Wat een leuk topic dit!
Mijn man en ik hebben pas besloten voor een tweede kindje te gaan. Bij mijn eerste heb ik ook ovulatietesten gekocht en gebruikt, dit omdat ik eigenlijk onvruchtbaar zou moeten zijn, en onderzoeken uitwezen dat ik eigenlijk mijn vruchtbaarste periode al gehad had. Mijn reserves waren een stuk lager dan zou moeten. Ik was toen iets van 22. Toen ik 24,5 jaar oud was dus bezig gegaan voor de eerste. Ik heb dus die ovulatietesten gedaan, maar was telkens negatief.
Toch direct de eerste maand zwanger. Was wel bijzonder. Blijkbaar werken die ovulatietesten niet bij mij.
Nu dus pas besloten voor een tweede. Ik ben nu pas 29 geworden. Deze keer geen ovulatietesten omdat die de eerste keer toch niet werkten, en omdat ik dus al een kindje op de wereld heb gezet, weet ik nu ook dat ik het wel kan.
Ik heb echter geen idee waar ik zit in mijn cyclus. Ik ben namelijk een week eerder gestopt met de pil. Toen gemenstrueerd, en daarna regelmatig geklust, om de dag.
Ik heb wel een hele korte en onregelmatige cyclus (denk aan 23-25 dagen) en ik wou volgend weekend testen. Dan zit er namelijk 28 dagen tussen de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Ik zou nu dus op dag 20 zitten zo ongeveer.
Echter doet mijn lichaam echt heel erg vreemd. Ik heb heel veel krampen (al een paar weken nu), voel mij lichtjes misselijk, ben vermoeid en mijn borsten voelen soms ook gevoeliger. Allemaal zwangerschapssymptomen.
Deze ochtend ook zeer licht bloedverlies, een aantal dagen voor ik ongesteld zou moeten worden.
Ik ben nu dus heel verward. Ik voel mij zwanger, maar dat zou eigenlijk nog niet kunnen. Tenzij ik natuurlijk al langer zwanger ben dan gedacht.
Nu is het zo dat bij mijn eerste, ik ook licht bloedverlies had iets voor ik weer ongesteld zou moeten worden, en toen was ik dus zwanger. Misschien dat ik veel eerder ovuleer dan gedacht?
We hebben vanochtend zwangerschapstest gekocht, en nu twijfel ik wanneer ik zal testen.