Hoe is het met jullie deel 2

@junior, de eerste weken had jesse ongeveer 4 poepluiers per dag maar nu komt hij netjes om de dag. kan er bijna de klok op gelijk zetten. hij heeft geen last van krampjes ofzo als hij dat wel heeft is er een half uurtje later ook een poepluier.
ik gebruik vanaf het begin kraanwater maar na een paar weken had ik het idee dat hij een beetje last begon te krijgen van lichte krampjes. ben toen op aanraden van een vriendin barle-duc gaan gebruiken en sinds die tijd gaat het beter. van de vijf flessen die hij per dag krijgt doe ik er 1 a 2 met kraanwater en de rest met barle-duc. en tot nu toe gaat dat altijd nog goed en is hij een vrolijk mannetje.
de laatste paar avonden huilt hij voordat hij gaat slapen, ik blijf dan even bij hem en hou hem dan lekker tegen me aan, als hij wat rustiger word leg ik hem in zijn bedje en doe zijn muziekbeertje aan en ga naar beneden en zet dan de babyfoon aan. na 10 min is het "concert" afgelopen en ligt hij heerlijk te slapen. elmar zei vanavond: oh mam luister, jesse kan mooi zingen he?" ik zei: jah.. je broertje geeft weer een mooi concert weg"" haha...peutertaal blijft toch het mooiste wat er is.

groetjes

@Junior, 1 poepluier per dag is hartstikke goed, je hoeft het echt niet op te wekken als ze een dag niet heeft gepoept. Als je dat met de thermometer veel doet heb je alleen maar kans dat je de anus/darm beschadigd. Pas als ze na 3-5 dagen niet heeft gepoept hoef je pas aan de bel te trekken bij de huisarts.

Even een ander vraagje, ons dochtertje kreeg gister om 22.30 de laatste fles maar om 8 uur sliep ze nog. Ik heb haar toen maar wakker gemaakt en de fles gegeven. Maar kan ik haar niet gewoon laten slapen tot ze zelf wakker word? Heb altijd het idee dat dat niet 'mag' , maar ze word toch wel wakker als ze ectht honger heeft zou je denken? Het gebeurt niet zo vaak, meestal word ze rond 7uur wakker.
Ze krijgt nu 5 voedingen van 180+6.

Ik ben vanmorgen met Feline bij iemand geweest die veel van het kiss syndroom afweet en die heeft dus gekeken naar Feline haar nekje, maar die is helemaal soepel, dus hij kon helaas niks voor haar en ons doen. We moeten het de tijd geven en hopen dat het dan beter wordt.

Wat betrefd dat wakker maken 's morgens ik zou het zelf niet doen. Het is uiteindelijk de bedoeling dat ze 's nachts lekker lang slapen en als je ze dan vaak wakker maakt heb ik altijd het idee dat ze daar aan wennen. Dus zolang ze goed groeien en tevreden is lekker laten slapen zou ik zeggen.

Vlindertjes

ik heb het advies gekregen om mijn zoontje wel wakker te maken omdat hij die 5 flessen nog nodig heeft. als ze 6 kilo zijn geweest dan mogen ze er eventueel een fles minderen of er helemaal af doen.
ik maak jesse tussen 22 en 23 uur wakker voor de laatste fles en tussen 6 en 7 uur voor de eerste fles. je kunt haar wel laten door slapen maar als ze die 5 flessen nog nodig heeft kom je aan het einde van de dag niet meer uit.
ik wil wel na het weekend de laatste fles terug zetten naar 150cc+5 is even kijken of hij daar ook op door slaapt en mischien smorgens vanzelf wel wakker word.

groetjes

spiraaltje lijkt me helemaal niks, ik krijg net een boekje over de post ervan.(weet niet van wij?...) Wij gebruiken altijd condoom zo rond de eisprong, maar ik ben geregeld de tel kwijt,haha. En dan ben ik dus weer zwanger!! Nu moet ik echt goed op gaan letten of iets anders gebruiken. Ik zie wel...Misschien toch maar aan de pil, maar met bv moet ik er een nemen die je op dezelfde tijd moet innemen, lekker is dat met onregelmatige diensten... En ja, ook wij hebben al weer sex gehad!!

En Daniel poept ong. 2x per week, met borstvoeding.

bianca waarom lijkt het je niks een spiraal?

Ik laat Kirsten ook altijd slapen, maar zij slaapt nog niet door dus ze komt vanzelf wel. En haar slaapjes overdag zijn ongeveer 2 a 2.5 uur dus ze komt altijd voor haar voeding. Zou ze wel lang doorslapen dan zou ik haar wel wakker maken, want dan zit je elke dag verschillend met de voedingen. Ik vind het juist vervelend dat ze nu geen vaste tijden heeft.

Ik heb het gevoel dat ze behoefte krijgt aan meer voeding per keer maar ze krijgt het nog niet weg. Want met een voeding van 140 a 150 cc+5 red ze het geen 4 uur, ze komt meestal rond de 3 uur maar soms ook al eerder.

Hoi Allemaal,

Hier lijkt het beter te gaan met Feline, ze wil nu sinds donderdag wel in de box liggen en viel vanmorgen zelfs in slaap in de box. Ze huilt niet meer zoveel na een voeding. Dus de medicijnen lijken toch te gaan helpen. Ze slaapt nu ook meer overdag.

Vieren jullie vaderdag nog uitgebreid? Hier heb ik vanmorgen een lekker ontbijtje gemaakt en Elsa had een kledinghanger beschildert bij de peuterschool.

Wat betrefd dat spiraaltje, dat is ook niks voor mij hoor. Een koperspiraaltje werkt aborterend en daar ben ik dus fel op tegen en een hormoonspiraaltje ben ik bang dat mijn lichaam daar niet goed op reageert aangezien mijn lichaam erg fel reageert op hormonen. De pil is dus ook niet voor mij weggelegd. Wij gaan dus weer de condoom gebruiken en ter zijner tijd zou ik graag willen dat mijn man zich laat steriliseren. Maar ja dat moet hij dat eerst ook zelf zien zitten. En ik wil dat Feline dan toch minstens een jaar is.

Fijne vaderdag allemaal!

Jeroen zit in Smallingerland (vliegveld Drachten) voor het dragracen, en voorgaande jaren waren we pas rond 20.00 savonds thuis. Ik weet dus niet hoe laat hij thuis komt..
Dus eigenlijk geen vaderdag hier..

Terug
Bovenaan