Hoe kijken jullie terug op je bevalling?

Hoi,

Mijn bevalling was zwaar, hoewel ik dat zelf niet zo ervaren heb (alleen het laaste uur). Cas was niet ingedaald en toen ik 39 weken zwanger was braken mijn vliezen (naar dagen van voorweeen, elke keer als ik dacht dat het begon, stopten de weeen weer). Mijn vliezen braken 's avonds om 11:00. Om 3:00 in de nacht naar het ziekenhuis gegaan omdat Cas nog steeds niet was ingedaald en heel hoog zat (we hadden de tas niet gepakt omdat ik echt graag thuis wou bevallen). In de ochtend zwakte mijn weeen af en ik kreeg weeenopwekkers. Gelukkig kreeg ik snel een ruggeprik (was er ook nooit vanuit gegaan dat ik pijnstillers nodig zou hebben) omdat Cas in de middag nog niet was ingedaald. Rond 17:00 daalde hij eindelijk in en kreeg in ontsluiting. Rond 20:00 (wel fijn, van geen ontsluiting naar alles in een paar uur) mocht ik persen. Was heel blij, omdat ik dacht dan toch een 'normale' bevalling zou kunnen hebben (er was al gesproken over een keizersnee). Na twee uur persen moest ik stoppen. Cas zat vast en kwam niet voorbij het schaambotje. Ik had ook tijdens het persen maximale weeenopwekkers gehad en ze hadden de ruggeprik volledig verwijderd en ik moest ongeveer een uur wachten tot de operatie. Dat was echt rot. Volledige persweeen en niet meer echt mogen persen.  Heel fijn toen de ruggepik voor de operatie kwam en ik vond de keizersnee erg meevallen. 24 uur later is Cas geboren. Het herstel van de operatie vond ik wel zwaar, het is best een zware operatie en ik moest ook nog bijkomen van 24 uur 'bevallen'. Maar al met al vond ik het meevallen, denk ook omdat ik redelijk snel pijnstillers heb gehad en snel hersteld ben van de operatie. Na 2 weken zat ik weer op de fiets. Vind het wel erg jammer dat ik de volgende keer in het ziekenhuis moet bevallen, maar het zou nog op de natuurlijke manier kunnen. Cas was een sterren kijker en zat daarom vast (keek naar mijn buik ipv naar mijn rug). En het is waar, als ik nu naar hem kijk ben je het ook (bijna) vergeten.

Groetjes Irma

Omdat ik al dagen lang flink voorweeen had gehad was er al veel voorwerk gedaan toen ik met 38 weken werd ingeleid, sochtends om half 8 in het ziekenhuis, tot 6 uur savond gevochten voor 0,5 cm (met weeen om de 2 minuten) en toen weeenopwekker met non stopweeen (rug, buik en beenweeen) ze bleven maar vragen of ik echt geen ruggeprik wilde.

Ik ben zo trots op mezelf dat ik niet geschreeuwd, gevloekt of zelfs maar sjaggie gedaan heb maar daarentegen ga ik dat de volgende keer WEL doen dan word je tenminste serieus genomen, ze konden aan mij niet zien hoeveel pijn ik had en lieten me dan gewoon liggen! En lieten andere vrouwen voorgaan (die natuurlijk wel aan het schreeuwen waren en vroegen om een ruggeprik) ik ben heel kalm gebleven zoals ik met mezelf afgesproken had mijn vriend en ik hebben zelfs nog gelachen en geintjes gemaakt (met een boer met kiespijn natuurlijk maar toch)

Rond 1 uur mocht ik eindelijk gaan persen na een uur lang mijn persweeen te hebben moeten inhouden omdat de VK in het ziekenhuis geen tijd had voor me en nog geen volledige ontsluiting had. DAT vond ik echt geweldig DAT PERSEN geen wee pijn meer! alleen dat hoofd! oei 37 cm rond is toch niet echt prettig haha ik voelde alles gewoon inscheuren maar dacht nu is het toch al te laat dus doorgaan, toen moest ik inhouden omdat de navelstreng om het nekkie zat (moeilijk!) maar rustig blijven en doorademen en dat lukt ook wel, en toen was ie er eindelijk na ongeveer 3 kwartier persen.

Ik was zo moe maar zo voldaan kon me meteen niet meer voorstellen hoe benauwd ik het had toen ie op mijn buik lag alle pijn was vergeten (behalve hechten daarna en de dagen erna hihi flinke naweeen gehad alhoewel het de eerste was/is en was flink uitgescheurd NU nog last van na 4 weken!)

Al met al is het me meegevallen, alleen de hechtingen e.d. ervaar ik als onprettig heel die bevalling ben je zo vergeten gelukkig.

Gewoon lekker relax blijven, schreeuwen en vloeken maak je jezelf onnodig moe mee en je hebt die energie hard genoeg nodig. Zou het zo weer doen (okay op de hechtingen na dan)

De bevalling vond ik waardeloos.
Na twee bevallingen denk je toch te weten wat je kunt verwachten.Nou niet dus!
Alles ging anders en naderhand wist de vk ook nog te vertellen dat dat vaak zo is bij een derde.Had ze dat niet eerder kunnen zeggen?
Het is dat de beslissing al vaststond dat dit echt de laatste keer zou zijn anders had ik dat alsnog beslist.Zelf nu na 4 maand denk ik daar nog zo over.

Ach,maar de kraamtijd was perfect.Dat maakt dan weer een hele hoop goed.
Toch?????

Groetjes Jes

Onze zoon is alweer bijna 11 weken.
Op zich kijk positief terug op de bevalling.

Als ik terug kijk vanaf het begin tot onze zoon is geborenheeft het al met al toch 18 1/2 uur geduurd en dan zeggen ze dat een tweede sneller komt over het algemeen, hier dus niet maar goed.
Het begon s`nachts om ongeveer 2.00uur   en tot 17.00uur was het goed te hebben.
We hebben om 14.30uur de verloskundige gebeld, mijn vriend heeft ot die tijd eigenlijk nog gewerkt was aan het twijfelen s`morgens of hij nog zou gaan, toen ze kwam had ik 2 cm ontsluiting en ze is toen weer gegaan. Rond 16.00uur heeft mijn vriend onze dochter en hond weg gebracht. Daarna tussen de weeen door nog frietjes gegeten ( wat er nog in bleef ook). Om 17.00uur de vk weer gebeld en daarna in bad gaan zitten tot 20.00uur.
Toen om 20.10uur had ik 6 cm en heeft de vk de vliezen gebroken en toen kreeg ik eigenlijk meteen persweeen en om 20.25uur was onze zoon er. Was wel ingescheurd maar dat herstel liep beter dan toen bij onze dchter toen was ik ingeknipt.

Alleen het herstel duurt lang deze keer, moest na 2 weken ook nog geopereerd worden wat ze tijdens de zwangerschap niet durfde en nu blijkt dat ik ook nog pfeiffer heb gehad. Dat was ook de rede waarom ik steeds nog maar moe en duizelig bleef/ben. Verder lop ik nu nog bij de fysio voor bekkenbodemspieren weer sterker te krijgen doordat ik na de bevalling last heb gehad van urine verlies maar op zich gaat dat de goede kant op.

Zo dat was/ is de geschiedenis een beetje hoe het verlopen is.

Groetjes bg

hoi,noe als het met een eventuele 2 de weer zo gaat dan teken ik ervoor.op de 28 e juni moest ik voor controle naar mijn huisarts,daar op de stoel braken mijn vliezen.hahaha.dus snel naar huis,bed klaar zetten,dat stond nog in de schuur.dit was om 14 uur,en om 18 uur hebben we huisarts gebeld want toen werd het even heftig,had het idee dat ik poepen moest,huisarts is gekomen en een uurtje later om 19 uur was anouk er.geen hechtingen,geen naweeen.na uurtje lekker gedoucht,en toen was de eerste visite er al.ideaal zo,n bevalling.
groetjes petra

hoi,noe als het met een eventuele 2 de weer zo gaat dan teken ik ervoor.op de 28 e juni moest ik voor controle naar mijn huisarts,daar op de stoel braken mijn vliezen.hahaha.dus snel naar huis,bed klaar zetten,dat stond nog in de schuur.dit was om 14 uur,en om 18 uur hebben we huisarts gebeld want toen werd het even heftig,had het idee dat ik poepen moest,huisarts is gekomen en een uurtje later om 19 uur was anouk er.geen hechtingen,geen naweeen.na uurtje lekker gedoucht,en toen was de eerste visite er al.ideaal zo,n bevalling.
groetjes petra

o,ja ik heb de hele bevalling geroepen, ik doe dit noooooit meer, ik kan niet meer, ik stop er mee, ik doe niet meer.....! En nu zijn we al weer bezig voor nummer 2, hihi!
Hoewel ik er nu wel meer tegenop zal zien als de volgende keer, heb ik het er wel voor over!

Groetjes Liset,mama van Sarah 20 april

Hoi,

Ook ik heb best een zware bevalling gehad. Na 42 weken zwangerschap ben ik ingeleid. die nacht braken mijn vliezen en de weeen volgde snel. Ik had geen rustmomenten tussen de weeen. Ze bleven achter elkaar doorgaan. Na 4 uur weeen kon ik al persen. Heerlijk vond ik dat, want ik voelde bijna geen pijn. Ik heb een uur geperst, al mijn kracht gegeven, maar het lukte niet. Ik kreeg mijn zoon er niet uit. Uiteindelijk heb ik een keizersnede gehad. Mijn zoon woog 5046 gram, hij was te groot voor mijn geboortekanaal. Ik heb een beetje het gevoel dat ik dubbelop heb meegemaakt. Ik heb een prachtige zoon en het is het allemaal meer dan waard geweest

Terug
Bovenaan