Hoe kijken jullie terug op je bevalling?

Ook ik vond de bevalling erg heftig maar ook wel erg leuk. Ik moest verplicht in het ziekenhuis bevallen en dacht dat ik daar dan iemand van het ziekenhuis zou krijgen, dus ik zag er enorm tegenop. Maar mijn verloskundige verzekerde me dat als alles normaal zou verlopen zij de bevalling zou gaan doen. Ik ben dus in het ziekenhuis gekomen met mijn prive verloskundige naast me.
Onze verloskundige was nog niet zo heel lang verloskundige en tijdens mijn zwangerschap heeft ze een aantal dingetjes wat verkeerd uitgelegd. Zo heeft ze gezegd dat ik een heel grote baby zou krijgen, en je weet misschien nog wel dat je als zwangere raar droomt en denkt, dus na een paar weken zat ik met een 10ponder in mn armen (in gedachte dus) zo heeft ze nog wat dingen gezegd die me enormmm onzeker maakten!
Ik wist niet zo goed wanneer ik moest bellen, want ik wilde ook niet te vlug naar het ziekenhuis als het nog niet nodig was. Dus om 7 uur 's avonds voelde ik wat steekjes, eerst om het half uur, daarna om de 10 min. Ik vond het zo spannend  allemaal dat ik geen oog meer dicht heb gedaan, met als gevolg dat ik om 1 uur 's nachts weer beneden zat. Ik dacht: nou als dit het is dan is het zo gepiept, dit hou ik nog wel uren vol. Om half 6 's ochtends kwam mijn man uit bed en ik heb hem meteen de telefoon gegeven dat ie maar niet meer naar zn werk moest gaan. Ik heb toch mijn moeder maar gebeld, en gezegd dat ze langzaamaan moest komen. Ze zou erbij zijn, maar ik wilde haar niet te vroeg al om me heen hebben. Ze zou een uurtje erna komen, toen ging ik douchen. Man man man, na het douchen brak de hel los!! Om de 2,1,3,5 minuten eerst en pijnlijk!! Ik ben helemaal niet kleinzerig, maar dit kwam wel koud op mn dak ineens!
Mijn moeder kwam om kwart over 7 en om half 8 hebben we de verloskundige maar gebeld. Ze wilde nog niet komen omdat het regelmatig moest zijn eerst. We gingen op en ineens kwam alles om de 3 minuten en het hield echt anderhalve minuut aan steeds. Dus een kwartier later toch maar terug gebeld. De verloskundige was er om 8 uur en voelde toen al 5 cm ontsluiting. Ze zou nog even wat visites af gaan lopen en om half 12 terug komen. Ik in paniek, want ik dacht dat ik dat echt nooit ging redden zolang nog. Ik moet ook zeggen dat die uurtjes thuis echt heel langzaam gingen. Toen ze terugkwam had ik nog maar  6cm, een beetje teleurstellend dus. Maar omdat ik echt zulke heftige weeen had mocht ik naar het ziekenhuis alvast voor pijnmedicatie.
In het ziekenhuis aangekomen ging ze voelen en in dat korte ritje van ongeveer 10 minuten had ik ineens 8 a 9 cm ontsluiting!! Te laat voor pijnmedicatie dus. Ik moest nog een half uurtje wachten, want ondanks dat ik al zoveel onsluiting had was het hoofdje nog niet echt goed ingedaald en anders zou het me teveel energie gaan kosten om het van zo hoog eruit te krijgen.
Ik viel telkens bijna weg, de weeen waren echt zo hevig dat de verloskundige uiteindelijk maar naast me is komen puffen om me op de wereld te houden. Mijn man moest het telkens overnemen als ze even weg moest, maar ik klampte me eigenlijk helemaal aan haar vast. Ik lag in een onderzoekskamertje omdat alle bevallingskamers bezet waren. De VK dacht dat ik het niet meer ging redden om in een bevallingskamer te bevallen en ik mocht al langzaam mee gaan persen. Om 13.00u was het zover dat ik volledig mee mocht persen en om 13.30u moest ik al persend over de gang om toch nog naar een bevallingskamer te gaan. Met het hoofdje er al een klein stukje uit moest ik toen ook nog op een ander bed gaan liggen!!
Om 13.45u is uiteindelijk mijn mooie en kleine!! dochter geboren. Ze was heel gemiddeld, 3570gr en ongeveer 51cm, maar echt zo een fijntje dat ze veel kleiner leek hihi
Ik heb de dagen erna echt zoveel nagedacht over hoe ik dat toch voor elkaar kon krijgen. Vrouwen zijn echt wel sterke wezens die dat kunnen dragen!
Zo lang verhaal, maar wel lekker om dat een keer op te kunnen schrijven hahaha

Groetjes Karmen
mama van Liz

Hoi meiden

Ik kijk met heel veel trots en liefde terug op deze bevalling
Hiervoor heb ik 2 bevallingen gehad die verre van prettig waren
De 1e duurde 19 uur en was heel heftig en eindigde met knip en poging voor vacuum
De andere was van een tweeling en door fouten van de verpleging ging dat bijna helemaal mis
De 1e is gewoon geboren zonder dat ik een wee heb gevoeld en de 2e moest met een spoed spoed keizersnede
Zowel mijn zoontje als ik hebben tijdens die keizersnede een hartstilstand gehad door het bloedverlies
Het is dus allemaal goed afgelopen, maar t maakte deze bevalling dan wel extra spannend en eng
Bovenop dit alles kwam nog dat ik me dood ergerde aan mn ex....die zat maar te zeuren over een sigaret
Gelukkig is deze bevalling heel goed gegaan
Het begon net als die andere met t breken van de vliezen in de nacht van zondag op maandag
we waren rond 5 uur op t ziekenhuis, maar er gebeurde niet veel
Heel de dag moesten we op t ziekenhuis blijven, met t oog op de vorige bevalling
Er gebeurde niks, de kids zijn s'avonds nog op visite geweest en daarna is mn vriend samen met hun weer naar huis gegaan
Allemaal hebben we de nacht weinig geslapen....ik in t ziekenhuis..en de rest thuis
Mijn vriend heeft s'ochtends de kids naar school gebracht en mn ouders zouden de rest van de dag voor ze zorgen
Ik ben die ochtend rond half 9 aan t infuus gelegd om de weeen op te wekken want er was nog steeds niks en inmiddels was de uitslag binnen dat ik een bacterie bij me droeg die het kindje erg ziek kunnen maken
De weeen kwamen meteen erg heftig op gang en rond 11 uur kreeg ik een injectie met pijnstilling....dat was heel prettig....ik kon de weeen toen weer aan en kon me een beetje ontspannen
Toen ging t allemaal ook best snel....om 15.12 is onze zoon geboren
Deze bevalling hebben mn vriend en ik echt samen gedaan
Bij elke wee (in mn rug) drukte hij met sn knokkels in mn rug en kneep ik zn hand fijn
Het ging gewoon geweldig.....hij was er voor me en was trots op me
Dat was heel belangrijk voor me
We waren en zijn super blij met onze mooie zoon

Groetjes Xennah

(sorry voor t lange verhaal)

Ik heb een zware bevalling gehad van 24 uur rug en beenweeen...Ook had Rik niet langer mogen blijven zitten (sterrekijker, kwamen ze alleen te laat achter en ik had al 1 uur en 3 kwartie geperst)

Toch ben ik laatst de foto's gaan plakken en achteraf zou ik het zo weer doen. Had nooit verwacht dat ik dat nog ging zeggen. Maar vond het zon bijzondere ervaring dat het me geen reet uitmaakt dat er pijn bij komt kijken.

Dus ja ik zou zo weer bevallen. Liever als naar de tandarts hoor!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi,

Volgens de vk en genaecoloog heb ik een zware bevalling gehad. Zelf vond ik het op het moment wel zwaar, maar had geen vergelijking daar dit mijn eerste bevalling was.
De bedoeling was om thuis te bevallen. Na 3 slapeloze nachten zetten de weeën en ontsluiting door.
Om 10.30 had ik 8 cm ontsluiting en nadat de vk met mijn man samen de spullen klaargezet had,brak ze mijn vliezen.Helaas meconiumhoudend vruchtwater dus naar het ziekenhuis. Daar bleek dat ook Tim een "sterrenkijkertje" was. Ik kreeg het advies om op mijn re. zij te gaan liggen in de hoop dat hij nog zou draaien.
Al gauw kreeg ik persdrang maar mocht niet persen. Ik kreeg de persweeën nog nauwelijks weggepuft en was zelfs teruggegaan naar 6cm ontsluiting. Ik kreeg een ruggeprik en een infuus met weeënstimlerend middel, omdat mijn weeën te ver afzwakten. De genaecoloog wilde 3 á 4 uur afkijken. AL na een uur bleek de ruggeprik niet voldoende te werken.
Het werd steeds zwaarder en ik zei tegen mijn man dat hij de dokter maar moest gaan halen; ik wilde een keizersnede. Gelukkig kwam een verpleegkundige kijken en haalde de genaecoloog erbij. Inmiddels had ik 9 cm ontsluiting. Héél voorzichtig mocht ik proberen te persen. Wat een heerlijk gevoel!!!
Net toen de arts dacht dat hij de draai wel zou kunnen maken, bleek ik ook wel erg smal en vroeg de arts zich af of Tim er wel door zou passen.
De enige optie was nog de vacuumpomp, maar ook die wilde hij maar 3 á 4 persweeën gebruiken en alsnog een spoedkeizersnede.
Terwijl de pomp al geplaatst was, vroeg de arts de verpleegkundige om expressie te geven. Expressie dacht ik nog. Maar meteen was daar een wee en ging de verpleegkundige met haar gewicht boven op mijn buik hangen en duwde zo onze zoon naar buiten. Tim was er toen ook ineens helemaal.om 18.37 uur is hij eindelijk geboren!!
Als ik zelf terugkijk op mijn bevalling, vond ik de persweeën wegpuffen ontzettend zwaar, maar vanaf het moment dat ik groen licht kreeg om te persen: heerlijk!
Het advies van de genaecoloog is wel om een volgende keer poliklininsch in het ziekenhuis te bevallen.

Terug
Bovenaan