn middagdutje gehad boven in de wieg, maar heb 'm even wat eerder wakker gemaakt en hem eerder aangelegd. Hij hoefde wel iets minder dan anders, maar hij was wel lekker vrolijk. Nu slaapt hij ook weer even, kunnen we even eten en daarna opnieuw voeden. Hopelijk kunnen we vannacht wel even wat langer slapen.

Hebben jullie kindjes ook zo last van de warmte? Ik heb 'm hier de hele dag lekker in een rompertje. En hoe doen jullie het nu met de nachten? Vannacht had hij een romper aan met een slaapzakje. Slaapzakje kan ik eigenlijk niet zonder, omdat hij de hele wieg door gaat. 't Is niet een hele dikke slaapzak, maar blijkbaar toch nog wel wat te warm. Heb dan een dun katoenen  lakentje om hem toch wat in te stoppen. Toch heb ik het idee dat het te warm is geweest afgelopen nacht... en zo warm was het dan nog niet eens (was 21 graden op z'n kamertje)

Pff... hier nog een kindje wat last heeft van de warmte!
Ze ligt de hele dag al te drinken, en dan nog droge luiers...............................
En.......ze komt s' nachts ook weer.....

s' Nachts ligt ze alleen in haar pyama, verder niks.
Eigenlijk heb ik een beetje gekeken hoe wijzelf slapen, ik vind een laken ook nog te warm, dus verder doe ik ook niks bij haar.
Aan het begin v/d week sliep ze nog in pyama en trappelzakje, maar dat was echt veel te warm, en het zit nogeens gesloten om dat lijfje ook.
Maar 21 graden, dan kun je het nog redelijk koel houden!
Ik denk dat het bij om wel 26/27 graden is boven.

kirsten heeft nog geen last van de warmte, ik heb haar dan ook de hele dag met dit weer beneden liggen waar het koeler is dan boven.

21 graden vind ik koel hoor.. op moment is het 29 graden op kirsten's kamertje.
De zon gaat onder bij haar kamertje.

Ze ligt in haar rompertje in haar slaapzak (te dik morgen ga ik een dunnere kopen) en voor de rest niets. Was veelste warm ik lag vannacht ook zonder laken en alleen maar me onderbroek aan.

Mijn oude huisarts heeft altijd gezegd dat je je kindje zo moet kleden hoe je jezelf kleed.

kirsten heeft nog geen last van de warmte, ik heb haar dan ook de hele dag met dit weer beneden liggen waar het koeler is dan boven.

21 graden vind ik koel hoor.. op moment is het 29 graden op kirsten's kamertje.
De zon gaat onder bij haar kamertje.

Ze ligt in haar rompertje in haar slaapzak (te dik morgen ga ik een dunnere kopen) en voor de rest niets. Was veelste warm ik lag vannacht ook zonder laken en alleen maar me onderbroek aan.

Mijn oude huisarts heeft altijd gezegd dat je je kindje zo moet kleden hoe je jezelf kleed.

Feline zweet wel erg veel, maar ik heb niet het idee dat ze last heeft van de warmte. Ze slaapt in haar rompertje met een lakentje en dekentje over. Wel ben ik van plan om straks even rompertjes met spaghetti bandjes voor haar te kopen. Lijkt met wat lekkerder voor haar met dit warme weer. En ze moet toch nieuwe hebben in maat 62.

Ik voed haar niet extra, want ze plast en poept nog steeds de hele dag door. En als ze teveel krijgt dan heeft ze daar weer last van. Dus we houden het hier netjes op 7 voedingen over 24 uur.

ik moet echt wel een slaapzak gebruiken want mevrouw had ik gisteren alleen onder een lakentje liggen en die was na 5 minuten weggetrapt en ze lag al overdwars in haar bedje.  

Vlindertjesss, ja, dat scheelt wel of je 's middags de zon op de ramen hebt of 's ochtends. Wij dus 's ochtend, maar ook in de woonkamer waarbij de zon 's middags op de ramen staat, kunnen we het op zich nog wel aangenaam houden. Momenteel is het eigenlijk in het hele huis zo'n 23 graden. Maar hier heeft het nog geen drup geregend, op de nieuwsberichten af te gaan is dat op andere plekken hier in nederland wel anders!

Dus Feline mag een maatje groter... :D  mijn zoontje blijft dan wel wat achter in gewicht (hij is nog geen 5 kilo / 11 weken) maar hij heeft nu maatje 62/68 en dat begint hem toch al aardig te klein te worden. Komt omdat hij zo lang is. (gok nu een cm of 64) Qua omvang past hij soms 62 niet eens. Maar als je ziet hoe beweeglijk hij is, dan is het ook niet raar...

Liefs Rixt

@rixtmeiske, ik heb het geloof ik niet gehad over zon op de ramen. Zal wel iemand anders zijn geweest.

Feline die was nu met 6 weken al 5180 gram, word dus net zo'n dikkertje als Elsa. Gelukkig gaat dat er met de tijd wel weer af. Ieder kind heeft altijd zijn eigen bouw. Zolang ze maar vrolijk zijn en het verder ook goed doen. Maat 62 heb ik afgelopen week maar van zolder gehaald en maat 50 en 56 kan weg. Maar ik kan het nog niet helemaal over mijn hart verkrijgen om het weg te doen. Maar ja een derde kindje komt er hier ook niet, dus bewaren heeft geen zin.

Hebben jullie met dit mooie weer nog plannen?
Ooh ja, hier gisteren ook geen regen gehad, wij zaten om 22.00 uur nog buiten.

Ik zal eens even koffie gaan zetten.

Terug
Bovenaan