hoe is het mogelijk ?

Ik ben het met jullie allemaal eens!!!
Waar gaat het toch naar toe????? IK zei tegen mijn verloskundige dat ik liever in het ziekenhuis wil bevallen aangezien dit mijn eerste is. En zei vertelde me dat het 400 euro kost als het niet medisch is belachelijk toch!! IK bedoel dat geld heb ik niet. En de ziekenfonds vergoed dat niet ik zelf heb een complete agis verzekering maar ja het word gewoon niet vergoed. Dus nou zal ik wel thuis moeten bevallen want tot nu toe heb ik nergens last van(ff afkloppen). Hebben jullie dat ook meegemaakt??
 
Ik kan een zieknhuisbevalling ook niet betalen en ga dus thuisbevallen. Ik voel me hier niet fijn bij want mijn bekken is instabiel. Mijn vk zegt dat dat niet erg is maar ik vertrouw het niet. Maar ik ook vind dat ik geen keus heb,

groetjes Aisha
 
hoi,

ik krijg regelmatig echo's , al sinds week 5, het ligt er een beetje aan in welk ziekenhuis je loopt denk ik, als jullie zo lopen te zeuren over het medische verhaal in nederland emigreer dan naar een ander land zou ik zeggen, die pijn die je krijgt tijdens de bevalling vergeet je toch op slag als je die kleine in je armen krijgt, of willen jullie het allemaal zo makkelijk en halen jullie de baby liever bij de albert heijn stelletje zeurkouzen, wees blij dat je zwanger bent, er zijn vrouwen die er ik weet niet wat voor over hebben om die barenspijn te mogen ervaren maar het is voor hun niet weggelegt, zij blijven ongewild kinderloos poeh zeg het heeft bij mij meer dan 5 jaar geduurd, en ik ben dolgelukkig, hou op met zeuren of laat je nakijken!
 
Ja, daar hebben we het nou over. Als je pijnbestrijding wilt zou je niks over hebben voor je kindje. Dat is toch allang achterhaald?

En als je zo wilt beginnen: er zijn altijd mensen die het slechter hebben dat wij. Maar wij zitten met een verouderd systeem en daar gaan het om.

Ik wil ook pijnbestrijding, nee, ik wil het niet bij de AH halen en ben geen zeurpiet. Ik heb gewoon een hele zware bevalling gehad en hoop zo'n slachting nooit meer mee te maken ook niet omdat het tegenwoordig net meer HOEFT!! Ik zal die pijn NOOIT meer vergeten en was bijna er niet meer. Ook veel te lang gewacht met ingrijpen.

MOEDERS DIE OM PIJNBESTRIJDING VRAGEN ZIJN GEEN SLECHTE MOEDERS, DAT IS EEN BELEDIGING EN EEN MISVATTING!!

Karien

 
ik ben al 5 maand zwanger en heb NOG HELEMAAL GEEN ECHO GEHAD!!
belachelijk he? ze zeggen bij de vk, het gaat goed, je groeit goed dus geen echo.
Ja, ik kan wel een echo laten maken, maar dat kost tegen de 50 euro!

Nederland loopt echt vet achter!
 
We leven toch niet meer in de jaren 50?? Ik kan me er erg kwaad over maken. Waarom krijg je bij allerlei kijkoperaties wel zonder enige medische problemen een ruggeprik en wordt het tijdens een bevalling ineens HEEEEL moeilijk en gevaarlijk en slecht voor het kindje.

Het is pas slecht als ze moeder en kind onnodig laten lijden en niet tijdig verlossen!
Zo ik heb gezegd, goeie discussie!
 
Ik ben al een tijdje aan het rondlezen op deze forum en ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik in Italie woon. Toen ik hiernaar toe ging zei men tegen mij dat de medische zorg niet zo goed is dan in Nederland. Maar het tegendeel is waar. Ik ben nu 12 weken zwanger en over 3 dagen krijg ik een echo. Het is standaard hier met 12 weken, 21 weken en 37 weken. Daarbij wordt er elke maand je bloed gecontroleerd en alles wordt vergoed. Hier worden alle onderzoeken in het ziekenhuis gedaan. Ook de bevalling. Ik heb vorig jaar 2 keer een miskraam gehad en heb toen veel rond gelezen op deze forum. Ik was toen met name zo verbaasd dat er zoveel vrouwen zijn met wat bloedverlies of wat bruine afscheiding die dan niet mochten komen voor echo om te zien of alles goed is. Ze moesten maar rustig afwachten. Nou gelukkig is dat hier heel anders. Toen ik mijn miskramen kreeg begon het telkens met een beetje bruine afscheiding, ik belde meteen naar het ziekenhuis en daar werd gezegd dat ik meteen naar de eerste hulp moest komen. Er werd toen meteen een echo gemaakt en heb toen medicijnen gekregen. Helaas heeft het de miskramen niet tegen kunnen houden. Ook werd er toen naar de eerste miskraam meteen onderzoek gedaan wat de oorzaak kon zijn. Hier las ik ook verschillende keren dat pas naar 3 miskramen serieus gekeken wordt naar de oorzaak. Toen ik dus nu weer zwanger was kreeg ik met 7 weken al een echo om te zien of het hartje klopte. Ik wordt nu nauwlettend in de gaten gehouden. Ook wordt er hier in principe aan iedereen een vruchtwaterpunctie aangeboden. Het enige nadeel is dat na de bevalling je geen hulp krijgt thuis. Je moet meteen alles zelf doen. Maarja, als dat alles is.................
 
geef mij dan maar Italie.

Nederland is hopeloos ouderwets en respectloos naar zwangere vrouwen toe. Ik heb nadat er geconstateerd was dat mijn kind met 14 weken dood was heel erg alles op alles gezet om een curettage te krijgen en daar ben ik nog steeds heel boos over. Als het aan de gyn had gelegen had ik het "natuurlijk" gekregen en weet ik niet hoe lang er nog mee rond moeten lopen!!

Geef mij maar ieder ander Europees land, zwangere vrouwen worden hier gewoon niet serieus genomen.
 
Terug
Bovenaan