Hoe is het met jullie ???????

Hallo!
Wij hebben besloten dat we ons weer laten verrassen, net als bij de eerste. Maar eigenlijk ben ik zooo benieuwd!!! Vandaag ben ik voor controle geweest en op de echo waren beentjes en billetjes heel goed te zien, dus ik met ogen op stokjes tegen de gynaecologe: nee hoor, we willen het niet weten...... oooooooooh wat baal ik er eigenlijk van! En ze zei ook nog: ik heb al wel een idee! Wat dat betreft had ik liever geen echo gehad, haha :)
Bij een eventuele volgende ga ik toch beter m'n best doen om m'n man over te halen, dat we het toch willen weten. Nu merkte ik aan hem dat hij het écht nog niet wil weten, dus heb ik me bij hem aangepast. Hij vond het ook erg goed van me dat ik me vandaag heb ingehouden :)
Bij Ester waren we al lang uit de meisjesnaam, terwijl we over de jongensnaam steeds twijfelden. Nu hebben we het andersom, we hebben een jongensnaam, maar voor een meisje...? Maar zoals ik hieronder al las, hoeft dat dus nog niet te betekenen dat we nu een jongetje krijgen.
Wij zijn nog niet met de babykamer bezig, eigenlijk hoeft dat ook bijna niet: eerst gaat het kleintje bij ons op de kamer in het wiegje, daarna moeten we alleen een groter bed voor Ester kopen en dan gaan ze samen op de kinderkamer. Alleen als het een jongetje wordt, wil ik de rose gordijnen vervangen door wat neutralere, maar dat kan dan nog wel.

Bloemetje: ik geniet wel hoor! Maar niet per se van de zwangerschap. Ik werk niet en vind het heerlijk om zoveel bij Ester (nu 17 maanden) te zijn en te zien hoe ze zich ontwikkelt. Die gaat zo met sprongen vooruit! En af en toe verzint ze zulke dingen, dat ik echt dubbel lig van het lachen :-D (ok, niet meer helemaal dubbel, dan begint het kleintje te schoppen ;-)) Omdat ik dat geweldig vind, valt de buik er een beetje bij weg, omdat dat lang zo zichtbaar niet is. Maar ik voel me prima, heb dus niet te klagen en wat dat betreft geniet ik nog meer dan toen ik zwanger was van Ester.

Nu maar weer even wat gaan doen hier!
Groetjes,
Froukje

Hihi...HEEEL herkenbaar, Froukje........ ik kan haast ook niet wachten tot we het weten. Ook wij hadden braaf gezegt dat we het geslacht nog niet wilden weten.
Maar nu begint het zooooo te kriebelen......ben ik in de winkel en heb die lieve kleine babykleertjes in mijn handen, maar durf niks te kopen.
Zo ook met de kleertjes van mijn 3 meiden...... je zult begrijpen dat ik nog zakken babykleertjes heb, en dat wil ik allemaal uit gaan wassen, maar ja....stel dat het een jongetje is........

Ik lees dat jullie vrijwel allemaal in het ziekenhuis willen/moeten bevallen.

Zijn er nog meer mama's die net als ik voor een thuisbevalling gaan?
Ik ben van Hannah gewoon lekker thuis bevallen en hoop dat dat dit keer weer gaat lukken. Bij Hannah ging het al aardig snel, de kans is groot dat het dit keer nog sneller zal gaan, dus dan is ziekenhuis niet eens mogelijk voor mij. Was bij Hannah ook niet gelukt trouwens als ik het zelf had gewild...(vertelde de vk achteraf)

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 22 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

Wat leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat. Hier gaat het langzaam aan zijn gangetje weer. Na het vele overgeven en de ziekenhuisopname ben ik daar inmiddels vanaf maar helaas wel bekkenklachten aan overgehouden. Dus inmiddels fysio en hopen dat dat gaat helpen.
Karoline, je bent niet de enige die voor een thuisbevalling gaat. Ik namelijk ook. Vorige keer moest ik in het ziekenhuis bevallen omdat ik ver over tijd was en dus werd ingeleid. Dit keer hoop ik op tijd te bevallen en dus gewoon lekker thuis.

Komende donderdag hebben wij de screeningsecho en we zijn erg benieuwd hoe ons kleine ukkie het doet.

Ik merk wel dat ik nu veel meer van deze zwangerschap kan genieten dan van mijn vorige zwangerschap. Elke keer als ik geschopt wordt of het is aan het kriebelen geniet ik er echt van. Kan me niet herinneren dat ik dat bij mijn vorige zwangerschap ook had.

Ik zal me nu nog even met mijn zieke dochter bezig houden.

Vlindertjes

Vlindertjes: ik ben vorige keer ook nog maar net op het nippertje thuis bevallen, want een dag later zou ik ook ingeleid worden...
Hannah is toch nog spontaan geboren met 41w6d.
Ben benieuwd hoe lang deze uk het vol gaat houden daar binnen...

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 22 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

Hee dames, wat gezellig is het hier geworden!
Ik ben ook altijd erg overtijd, en daar baalde ik van, omdat mijn kids ook erg zwaar waren.
Nu heb ik ergens een tip gekregen om iets van VSM te gebruiken.
Omdat ik er verder niks van kon vinden via google heb ik contact opgenomen met VSM, en die hebben mij er meer informatie over gegeven.
Ik ga nu dus vanaf week 32 Pulsatilla D6 innemen, en vanaf week 37 Caulophyllum Thalictroides D6 erbij. Het liefst allebei in korreltjes vorm, die je onder je tong laat smelten.
Het zou je baarmoedermond rijpen waardoor je (hopelijk) wat sneller bevalt dan 42 weken.
Ik heb het al besteld en in huis, en ga het zeker proberen, baat het niet, dan schaadt het ook niet. Wie weet.........

Terug
Bovenaan