hoe is het mogelijk ?

Natuurlijk zeggen ze dat je je aanstelt als je in het ziekenhuis met pijnbestrijding wilt bevallen. En als je dat ook nog om meer begeleiding vraagt dan die ene keer per maand aan je buik voelen dan ben je ook een hysterisch mens.

We kosten teveel en zwangere vrouwen zijn niet echt belangrijk!!
 
Ja hallo Petra,

Als je eenmaal een gyneacoloog hebt krijg je gewoon medische begeleiding hor. Het gaat erom dat je tijdens een normale zwangerschap nauwelijks begeleid wordt.

Ik heb mijn tweeling verloren met de 18e week en kwam er pas tijdens de eerste echo (15 weken!!) achter dat het een tweeling was terwijl ik al erg veel complicaties had. Wat meer begrip en begeleiding was toe erg op zn plek geweest.
 
Als je een tweeling krijgt mag kje inderdaad naar de gyn. Maar als je een gewone zwangerschap hebt heb je cht nergens recht op en je moet zelf je ziekenhuisopname betalen als je niet thuis in bed wilt bevallen. Ik vind he primitief!!!!
 
Belgie loopt helemaal niet voor. Ze gaan daar gewoon mee met de normale Europese ontwikkelingen en nieuwe inzichten in zwangerschap en geboorte.

Nederland blijft wat die ontwikkelingen betreft echt ver achter bij landen als Zweden, Duitsland en Frankrijk. We zijn echt een generatie terug blijven hangen!!
 
Wat een grote onzin lees ik hier allemaal!!!!
Is het dan zo'n verschrikkelijk groot probleem om bij je huisarts te vragen om een echo!!!!
Toen bij mij de ongesteldheid uit bleef ging ik naar mijn huisarts. Deze constateerde een gesloten baarmoederhals (ik was dus zwanger). Omdat ik toch het toch zwart op wit wilde VROEG ik (Ja,ja dames, ik vroeg aan mijn huisarts) of ik een echo kon krijgen. En echt waar dames, welke huisarts kan dit prille geluk weigeren. En anders dring je toch wat aan.
Na de echo kon ik bellen naar de verloskundigepraktijk en een weekje later kon ik al terecht. Bij elke controle hoorde ik het hartje en dat was voor mij voldoende.
Toen ik met 37 weken een keer van de trap viel belde ik de praktijk weer op. Zij konden mij geruststellen maar als ik voor de zekerheid een echo wilde laten maken dan kon dat.
Het is trouwens zo dat als de verloskundige ook maar enige twijfel heeft over jou zwangerschap, ze je dan meteen doorstuurt naar het ziekenhuis.

Wat betreft de pijnbestrijding; Een zwangerschap is iets natuurlijks. Zodra er pijnbestrijding o.i.d. bij komt kijken wordt het meteen iets medisch. Als je bij de verloskundige aangeeft dat je heeel erg tegen de pijn/bevalling op ziet dan ondernemen ze echt wel iets om het voor jou draaglijker te maken. (bv. geboortetens, lachgas enz.) Maar de moraal van dit verhaal is:

EEN NATUURLIJKE BEVALLING IS HET MEEST VEILIGE.

Met mij zullen heel veel vrouwen het eens zijn dat de zwangerschaps en geboortebegeleiding hier in nederland prima geregeld is en dat je alleen de "horrorverhalen" hoort en niet de "gewone" bevallingsverhalen.
Ik wil dan ook zeggen tegen alle verloskundigen in nederland; Jullie doen prima werk ondanks de hoge werkdruk!!!

Zo, dit moest me even van het hart.

 
Hoi anoniem,

Jij zit wel in een vrije praktijk hoor. Ik heb regelmatig vloeiingen maar van een echo kan echt geen sprake zijn.

Mijn vk vindt dat je dan de privacy van het kind te grabbel gooit en het is volgens haar misschien nog schadelijk ook. Als er een miskraam komt komt die toch wel en dat is natuurlijk. Een echo niet.

Ik voel me al mn hele zwangerschap bezorgd en beroerd en je kunt dat 10 keer onzin vinden maar bij mn huisarts wordt de echo ook geweigerd.

Ook om diezelfde reden die jij noemt. Het MOET zo natuurlijk mogelijk. Waar kan ik nog naartoe?
 
Lachgas en geboortetens?? Laat me niet lachen! Tijdens mijn vorige bevalling ben ik gedwongen ver onder mijn grenzen van pijn en ellende gegaan omdat de vk het allemaal niet zo nodig vond.

Ik had wel een totaalruptuur en was helemaal uitgeput. Das leuk hoor, in je kraamtijd. Nee, geweldig hoor, die natuurlijke bevalling, maar het wordt wel een beetje teveel doorgedraafd!!
 
Terug
Bovenaan