Hoe kijken jullie terug op je bevalling?

hallo allemaal,

mijn bevalling ging snel, om 07.45 uur braken de vliezen, en toen de verloskundige om 09.50 uur er was had ik al 6,5 cm onsluiting, om 12.00 mocht ik persen en om 12.43 was Sarah er. Ik heb een weeenstorm gehad met alleen rugweeen. Ik ben wel overdonderd door de snelheid. Ik had verwacht 24 uur weeen te hebben en dat er tijd tussen de weeen zou zitten. Maar doordat ik een weeen storm had deed het alleen maar heeel veeeel pijn!!! Er zat geen tijd tussen de weeen, ik had alleen maar pijn.Ik kon niet zitten niet liggen en puffen had ook weinig zin. Prettig was wel dat de persweeen geen pijn deden. Ik heb geen perswee gevoeld. De vk zei dat ik een harde buik en vervolgens moest ik persen. Ik was verbaast toen ik in een keer zag dat het hoofdje er al was! Ik heb na die tijd wel erg gevloeid, de baarmoeder trok niet meer samen, doordat het zo snel en heftig was gegaan, ik ben met de ambulance 2 uur naar de bevalling naar het ziekenhuis gebracht. Het herstel is me wel meegevallen! Het was het wel waard,maar bij de volgende zal ik wel tegen de bevalling opzien!

Groetjes Liset

ik vond t verschrikkelijk. omdat ik verplicht was te bevallen in het ziekenhuis wist ik niet goed wanneer ik wat moest doen. het begon midden in de nacht, ik kon geen verloskundige bellen want ik moest naar t ziekenhuis immers. onderweg ernaartoe werden we aangehouden door de politie, omdat we verdacht reden. na een uur of 16 was er geen ontsluiting maar ik ging door de hel van de pijn. toen ik voor de keizersnede een ruggeprik kreeg riep ik dat dit de eerste en de laatste zou worden.
bah bah bah,

het gekke is, dat ik het waarschijnlijk zo weer zou doen als ik zie hoe een mooi mensje ik heb mogen krijgen.

ach, en de pijn..... dat vergeet je zelfs weer
maar heb toch een afspraak staan voor het spiraal, just in case

quote: buurmeisje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-09-2007 20:22:22'));

Onderweg ernaartoe werden we aangehouden door de politie, omdat we verdacht reden.

Hahaha! Die is goed zeg. En jij maar puffen!

het gekke is, dat ik het waarschijnlijk zo weer zou doen als ik zie hoe een mooi mensje ik heb mogen krijgen.

Ja, raar is dat. Ik kan me goed herinneren dat iedereen op het forum zat te klagen over de bevallingen en nu je een paar weken verder kijkt zegt bijna iedereen van 'het viel wel mee'.

...maar heb toch een afspraak staan voor het spiraal, just in case.

Kan ik me helemaal voorstellen. Gelijk heb je hoor. Ik ga voor de condooms omdat ik bv geef en mijn kleine meid niet aan hormonen wil blootstellen. En om eerlijk te zijn wil ik aankomend voorjaar gaan 'beginnen' aan de tweede. Dus ik weet niet of er nog andere voorbehoedsmiddelen in huis gaan komen.

Groetjes, Marisa

Ik kijk eigenlijk heel positief terug op mijn bevalling. Ik ben bevallen 4 dagen voor de uitgerekende datum en werd dus ergens nog wel overvallen ('s middags was ik nog een kastje in elkaar aan het timmeren...nesteldrang hé)....dus het was allemaal heel ontspannen.
Ik heb eigenlijk maar 4 uur over de ontsluiting gedaan (durfde in eerste instantie de vk niet te bellen...was immers pas 'net' bezig) en toen de verloskundige kwam konden we dus al niet meer naar het ziekenhuis (ik zou poliklinisch bevallen). Na een klein uurtje persen was onze Evy er. Gelukkig wilde de eerste spildraai niet zo vlotten anders was de verloskundige waarschijnlijk niet op tijd geweest.
Het hechten achteraf vond ik wel erg vervelend....maar ja met zo'n klein mensje op je buik kun je alles aan.

Hoi, mijn bevalling was alles behalve vlekken loos..
4.00 braken mijn vliezen ( 38+5 ) geen ween...dus nog heerlijk gedoucht en gegeten,maar al snel kwamen de niet pijnlijke ween en heel mooi regelmatig, dus wij naar het ziekenhuis ( mijn suiker was te hoog, dus zh was niet te vermeiden..) ween weg...

gelukkig had ik wat vrucht water kunnen opvangen en laten zien ! na een uurtje waren ze er weer en heel mooi en ontpannen allemaal,

om 16.00 toucheerden ze voor het eerst en maar 1a2 cm ontsluiting....na dus 12 uur !!
daarna had ik het gevoel dat ik al moest persen, ze geloofden me niet maar het was niet meer te houden na een aantal uren is toch besloten om een morfine infuus te geven voor de  pijn,maar ook toen  dat niet hielp moest  ik 2 keer een half uur proef persen, ik had nog maar 3 cm...ook het masseren hielp niets....  

om 24.30 is de gyn er bij geroepen van thuis en hij kon net voelen dat onze zoon verkeerd lag....de achterhoofd ligging, hij kom dus niet indalen....

een grote knip werd gegeven de facuum er op, schoot los...nog eens; weer, nu de gyn ook op de grond...ik leek wel een koe zo stonden ze aan mij te trekken ( aan mijn benen dat ik niet van het bed getrokken zou worden en aan de baby,,)  en te douwen op mijn buik,

na nog een grote knip is hij zonder...pers wee met een tang op de wereld verwelkomt !!

& weet je... ik vond en nog steeds niet erg !! ik heb het er zo nog eens voor over !!
( onze zoon had alleen erg last van zijn hoofdje, en had dus een week wiegen arrest...voor ons helemaal niet erg, we hoefden hem dus niet met de visite te delen   Ha Ha..maar voor hem heel sneu..)

ik had 17 hechtingen, maar kon alles doen zelf onder de douche sochtens & zelfs hem verschonen, na 2 weken reed ik al weer op mijn paard !!

& onze zoon Jannes is een heel gezonde & vrolijke jongen !!!

Ook ik kijk terug op een hele vlotte bevalling, v.a. 4.30 uur weeen om de 4-5 minuten, va 6 uur weeen om de 2-3 minuten, om 7 uur constateerde de vk nog nauwelijks ontsluitng,  maar toen barste om 8.30 uur de weeenstrom los die er voor zorgde dat ik om 11 uur volledige ontsluiting had en mocht gaan persen. In 5 persweeen is onze zoon Daan geboren.
Alleen de nasleep die deze bevalling voor mij had is niet leuk te noemen. Na de bevalling zijn geen scheurtjes of iets bij mij geconstateerd, alleen een klein schaafwondje, maar ik bleef pijn houden. Na 12 weken zat ik dus bij de gynaecoloog en 2 weken later ben ik geopereerd aan het litteken dat ik overgehouden heb van mijn 1e bevalling 3 jaar geleden. Waarschijnlijk heeft dit litteken toch te veel te verduren gehad tijdens de zeer vlotte bevalling.
Nu 3 weken na de operatie kan ik eindelijk zeggen dat ik pijnvrij ben en weer lachend door het leven kan gaan.

Liefs Saskia

Ik heb een geplande keizersnede gehad....en de stress van de zwangerschap vond ik totaal niet leuk, zeker na de 27 weken niet meer, toen bleek dat mijn zoontje te klein was en in een stuit bleef liggen! Ook nog een paar keer geen leven gehad en ik was zo blij dat de datum bekend was....en dat ik die keizersnede had....het is me reuze meegevallen...en ik zou het zo echt weer doen....het herstel was zwaar, maar geestelijk niet! Ik was er op voorbereid!
Ik ga zeker voor een tweede....maar voorlopig mag het nog even niet vanwege het litteken op m'n baarmoeder....dus in mei 2009 ga ik weer stoppen met de pil!! En het is echt waar, het is allemaal de moeite waard als je ziet wat voor moois je er voor terug heb gekregen!

Groetjes

Hallo,

Ik kijk vooral met een groot gevoel van trots terug op de bevalling. Dat heb ik toch maar weer mooi voor elkaar gekregen.
Onze oudste is in het ziekenhuis geboren, maar Bas gewoon lekker thuis. Ik had helemaal bedacht dat ik op de baarkruk wilde bevallen, maar nadat ik twee weeen weg had gepuft op dat ding, vroeg ik me af: "Wat doe ik hier!?!" dus maar weer lekker in mijn bedje gekropen en daar kwam na 23 minuten persen Bas ter wereld.

En ja, ook ik zou het zo weer doen. Ik vind bevallen helemaal niet erg. Het is alleen zo jammer dat je eerst negen maanden zwanger moet zijn, want die maanden vallen me zo zwaar. Ik zeg wel eens: "Ik doe liever drie bevallingen, dan de laatste drie maanden zwangerschap." Ik weet dat dat voor veel mensen precies andersom is, maar helaas kunnen we niet ruilen.

Ik baal alleen dat mijn herstel zo lang duurt. Drie weken geleden ben ik gecurreteerd, maar ik vloei nog altijd. Vanmiddag moet ik voor controle naar de gyn. en ik ben bang dat ik opnieuw gecurreteerd moet worden. Bas is inmiddels 13 weken. Ik ben er wel een beetje klaar mee eerlijk gezegd.

Groetjes,
Karin

Terug
Bovenaan