Hoe voelen jullie je nu? en gaat alles goed?

Hallo allemaal!
Heerlijk, zo'n bezoekje aan de vk...not...
Ik was al een beetje wankel en moet nu uitkijken dat ik wel n beetje vrolijk blijf,
anders ga ik op bed liggen en kom er niet meer uit voorlopig.

Ik zit nu ineens tegen bloedarmoede aan, mijn kindje was behoorlijk groot en nu moet ik dus z.s.m. even langs het ziekenhuis voor zo'n suikertest.
Als daar dan niks zorgwekkends uitkomt gaat ze over twee weken voelen hoe groot ie is en dan hoor ik of ik even langs de gyn. moet of niet...

Jammer, het is zo'n omschakeling van alles leuk en aardig naar minder vlekkeloos.
Ik hoop dat alles goed is. Een beetje groot vind ik niet erg, maar het ligt er wel aan waarom...

Lijkt me ook even wennen aan het idee van een keizersnee Kim,
maar inderdaad, als het er gezond uitkomt...
Succes.

Natalie

He Kim, dat is inderdaad minder... maar is er een reden waarom je het niet eerst vaginaal kan proberen???

En Natalie, hier net hetzelfde verhaal. Had daarstraks de aanbevolen groeiecho en mijn ventje wordt nu op 2,5 kg geschat voor 32w. Gemiddeld wegen kindjes dan 1,7kg, een behoorlijk verschil dus! Omdat ik ook vrij veel vruchtwater heb en zijn buikje relatief groot is moet ook ik voor een suikertest. Ik kan gelukkig meteen morgenvroeg, dus hopelijk kennen we de uitslag snel...
Maar zoals het er dus voorstaat zou ik wel eens kunnen gaan bevallen van een baby van 4,5 kg :-/ En daar moet je dan bij rekenen dat ik zelf maar zo'n meter 63 groot ben en in niet-zwangere toestand onder de 60kg zit...
Houd de moed erin meid!

he dames wat vervelend allemaal, ik krijg een beetje het idee dat ze allemaal vergeten dat iedereen groter wordt en ook de babytjes.

Zodra een baby maar iets aan de grote kant/zware kant is wordt er door de vk gelijk groot alarm geslagen.

Niet iedereen is toch hetzelfde vindt het wel jammer maar weet ook dat het uit voorzorg is maar vaak is het alleen onnodige stress voor de aanstaande papa en mama en kan het je de laatste weken van je zwangerschap behoorlijk verpesten.
Erg jammer.
Ook heb ik zelf niet meer volste vertrouwen in de groeiecho,s uit mijn echo kwam at de kleine beeb in 2 weken 800gram gegroeid zou zijn lijkt me wat onwaarschijnlijk moet over 2 weken weer terug komen voor een groeiecho en maandag weer naar de vk

@mamaenpapaopkomst: ik ben het helemaal met je eens! Iedereen wordt groter, mensen eten ook beter, uiteraard heeft dat ook zijn weerslag op kinderen in de baarmoeder he! De gynae die de echo deed raadde me meteen aan om poliklinisch te bevallen ipv thuis, hoewel dat medisch gezien niet vereist is... Heb ondertussen trouwens al de uitslag van de test en die is negatief :) Geen zwangerschapsdiabetes, gewoon een stevig mannetje aan het maken :-D Maar goed, als ik jullie vertel dat mijn vriend bij zijn geboorte 5kg woog, dan is het ook niet zo vergezocht dat ook onze zoon er lekker in zit he...
Zeker nu die diabetes is uitgesloten (verder zag alles er prima uit!) heb ik echt zoiets van "als mijn lichaam een groot kind maakt, dan zal mijn lichaam het er ook wel uitkrijgen he..." Persoonlijk maak ik me dus niet al te veel zorgen, een bevalling van een kind van 3 kg kan net zo makkelijk heel zwaar zijn, dat hangt van zoveel factoren af... Ik ben vastbesloten om nog lekker te gaan genieten van de laatste weken, al geef ik wel toe dat ik vanaf 37w alle middeltjes in de strijd ga zetten om de bevalling op te wekken hoor... Van mij moet ie echt niet blijven zitten voor de gezelligheid als het zo'n mini-reusje wordt!

Hi!
Ik heb hetzelfde gevoel Indra.
Ik heb er niet zo'n groot probleem mee als ie wat groot is omdat dat gewoon zo is.
Hij zal er vast wel uitkomen.
Natuurlijk ben ik nog nooit bevallen en kan ik dit soort dingen makkelijk zeggen,
maar ze worden inderdaad wat groter en aan mijn vaders kant zitten allemaal tienponders, die zonder problemen ter wereld zijn gekomen.
Ik ben 1.71m en geen iele dame, alleen mijn moeders bekken heeft een rare bocht, ik zou het dus wel fijn vinden als daar naar gekeken wordt bij mij als mijn kind echt wat groot is.
Als ik dus geen zwangerschapssuiker heb wil ik gewoon even wat dingen gecheckt hebben, maar ik heb wel vertrouwen op de een of andere manier.

Ik zou het echter wel vervelend vinden als ik die suiker heb, maar dat wacht ik even rustig af. Nu, een dagje later, kan ik het wat beter relativeren en wacht ik geoon even rustig af, het komt wel goed.

Vandaag ook...ga ik met mijn klas naar de speelzaal om naar het theater te kijken, zit er een man in het publiek, zo kaal als wat. Ik hoor hem zeggen "pssss pss pss bla bla dik!" Dus ik vraag: "Wat zegt u?" Zegt ie gewoon doodleuk: "Wat ben jij dik zeg!" Ik hield het even niet meer, kon even mijn   juffenrol niet meer aanhouden en zei: "Bedankt, ouwe biljartbal".
Ja sorry hoor, hihi, zoek het uit. Ik vind het nogal lomp en onbeleefd.

Maar goed, ik ben hartstikke gelukkig verder en heb me voorgenomen me niet meer snel uit het veld te laten slaan. Ik kan fatsoenlijk staan en zitten, werk nog vijf dagen en mijn man ondersteunt me heel goed. Het is wel best allemaal...

Natalie

@ Eilatan me dag begint gelijk goed door je opmerking terug naar die man, geweldig dat je dat hebt gezegd is zijn verdiende loon.
En wat betreft voorbeeld als juf zijnde vindt ik dat je dan juist een top juf bent omdat je laat zien dat je voor jezelf op komt en je niet uit het veld laat slaan door een kalle knikker :D

@Indra be wat fijn dat de test negatief was ik heb hem ook gehad en ook bij mij gelukkig negatief maakte me daar wel wat zorgen over toen.
En het komt allemaal wel goed hoor want denk maar zo tis erin gekomen en moet er ook uit maakt niet uit hoe maar dat gaat toch gebeuren.
En gezondheid is belangrijkste toch...

Ik denk zelf dat ik ook rond 38 weken ga bevallen maar vindt dat ook niet erg.

@Eilatan, je hebt het nog beleefd gehouden. Wat denkt zo'n man wel!

Meiden die suiker moesten prikken: gelukkig alles goed. Dat is een geruststelling.

Ik ben gisteren voor controle geweest bij de gyn. en op 33w5d is mijn zoon nu ingeschat op 2650 gram. Nou dat was voor deze termijn bovengemiddeld. Maar verder werd er niets bij gezegd. Ik hoop ook wel rond de 37 weken te bevallen, dus als er nou nog een kilo bij komt in die 3 weken, dan valt het nog mee denk ik dan maar. Ik maak me ook niet zo'n zorgen over de grootte van het kind. Het komt er echt wel uit.
De gyn wil wel dat ik in het ziekenhuis beval ivm mijn bloeddruk, dus daar ben ik niet blij mee, dat wil ik niet. Ik wil echt voor de thuisbevalling gaan, dus daar moet nog een keer goed over gesproken worden. En wordt het inderdaad ziekenhuis heb ik nog wel een eisenlijstje, want bij mijn oudste heb ik het ziekenhuis als traumatisch ervaren, dus dat moet nu anders. Maar goed, we hebben nog even, je kunt ook niet alles bij 1 consult bespreken.

Fijn weekend!

Keesje

Terug
Bovenaan