hier is het gevoel heel dubbel. Ik ben blij dat ik weer thuis ben in mijn eigen vertrouwde omgeving maar toch... Ze laten je enorm schrikken als je ineens moet blijven in t ziekenhuis.
Ik moest donderdag om 10 uur bij de vk zijn en ik bleek wat eiwit in mijn urine te hebben. Ook mijn bloeddruk (hebben ze 3 keer gemeten) was te hoog, 140/95 terwijl ik altijd op 120/75 zat. Bij een zwangerschapsvergiftiging is de onderdruk heel belangrijk, dat deze niet te hoog wordt. Dat scheelde ineens 20 dus teveel. Ook een teken is eiwitten in de urine en als je bloed dan nog aangeeft dat je nieren en lever minder goed gaan werken dan is t raak. (gelukkig heb ik dat laatste niet gehad want dan kom je weer richting HELLP syndroom)
De vk heeft me doorgestuurd naar t ziekenhuis en ik werd meteen aan een hartritme apparaaat gelegd voor de baby, ook hebben ze bloed afgenomen. Met de baby alles goed gelukkig maar toch een te hogen bloeddruk bij mij en eiwit in urine was een reden voor opname. Ik schrok me lam, zat al helemaal klaar om weer naar huis te gaan, ik voel me ook niet ziek! Het was dus een grote teleurstelling dat ik moest blijven.
Ze leggen je elke ochtend aan een apparaat voor de baby om het hartje en de beweging te controleren, en een extra band krijg je om je buik om harde buiken te registreren.
Op vrijdag hebben ze met een catheter urine afgemomen, deze is dan zuiverder dan als je in een potje meot plassen. Ook weer bloed gegeven. Gelukkig deed de baby het nog steeds erg goed. Bloeddruk bleef wel telkens hoog, ben niet onder de 90 onderdruk geweest.
Zaterdag ochtend was mijn onderdruk na de nacht zelfs 105!! Gelukkig in de urine geen eiwit meer en bloed nog steeds oke, baby deed t fantastisch alleen superrrr druk, ze was echt aan t ochtendgymmen! Was wel heel emotioneel, je stelt je erop in dat je in t ziekenhuis bevalt en dan lig je daar nu alleen maar te wachten, dat klopt voor je gevoel helemaal niet!!
Tegen de middag kwam de gyn visite lopen en ineens zei die dat ik naar huis mocht! Urine en bloed schoon, alleen bloeddruk nog erg hoog...
Nu heb ik moete ermee dat je ineens naar huis wordt gestuurd, je ligt er niet voor niks en ze sturen je ineens weg... pfff... wordt daar zenuwachig van. Je bent heel blij met de controles van je baby en nu ineens moet je weer terug naar het gewoon " voelen" van je kindje... ik ben best wel bang nu dat t weeeeeeer mis gaat .. Ik zal als ik donderdag of vrijdag op controle moet dit ook wel aangeven bij de gyn, ik moet nu dus even in t ziekenhuis onder controle blijven. Maar als die dan niks raars vinden moet ik terug naar de vk... pfff.... ik krijg daar de zenuwen van!!!
Thuis probeer ik drukte ook zoveel mogelijk te vermijden... mijn man is ook af en toe heel druk en ik kan daar nu gewoon even helemaal niet meer tegen!!
Liefs, Sas