Hoe kijken jullie terug op je bevalling?

Hoi

Leuk om te lezen hoe iedereen het ervaren heeft en dat waar is dat als het kindje er eenmaal is je het allemaal vergeet.
Ik heb mijn bevalling als prettig ervaren, ik had me van te voren bedacht hoe ik het zou willen hebben en zo is het ook gegaan, gelukkig.
Onze eerste dochter is in het ziekenhuis geboren met behulp van weeen opwekkers en dat ging toen zo snel dat ik het niet kon opvangen en volledig in paniek raakte.
Na heel veel ellende op het gebied van zwanger worden en zwanger blijven, vond ik nu dat ik een goede thuisbevalling "verdiende".
En idd het is een thuisbevalling geworden en in 6 uur tijd, zijn de weeen langsaam krachtiger geworden en na 3 persweeen was onze tweede dochter geboren.
Voor mij zelf was het een mooie bevalling om alles mee af te sluiten, maar ook mijn kan heeft deze bevalling als heel prettig ervaren.
Nu heb ik er alleen moeite mee, om het hoofdstuk kinderen krijgen af te sluiten.

groetjes lies

riep ik vroeger, dat een kind krijgen mij het ergste leek wat een vrouw zou kunnen overkomen, nu roep ik rond, dat ik 10 keer liever een kind krijg, dan  één nacht kiespijn heb  

wat een leuke topic!!

mijn bevalling was zwaar maar uiteindelijk snel. Om 01:00 's nachts in het ziekenuis beland met 3 cm ontsluiting en rustige weeen om de 5 minuten. 's morgens om 09:00 nog steeds 3 cm en om de 5 min. weeen!! (ik vond het al zo makkelijk gaan:)
om 10:00 uur hebben ze de vliezen gebroken en eigenlijk meteen had ik 10 cm ontsluiting! ik moest op mijn zij liggen en op de hoogste piek 1 keer persen omdat demi niet goed reageerde op mijn persweeen. na een half uur en wat weeenopwekkers moicht ik echt persen. het duurde toch een heel uur voor ze er was, ze kwam eerst niet voorbij het schaambotje. maar toch heb ik het alleen gedaan zinder hulp en inscheuren!
ik vond het een fantastische ervaring en heb totaal geen angst voor de tweede:
laat maar komen!!

groetjes martine
(demi is ong. 4 maanden)

Ik zag ongelofelijk op tegen de bevalling. Wat zou me te wachten staan?
Toen het eenmaal was begonnen heeft het 24 uur geduurd voordat ik ook maar 1cm ontsluiting had. Toen ik eindelijk 5 cm ontsluiting had werden mijn vliezen gebroken. Toen bleek dat de baby in het vruchtwater had gepoept, dus heel snel naar het ziekenhuis. Eindelijk kon ik gaan persen naar bijna 2 dagen weeen. Maar na 1,5 uur persen nog geen baby. De vacuumpomp werd erbij gehaald. Nog steeds geen baby, dus onverwachts naar de OK voor een keizersnede. Dus ik heb een behoorlijke zware bevalling gehad. Begon de verloskundige toen ik eenmaal weer thuis was ook nog over een tweede kindje!!!!

Maar toch, als ik het allemaal weer moest over doen, ik zou het zo weer doen. Want ik heb er iets ontzettends moois voor terug gekregen.

Ik stond vrij blanco tegenopver de bevalling en dat was maar goed ook!
Op zich mag ik absoluut niet klagen; ik kreeg 's avonds rond 19.00 het idee,dat er iets aan de hand was. Dit was wel al gelijk vrij snel achter elkaar,maar de pijnscheuten zaten puur in mijn rug. De verloskundige dacht,dat het allemaal nog wel mee zou vallen,toen ik haar belde.
Om 23.00 hebben we haar toch gevraagd te komen. Ik had toen 3cm. Wewer zei ze,dat we gewoon moesten gaan slapen,omdat het nog wel op zich zou laten wachten.
Mijn vriend in ons bed en ik op de logererkamer,want ik wíst gewoon,dat het helemaal niet nog op zich zou laten wachten!
3 Uur lang heb ik toen heen en weer gelopen en gedoucht (ik geloof wel 5x) en weeën opgevangen op handen en kniëen op de trap.
Toen was de pijn onhoudbaar en heb ik mijn vriend gevraagd de verloskundige te bellen voor pijnstillers. Want als dit nog steeds geen weëen waren,maar alleen wat 'voorpijn'... Bleek ik al 8 cm te hebben! Ik wilde in het ziekenhuis bevallen en daar zijn we toen snel heen gereden. We waren er rond 2.45 en toen werden mijn vliezen gebroken. Half 4 mocht ik beginnen met persen. Schoot niet bepaald op en om 5 uur is de gynaecoloog opgepiept. Zij heeft een knip gezet en toen werd na 2 persweën dan toch onze pracht van een dochter geboren.
Acheraf vertelde de verloskundige,dat ze echt niet had gedacht,dat ik al aan het bevallen was,omdat ik nergens anders pijn had dan in mijn rug.
Ik vind het niet zo heel erg,dat ze dat dacht. Op zich wist ik zelf dondersgoed,dat het al begonnen was,want dat voél je gewoon. Maar ik was er nu minder mee   bezig.

Hallo dames,

bedankt voor al jullie reacties. Ik vind het altijd leuk om bevallingsverhalen te lezen. Ik vind wel dat ik er nu naders op terug kijk als toen ik net was bevallen. Toen kon ik er niet aan denken zonder in tranen uit te barsten.

Groetjes van Marloes

de bevalling was voor mijn gevoel vrij heftig.
Het begon s'nachts om 01.00 en was goed te doen tot 17.00.
Heb om 14.30 de verloskundige gebeld en had toen 2cm ontsluiting, had gehoopt op meer haha.
Vanaf 17.00 waren de weeen heftiger en dacht dat het nu wel zou opschieten maar helaas.
Om 23.30 is de verloskundige nog eens komen kijken, maar had pas 4cm ontsluiting.
Ben toen naar het ziekenhuiis gegaan en daar schoot het echt niet meer op.
Ik kon me niet ontspannen waardoor de weeen niet heftig genoeg waren voor nog meer ontsluiting.
Om 07.00 had ik pas 7 cm onsluiting en zag het toen echt niet meer zitten.
Ik wilde en kon niet meer, maar ja je moet he.
Ik heb toen een infuus gekregen, dat luchtte wel op alleen jammer dat ik daardoor nu een stukje film kwijt ben.
Na 1 uur en 14 minuten te hebben geperst was eindelijk mijn dochtertje er.
Ik heb haar meteen gezegd dat ze enigs kind zou blijven maar nu na 11 weken denk ik daar anders over.
Zou het zo weer doen.
Ik was ingeknipt en heb daar 2 weken een ontsteking aan gehad.
Was heel jammer voor mijn kraamweek want kon niet lopen zitten of mijn dochter verzorgen, zeer frustrerend moet ik zeggen.

mama van Noa

Hoi allemaal,

Tijdens mijn bevalling is alles mis gegaan wat mis kon gaan. In tegenstelling van mijn heerlijke zwangerschap. Met 39 wk op 26 juni om 23.00 zijn mijn vliezen gebroken ( was uitgerekend op 4 juli). We hebben gelijk met vk gebeld om dit door te geven. Om 03.00 in de ochtend had ik elk 4 min wee die duurde maar liefst 1,5 min. Toen hebben we vk gebeld en deze is gelijk erbij gekomen om even kijken hoever was de ontsluiting.
Helaas was deze maar 1 cm... toen hebben we afgesproken dat ik zal even proberen slapen tussen de weeen door zodat ik nog beetje rust kan krijgen en dat ze even volgende ochtend ( 27 juni) tegen uur of 10 zullen even komen kijken hoever is de ontsluiting dan. Dus we hebben haar advies gevolgd maar helaas ik heb maar 2 uurtjes rustig kunnen liggen, de weeen waren weer veel te hevig. We hebben tot half 7 in bed gebleven en toen heb ik besloten heel kort om te gaan duchen, want dat heeftvk ook als tip gegeven om beetje te ontspannen, hierna ben ik samen met mijn man naar beneden gegaan om even te wandelen, in tussen waren de weeen gestopt en is vk langsgekomen, toen ze gingen controleren bleek dat de kleine heeft gepoept in de vruchtwater, ze heeft gelijk gezegd dat ik met spoed in zh  moest opgenomen worden, waarna ze dienstdoende ginecoloog van ziekenhuis heeft gebeld en deze heeft gelijk bevestigd.  We wilden wel poliklinsch bevallen met behulp van mijn eigen  vk maar helaas is dit niet meer van toepassing voor ons geweest.  Vk is met ons naar ziekenhuis gegaan en heeft ons daar achtergelaten. Ziekenhuis opname was precies om 10:40 bijna 12 uur nadat de vliezen gebroken waren. Ze hebben me toen op ctg aangesloten om mijn weeen  te volgen en hartslag van kleine. Op dit moment was ontsluiting nog steeds maar 1 cm.... kleine was goed ingedald, maar geen ontsluiting. Om 13:00 hebben ze besloten om met gel mij in te leiden zodat de ontsluiting gaat vorderen.Op dat moment hebben ze ook inwendig ctg lijn aangebracht voor de kleine omdat hart van kleine  niet altijd  te horen was. Ze was veel aan bewegen.  Weeen waren toen om de 2 min, en weer 1,5 min lang. Ze hebben tot 16:00 gewacht en toen ging de ziekenhuis vk mij toucheren om te kijken naar de ontsluiting deze was maar 1,5 cm toen is de ginecoloog weer erbij gehaald en deze heeft mij onderzocht, beslissing was dat ze mij nu met infus gaan inleiden. Om extra zet te geven. Helaas heeft dit ook niet geholpen, erger nog hartje van ons kind is 2 keer gestopt met kloppen, ze reageerde heel slecht, tijdens weeen reageerde haar hart zo heftig dat haar hartslag tegen 220 was. Ze hebben elk half uurtje mij getoucheerd om ontsluiting te controleren maar tegen 21:00 was deze maar 3 cm. Om 22:00 is hartje van onze meid weer gestopt met kloppen en toen heeft mijn man aan bel getroken en gelijk vk erbij gehaald tegen 22:30  heeft ze me weer getoucheerd en er was geen verandering ontsluiting was nog steeds 3 cm.  Ze had ook genoeg van al dat gekwel van mijn kind en mij en ging ze met ginecoloog bellen en toen hebben ze besloten om een spoed keizersnee operatie uit te voeren. Binnen half uurtje hebben ze mij voorbereid, en was ik met spoed naar OK vervoerd, waar ze mij ruggeprik gingen toedienen, mijn man was aan andere kant aan het wachten. Dit is ook misgegaan, ze gingen mij tijdens wee ruggeprik toedienen, 1e poging hebben ze te klein naald gepakt, 2e keer hebben ze zeenuw van mijn rechte been geraakt deze voelde ik niet meer, 3e keer hebben ze zeenuw van beide benen geraakt, en toen zeiden ze als 4e keer niet lukt zal ik dan onder al gehele narcose gebracht worden en onze kind zal zo op de wereld gebracht worden, tijdens deze hele drama is hartje van kleine nog een keer heel kort gestopt met kloppen, en toen had ik helemaal genoeg gehad en gezegd dat mij niet meer intereseert als ik dood ga of wat dan ook als zij maar mijn kind redden!!!!
Gelukkig is de 4e poging  gelukt en ze hebben ruggeprik toegediend, mijn man is erbij gehaald en ze konden tegen 23:00 te werk gaan met keizersnee. Onze liefe dochter Selma is om 23:21 geboren, met haar is gelukkig alles in orde, haar apgar score was 9, na 5 min 10 en na 10 min weer een 10 geweldig, ze woog 3095 gram en was 49 cm lang.
Ongeacht alles willen we natuurlijk nog meer kinderen, en op moment dat we haar in onze handen hadden hebben we hele drama vergeten. Gelukkig was ik zo sterk en waren we toch hele tijd positief met zijn tweeen en hebben we dit allemaal doorstaan, en onze liefde is nu nog groter door deze erge ervaring.
Herstel was ook moeilijk ik kon met mijn rechte been niet bewegen in de eerste 2 wkn na de bevalling, maar gelukkig heb ik lieve man naast mij,mijn lieve familie en niet te vergeten mijn allerliefste moeder die ons eerste 2wk van Selma's leven heeft erbijgestaan.

Alle leukste is dat papa op zijn eigen  verjaardag heeft mooiste en beste cadeau van zijn leven gekregen en dat is zijn dochter zijn oogappel Selma.
Volgend jaar hebben we 2 verjaardag taarten in huis een voor Selma en een voor papa  en dat zal zeker een groot feest worden.

Groetjes,

Azzie

Terug
Bovenaan