Hoi,
Mijn bevalling duurde 48uur.
Weeen na weeen kwamen, en toen de VK kwam om te kijken hoeveel ontsluiting ik had, was dat een zware domper, nog geen cm ontsluiting in 1,5 dag.
Ik zag het toen echt niet meer zitten, en omdat ik zo moe was, was de afspr. dat ik dan 's avonds naar het ziekenhuis zou gaan, daar zouden ze me een slaapmiddeltje geven, en dat terwijl de weeen gwn door bleven gaan, dus ook de ontsluiting.
Maar zover heeft het gelukkig niet hoeven komen.
Mijn vruchtwater was gebroken, waarschijnlijk 's ochtends al door de stagaire van de VK, (weet niet of ze het door kunnen prikken?).
En Dylano had in het vruchtwater gepoept, dus moesten gauw naar het ziekenhuis, we waren daar om half 1 's nachts, en om 4.31 is ons manneke geboren.
Eigenlijk was het de bedoeling dat ik thuis zou gaan bevallen, maar dat ging dus mooi niet op.
En hadden ook nog zo'n k*twijf als VK, bah bah, zij was echt verschrikkelijk gemeen.
Kwamen int ziekenhuis aan, zei ik van: ik heb zo'n pijn... ja zegt ze, je ben nog maar net begonnen!!
Moest mijn vriend huilen, zei zij tegen mij: kijk nou wat je doet! Je hebt hem aant huilen gemaakt!
Kreeg een lachgasmasker (wat helemaal niet hielp hoor, was alleen maar van de wereld, maar voelde de pijn net zo erg), op een gegeven moment ging da masker kapot, en zei ze tegen mij: wat heb je nou weer gedaan?!?!?
En mijn moeder zei tegen mij, debby, daar komt weer een wee, (dacht ze te zien op dat kastje), waarop zij tegen mn moeder zei: die heb ik allang uitgezet hoor!!
Nou, ik kon haar wel wurgen!!
En ohja... na de bevalling voelde ik me eigen vies, dus vroeg ik of ik mocht gaan douchen, dat mocht van de assistente, maar jullie weten dat je dan heel veel bloed verliest hé?
Nou stond ik te douchen, kwam die VK bij me, en zei: kijk nou wat een zooi dat je ervan hebt gemaakt (bloed), dat moet ik allemaal opruimen!!
Ja hallo, daar wordt je goed voor betaald hoor!!
Ik liet het allemaal over me heen komen, was allang blij dat wij een gezonde en mooie zoon ter wereld hadden gebracht.
Het enige wat ze goed heeft gedaan is toen ik moest persen (die duurde trouwens maar 11min), dat Dylano er met zn hoofdje uitstak, en dat ik mn benen bij elkaar deed, toen heeft ze hardhandig mn benen uit elkaar gedaan... nog 1 perswee, en daar was hij!!
Ook ik zal het zo overdoen, want het is echt iets bijzonders.
Groetjes Debby.