Hoe voelen jullie je nu? en gaat alles goed?

Owja en wat je bekken betreft ik heb dat ook en slaap sinds enkele weken met een groot kussen tussen me benen dit helpt bij mij erg goed.

Misschien helpt het bij jou ook wel.

Hi allemaal!
Hoe gaat het nu?
Ik moest dus vorige week vrijdag bloed laten prikken op suiker.
Ik ging er vanuit dat er niks aan de hand was; er zit niks in de familie, behalve enorme kinderen...
Maar mjn suiker was dus te hoog, 7.9, twee uur na de lunch.
Nu moet ik morgen naar de gyn. en ik heb geen idee wat daar gaat gebeuren.
Ik hoop in ieder geval op een echo.
Maar goed, misschien een dieet of iets dergelijks.

Ik zoek het hele internet af, maar vind alleen de algemene informatie en iedereen heeft verder weer andere ervaringen. Op de dag dat ik gebeld werd vond ik het wel even vervelend en ik wil me geen zorgen maken, maar toch blijft het me allemaal een beetje bezig houden. Mijn buik is zo groot en zit zo vol dat ik er soms een beetje bang van word. Maar ja, dat zal ook wel weer een gevoel zijn dat iedereen heeft.

Ik probeer gewoon relaxed te blijven, maar dat vind ik best lastig.

Nou, dat was weer een update van deze kant, hoe gaat ie verder?

Groetjes,
Natalie

Hallo allemaal,

Jeetje wat herkenbaar zeg! Die meningen van iedereen over je buik!!! Ik word er soms gek van.. Vandaag nog, ik sta in de rij op mijn werk voor de koffie, zegt een collega: ''zo je kunt wel zien dat het bijna gaat gebeuren. Wat een buik, ik word er bijna bang van!'''En bedankt, ik mag nog 6 weken.. Twee tellen later staat er een andere collega achter me, zegt ze: ''zo je laatste werkweek alweer, wat heb je een mooi bescheiden buikje!!''  
Nou schiet mij maar lek.

Ik maak me af en toe wel wat zorgen om de grootte van mijn buik. Ik weet namelijk dat ik bij mijn eerst zwangerschap veel aankwam in mijn vrlof, de baby groeide toen ook nog als kool. Ik heb het idee dat de baby al flink aan de maat is. De verloskundige heeft zich er nog niet over uitgelaten... Dinsdag weer voor controle.
Ik hoop dat mijn HB weer goed is. Het voelt al wel wat beter. Ik heb dan ook het idee dat ik inmiddels een racefiets heb opgegeten!! Dinsdag weet ik ook of de baby zich gedraaid heeft. Ik weet eigenlijk wel zeker van niet, want ik voel duidelijk een hoofdje tegen mijn maag aan. Liggen jullie baby's allemaal al goed?

Wat naar dat je suiker te hoog is zeg, eilatan! dat lijkt me vervelend.. Maar wat vreemd dat er niets over te vinden is op internet!! Sterkte ermee..

Iedereen succes met de laatste loodjes en voor diegene die al met verlof zijn, lekker genieten!!!

Groetjes Maaike

Inderdaad ongelofelijk he hoe iedereen een mening heeft over je buik! Ik heb dus hetzelfde als Nathalie: een enorme buik... Ik moet nog 7 weken, maar iedereen denkt dat het voor vandaag of morgen is, ik ga er gewoon niet op in en heb het al opgegeven om te vertellen hoe ver ik ben... Dat ze maar denken!

He Nathalie, wel jammer van die suiker!!! Ik lees dat het een bloedtest was na de lunch? Dan denk ik dat ze eerst ook nog de uitgebreide test doen, die ik gedaan heb: 's ochtends nuchter binnen gaan en dan bloed prikken, een suikerdrank drinken en dan na 1, 2 en 3u nog es bloed prikken. En ik vermoed dat je ook wel nog een echo zal krijgen... Er wordt dacht ik ook naar de grootte van het buikje gekeken, naar de placenta en naar de hoeveelheid vruchtwater. Allez, of dat zei mijn gynae toch!!!
En nu maar hopen dat het enkel een dieet wordt! Niet dat dat me makkelijk lijkt, maar als je moet gaan beginnen met insuline spuiten, dat lijkt me toch nog minder...

Wanneer weet je meer?

Hallo!
Nou, gisteren naar de gynaecoloog geweest, hij heeft een echo gemaakt, dat was wel leuk, een soort extraatje nog...
In beeld zag ik bij alles wat hij ging meten 35w en ...d staan.
Ik ben morgen op de 33 weken.
Maar goed, alles in een grafiekje gezet, en hij is dus groot ja.

Vandaag drie keer naar het ziekenhuis geweest om bloed te prikken, voor zo'n dagcurve, morgen ga ik naar de diabetesverpleegkundige.
Ik ben wel erg benieuwd.

In ieder geval ben ik blij dat ik nu zo goed onder controle sta,
ik word met alles zo snel mogelijk geholpen en doorgestuurd.
Ook op de school waar ik werk zijn ze heel relaxed, alles is geregeld.
In plaats van nog anderhalve week werken ben ik volledig ziekgemeld en komt er een invalkracht. Ik kom volgende week nog wat ochtendjes om alles af te ronden.

Toch is het een beetje spannend. Iedereen doet er vrij luchtig over maar als je dan zo'n dag op en neer bent geweest naar het ziekenhuis en morgen weer moet, dan hakt dat er een beetje in, het is gewoon vervelend.
Gelukkig beweegt big boy lekker en zit ik als een of andere idioot de hele dag tegen hem aan te lullen, dat maakt het iets gezelliger...

I'll keep you up to date!

Verder iedereen ok?

Natalie

Jeetje Natalie, wat een gedoe zo tegen het eind. Wel fijn dat ze op je werk ok zijn en inval voor je geregeld hebben. Ik hoop voor je dat het gaat meevallen met de maatregelen die je moet nemen tegen de suiker! Laat je het nog weten als er vorderingen zijn?

Ik heb ook bloed moeten laten prikken voor de vorige controle, alles was goed. Mijn bloeddruk is ook nog steeds aan de lage (110-60) kant en ik kreeg van de vk te horen dat als ik flauw was, ik best wat zoutjes/chips mocht nemen (en veel water drinken). Vond ik wel een lollig advies, meestal hoor je het andersom.

En inderdaad, al die meningen over je buik! Af en toe word je er echt maf van, elke persoon die een opmerking maakt denkt zeker dat 'ie de enige is... Ik krijg vaak te horen dat het bij mij erg meevalt, hoewel het kindje volgens mij wel groot is. De verloskundige zegt elke keer 'zo, die groeit goed', maar verder geen bijzonderheden. Ik blijf erbij dat het door mijn eigen lengte komt (ik ben 1.82) dat het lijkt alsof mijn buik meevalt. Mijn vriend en ik wogen trouwens allebei ruim 9 pond bij de geboorte dus het kan nog wat worden :) Tijdens de laatste controle lag hij/zij met het hoofdje naar beneden en nu volgens mij nog steeds want ik voel steeds op dezelfde plekken duwen en trappen. Volgende week moet ik naar een nieuwe verloskundige ivm mijn verhuizing. Lijkt me wel gek, heb je een beetje een band met iemand opgebouwd..   Maarja het is niet anders. En ik besef me terdege dat het hier klein leed betreft, als ik sommige verhalen van anderen lees..! Daarom wil ik iedereen heel erg veel sterkte wensen, de laatste loodjes zijn zo'n beetje aangebroken en verloven gaan in, dus zet hem op allemaal!!

hoi
dat is rot voor je, zo aan het eind nog zwschapssuiker. dieten is wel het laatste wat leuk is in je zwangerschap. maar het is voor een goed doel!
vies he, dat glucosedrankje wat je moet drinken!
ik moest met 24 weken een glucose test doen, en alles was goed.
met 31 weken heb ik een echo gehad en de kleine was niet erg klein meer, was zo ´n 3 kilo. op de echo stond dat ie zo groot was als 36 weken..
benieuwd wat ie over 2 weken is, dan weer naar de gyn. Hij had het over inleiden met 38 weken omdat ie dan rijp is, en anders mss te groot wordt. NU waren gijs en jakob ookniet de kleinste, maar het vooruitzicht om 2 weken minder lang af te zien is wel fijn.. maar dubbel, want eigenlijk ben ik meer voor de natuur zijn gang te laten aan. maar een vaak huilende moeder en twee kleine kinderen is ook niet leuk.
wat zouden jullie doen denk je?

Hi Daniella!
Dat dieet is wel vervelend inderdaad, ik had echt zoiets van: Het laatste dat ik nog heb wordt me nu ook afgenomen...hahaha! Lekker dramatisch.
Maar er komt voor mij in ieder geval een eind aan op een gegeven moment, dat kan niet iedereen zeggen, daar ben ik me van bewust.

Mijn gyn. heeft nog niks gezegd over inleiden, maar ik zou het denk ik niet erg vinden als dat met 38 weken gebeurt.
Nu ben ik nog nooit bevallen en het schijnt wel dat het dan heftiger kan zijn, dus ik weet niet echt waar ik het over heb, maar persoonlijk zou ik er niet zo'n problemen mee hebben.
Als je kindje echt zo groot is ( en die van mij is dat waarschijnlijk) dan lijkt het me alleen maar fijn. Ik moet er niet aan denken hoe groot ie anders wordt en hoe moeizaam de bevalling dan kan verlopen.
Een vriendin van me heeft doorgelopen, had een tienponder die niet bleek te passen en kreeg toen een spoedkeizersnede, ook niet echt een topper dus.

Ach, we zien wel.

Wel erg spannend dat er weer iemand bevallen is, de kriebels worden steeds erger!

Groetjes!

Natalie

Terug
Bovenaan