Hoe kijken jullie terug op je bevalling?

Ik weet nog dat ik tijdens mijn bevalling mijn man heb toegeschreeuwd dat hij de volgende dag naar de uroloog moest om alles door te knippen. Van alledrie mijn bevallingen was de laatste toch wel de meest heftige. In 69 minuten van niets naar bevallen was op het moment echt heel heftig, maar als ik de garantie kon krijgen dat ik het bij een volgende weer zo zou kunnen doen zou ik er voor tekenen. Ik heb geen enkele nawee gehad. Een uur na de bevalling stond ik onder de douche en eenmaal terug op de zaal liep ik al rond omdat ik geen zin had om stil te zitten. Bij de eerste twee heb ik een vrij lang herstel gehad. Al met al kijk ik dus heel positief terug op mijn laatste bevalling.

Groetjes van Marloes

hoi marloes

ook ik heb behoorlijk staan vloeken maar kijk terug op iets onwijs bijzonders.
bij mij gebeurde alles in 5en half uur best snel voor een eerste en ook nog is 5kwartier persweeen wegpuffen in niet niks kan het gevoel zo terug halen maar als ik het nu over moet doen doe ik het gelijk tuurlijk is het hard werken en vreslijk pijnlijk maar zo ongelooflijk mooi.
mijn moeder is 10dagen bij me wezen kraamen en ook de kraamhulp hoor(3uurtjes) en toen iedereen weg was heb ik echt dagen gehuild omdat ik iedereen miste en het zo leuk mooi bijzonder en weet ik het allemaal vond (waren waarschijnlijk iets verlate kraamtranen)

en als ik nu een zwangere vrouw zie lopen denk ik oehh leuk! je moet nog bevallen en zeg dan ook veel plezier tis echt super haha krijg soms best rare gezichten haha het zwanger zijn was ik echt zat maar toch blijft het kriebelen...

groetjes marielle

Hallo.

De bevalling van mijn dochtertje heeft vanaf dat de weeen om de 2a3 minuten kwamen, ongeveer 24uur geduurd (tussendoor zijn de weeen een half uurtje weg geweest en kon ik dus eventjes slapen). Toch zou ik het zo weer doen. Het was echt fantastisch. De persfase duurde maar 5minuten. Binnen 2 persweeen was ze er. Dat kwam denk omdat ik al ongeveer een half uur persdrang had, maar de gynaecoloog was er nog niet om te zien of ik volledige ontsluiting had. Toen zij uiteindelijk kwam en ze even keek riep ze blij en verschrikt om een lamp; zij zag het hoofdje al. Het was heel onwerkelijk doordat het zo snel ging dat zij er uit kwam. Dat vind ik achteraf gezien eigenlijk wel 'jammer'. Maar Jasmine heeft absoluut niet geleden van de bevalling en kwam er beeldschoon uit.

Groetjes, Liesbeth

Hoi hoi,

Kijk hier gelukkig heel positief op terug. Was vroeger eigenlijk best wel "bang" voor de bevalling en zag hier zo tegen op dat ik toen zei dat ik geen kinderen wou (ha ha). Maar ja, het gaat toch echt een keertje kriebelen en tja dan ben je al zwanger en moet het er toch uit. Deze instelling heb ik de hele zwangerschap ook gehad en ik denk dat dat misschien ook wel meehelpt, heb er absoluut niet tegenop gezien, heb zelfs programma's met bevallingsverhalen zitten kijken hoor. Bij mij ging alles ook supersnel, binnen 4 uur was onze dochter er al (1e kindje). Was eigenlijk nog net op tijd in het ziekenhuis, kon nog wel even lekker vtv douchen zij de verloskundige, nou ben snel onder de douche  weggesprongen toen de weeen om de 3 min.kwamen. Direkt naar ZH en bleek al 7cm ontsluiting te hebben (in 1 uurtje tijd). Moet zeggen dat ik  het wel heftig maar wel lekker kort vond, zou het zo weer doen (op deze manier dan, ha ha).

groetjes,
xx Roos xx

Hallo,

Ik heb een zware bevalling gehad. Ik werd nog al ziek tijdens de bevalling (meer als 40 graden koorts. Met als gevolg dat ik mijn man 2x helemaal heb onder gespuugd. Ik heb intotaal 20 uur weeen gehad en kreeg 1 uur om te persen, ze wouden mij niet langer laten persen omdat ik nog al uitgeput was door de koorts etc. Gelukkig is Daan na 56 minuten persen geboren!! Net op het randje dus. Maar ik zou het zo weer doen!!

Groetjes sylvia

Hoi,

Mijn bevalling duurde 48uur.
Weeen na weeen kwamen, en toen de VK kwam om te kijken hoeveel ontsluiting ik had, was dat een zware domper, nog geen cm ontsluiting in 1,5 dag.
Ik zag het toen echt niet meer zitten, en omdat ik zo moe was, was de afspr. dat ik dan 's avonds naar het ziekenhuis zou gaan, daar zouden ze me een slaapmiddeltje geven, en dat terwijl de weeen gwn door bleven gaan, dus ook de ontsluiting.
Maar zover heeft het gelukkig niet hoeven komen.
Mijn vruchtwater was gebroken, waarschijnlijk 's ochtends al door de stagaire van de VK, (weet niet of  ze het door kunnen prikken?).
En Dylano had in het vruchtwater gepoept, dus moesten gauw naar het ziekenhuis, we waren daar om half 1 's nachts, en om 4.31 is ons manneke geboren.
Eigenlijk was het de bedoeling dat ik thuis zou gaan bevallen, maar dat ging dus mooi niet op.
En hadden ook nog zo'n k*twijf als VK, bah bah, zij was echt verschrikkelijk gemeen.
Kwamen int ziekenhuis aan, zei ik van: ik heb zo'n pijn... ja zegt ze, je ben nog maar net begonnen!!
Moest mijn vriend huilen, zei zij tegen mij: kijk nou wat je doet! Je hebt hem aant huilen gemaakt!
Kreeg een lachgasmasker (wat helemaal niet hielp hoor, was alleen maar van de wereld, maar voelde de pijn net zo erg), op een gegeven moment ging da masker kapot, en zei ze tegen mij: wat heb je nou weer gedaan?!?!?
En mijn moeder zei tegen mij, debby, daar komt weer een wee, (dacht ze te zien op dat kastje), waarop zij tegen mn moeder zei: die heb ik allang uitgezet hoor!!
Nou, ik kon haar wel wurgen!!
En ohja... na de bevalling voelde ik me eigen vies, dus vroeg ik of ik mocht gaan douchen, dat mocht van de assistente, maar jullie weten dat je dan heel veel bloed verliest hé?
Nou stond ik te douchen, kwam die VK bij me, en zei: kijk nou wat een zooi dat je ervan hebt gemaakt (bloed), dat moet ik allemaal opruimen!!
Ja hallo, daar wordt je goed voor betaald hoor!!
Ik liet het allemaal over me heen komen, was allang blij dat wij een gezonde en mooie zoon ter wereld hadden gebracht.
Het enige wat ze goed heeft gedaan is toen ik moest persen (die duurde trouwens maar 11min), dat Dylano er met zn hoofdje uitstak, en dat ik mn benen bij elkaar deed, toen heeft ze hardhandig mn benen uit elkaar gedaan... nog 1 perswee, en daar was hij!!
Ook ik zal het zo overdoen, want het is echt iets bijzonders.

Groetjes Debby.

Hoi. Ik kijk ook wel positief terug op mijn bevalling. Bij mijn eerste ben ik snel bevallen (half 10 eerste wee en om 2 min.voor 2 was ie er), maar toen heb ik een subtotaal ruptuur opgelopen. Dat duurde vrij lang eer ik dat was vergeten.. Niet zozeer het scheuren want dat heb ik niet gevoeld, maar de periode erna en zeer zeker het hechten, brrrr..
Ik was ook bang dat dat nu weer zou gebeuren, maar gelukkig niet. Wel wat hechtingen maar maar een stuk of 4.. Verder ben ik weer heel snel bevallen. Om 2 uur de eerste wee, en om kwart voor 6 was mijjn zoontje er weer na 5 minuten persen..
Ik zou het zo weer doen haha..
Gr. Anne-Marie

Ik  vind de bevalling super positief! Om 22.45 uur braken mijn vliezen (zonder een wee gehad te hebben) en om 7.57 uur was onze meid er al. Het persen viel me mee, ik vond het wel een beetje eng toen het zover was, moet ik eerlijk zeggen. Maar ik heb heel rustig aan gedaan, ik had wel harder kunnen persen, maar voor mijn gevoel was het goed zo. Duurde bijna een uurtje en deed helemaal geen pijn.

De ontsluitingsweeen waren minder prettig, maar heel goed te doen. Ik heb de hele bevalling (tot het persen) rustig op bed op m'n zij gelegen en dat ging prima. Gewoon rustig doorademen en ontspannen. Had helemaal geen behoefte om te gaan bewegen, douchen of wat dan ook. Ging prima!

Ook ik kijk al weer uit naar een tweede kindje. Het zwanger zijn was verschrikkelijk, maar voor nog zo'n bevalling wil ik wel tekenen!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan