Hoe voelen jullie je nu? en gaat alles goed?

Hoi,

Nathalie wat vervelend dat je nu nog op dieët moet.

Daniela dat is wel fijn dat ze het kindje gaan inleiden omdat hij of zij te groot is.

Ik ben afgelopen vrijdag bij de gyn geweest, de kleine uk ligt nog altijd in stuit.
De gyn heeft een draaiepoging geprobeerd maar dit heeft helaas niet geholpen.
Vrijdag moet ik terug en dan moet ik een keuze gemaakt hebben.
Ik kan de kleine uk nog eens proberen te laten draaien met weeenremmers en dan doen ze het met nog meer geweld. Hier zie ik dus vanaf.
Of ik kan kiezen voor een stuitbevaling of een keizersnede.

Maandag heb ik mijn eerste verlof dag heerlijlk!

Groetjes Kim

Hoi allemaal,

Heb een tijdje niets van me laten horen, maar wel jullie berichten meegelezen. Nog maar even voorstellen. Ik ben Lies, 37 jaar en zwanger van mijn tweede zoontje. Ik ben uitgerekend op 3 mei.

Vandaag is mijn verlof begonnen, 4 weken vantevoren. Moet wel zeggen dat 6 of 5 weken vantevoren achteraf bezien veel beter was geweest, ik zit er helemaal doorheen. Kan de hele dag wel slapen, sjagerijnen en huilen. De laatste tijd is het thuis (en op het werk) ook wel erg hectisch geweest.

Het begon allemaal met mijn zoon die weken ziek is geweest. Exceem, oorontsteking, verstopping, keelpijn, verkouden. Uiteindelijk na vele doktersbezoeken en onderzoeken heeft een kuurtje hem erbovenop geholpen en krijgt hij volgende week voor de tweede keer buisjes in zijn oor. Baal ervan dat ik niet met hem mee mag de OK in (vanwege mijn zwangerschap ivm met de  narcose). Hoop dat papa niet flauw valt .

Na de ziektes van mijn zoon begon mijn man flink  te snotteren en je raadt het al...ik ook. Verkouden zijn (en dat al zo'n twee weken)  met een dikke buik is echt geen pretje. Volgens mij loop ik ook geregeld te hyperventileren, omdat ik  duizelig word (mijn bloeddruk is goed). 's Nachts lig ik keihard te snurken dus mijn man slaapt al een week in een ander bed . Ik heb ook erge last van maagzuur en mijn bekken.
Afgelopen controle bij de VK me wezenloos geschrokken. Was in 3 weken 5 kilo aangekomen en mijn baarmoeder was van 28 cm naar 38 cm gegroeid!! Krijg nu vandaag een groeiecho. Geen idee wat ik daarvan moet verwachten. Het zou misschien  ook door vocht vasthouden kunnen komen zei de VK, maar dat is pas een paar dagen geleden begonnen, mijn gezicht, handen en voeten lijken wel ballonnen. Ik hoor het wel vanmiddag.

Daarnaast gaat het ineens veel slechter met mijn schoonvader. Hij heeft kanker en te horen gekregen dat hij nog maar  1-3 maanden te leven heeft. We hadden gedacht na zijn laatste chemo's dat hij meer tijd had gehad.  De afgelopen weken zijn we veel bij mijn schoonouders geweest  en zij hier. We proberen te genieten van alle tijd die we nog samen hebben.. heftig hoor!

En als ik dan  kijk naar de dingen die ik allemaal nog moet doen voor de baby kan komen, echt een vreselijk lange lijst. We hebben nog geeneens een naam en kaartje!!!! En ik voel me nog steeds te beroerd om ergens aan te beginnen.

Sorry hoor dames even mijn hart gelucht. Lees dat sommigen van jullie het ook zwaar hebben.  Meiden ik voel met jullie mee!  Hoop me snel lichamelijk weer wat beter te voelen dat scheelt alweer een heleboel denk ik.

Groet
Lies

Hallo allemaal,

Hier ben ik ook weer eens. Het begint nu echt wel spannend te worden hè! 3 Meibaby's al geboren!!

Natalie: vervelend dat je nu nog op dieet moet. Maar ik hoop dat het helpt!

Daniela: dat lijkt me wel een prettig idee, dat ze de baby gaan halen.

Kim: jammer joh, dat de draaipoging mislukt is. Weet je al wat je gaat kiezen?

Lies: tsjonge, je krijgt ook wel veel tegelijk op je dak zeg! Kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Sterkte met alles!

Hier alles z'n gangetje. Moet zeggen dat ik wel echt aan het aftellen  ben hoor.  Heb elke keer behoorlijk last van m'n bekken, dus dat werkt niet echt mee. De babykamer is eindelijk af, en m'n nesteldrang is ook flink bezig. Ben echt grote schoonmaak aan het houden (nou ja, samen met m'n moeder dan, die komt elke keer helpen, erg lief!)

Allemaal succes met de laatste loodjes!

Liefs Annemarie

Natalie: vervelend dat je nu nog op dieet moet. Maar ik hoop dat het helpt!

Daniela: dat lijkt me wel een prettig idee, dat ze de baby gaan halen.

Kim: jammer joh, dat de draaipoging mislukt is. Weet je al wat je gaat kiezen?

Lies: tsjonge, je krijgt ook wel veel tegelijk op je dak zeg! Kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Sterkte met alles!

Hier alles z'n gangetje. Moet zeggen dat ik wel echt aan het aftellen  ben hoor.  Heb elke keer behoorlijk last van m'n bekken, dus dat werkt niet echt mee. De babykamer is eindelijk af, en m'n nesteldrang is ook flink bezig. Ben echt grote schoonmaak aan het houden (nou ja, samen met m'n moeder dan, die komt elke keer helpen, erg lief!)

Allemaal succes met de laatste loodjes!

Liefs Annemarie

hoi
kim: heb je toevallig een osteopaat in de buurt?? die schijnen heel goed te kunnen helpen!! mijn osteopaat heeft heel gode resultaten ermee. doet niet pijn, de behandeling zorgt ervoor dat je kindje de ruimte krijgt om te draaien uit zichzelf..
woon je in de buurt van roosendaal, dan zou ik zeker proberen om een afspraak te maken bij mijn osteopaat, ik heb er heel veel vertrouwen in.

lies: jee, wat rot voor jullie, kan me voorstellen dat je inderdaad geen zin hebt om iets te ondernemen. als ik je een tip mag geven: kies een gewoon geboortekaartje via internet, zet een ledikantje bij je eigen bed en klaar ben je voorlopig. je MOET tenslotte niet veel anders dan dat regelen. een plek om te slapen voor je bb en een aankondiging. des noods via email..   sterkte

gr daniella 36 weken zwanger van de derde dikzak

Tja hoe voel ik me?

Lastige vraag. Ik kan wel zeggen dat ik een zwangerschap anders had voorgesteld.
Ik ben geen roze wolk type, maar had toch wel op een klein  roze wolkje gehoopt.
Helaas heeft de ziekte van mijn schoonvader als een donkere wolk boven de zwangerschap gehangen en nu is het ook nog maar de vraag of hij de kleine nog gaat zien.
Het klinkt echt vreselijk vind ik zelf om het zo te zeggen. Ik bedoel dat hij ziek is en doodgaat is natuurlijk veel erger dan dat wij minder/niet van de zwangerschap genieten. Maar het is natuurlijk wel een feit dat je de zwangerschap heel anders beleefd.

Ik hoop dat mijn schoonvader de kleine nog ziet.
Ik hoop ook dat zijn sterfdag en de geboortedag van de kleine niet samen valt daar zie ik erg tegenop.

Ook met mijn eigen vader gaat het niet heel goed. Gelukkig is deze week bekend geworden dat hij geen kanker heeft, maar wat het dan wel is is nog totaal onbekend.
En dan nog de voogdij zaak van mij zus om haar dochter...
Nee het leven gaat niet over rozen en de roze wolk is aan ons helaas voorbij gegaan.

Hier moet vast nog een hoop gebeuren, maar het kamertje staat sinds januari klaar en er liggen wat kleertjes klaar, kraamzorg is geregeld en de rest kan vast wel wachten.
De zwangerschap op zich verloopt volgens mij helemaal volgens het boekje, want ik voel de kleine dagelijks en mijn buik blijft maar groeien. Ik voel me wel moe maar dat lijkt me niet gek.
De verloskundige controleren hier alleen bloeddruk en ze kijken hoe het kindje ligt en of de baarmoeder goed groeit. Dat is allemaal in orde.

Hoi,

Beetje stil hier. Stilte voor de storm?

Ik had gisteren een heel verhaal getypt, maar op een of andere manier is er met het plaatsen iets fout gegaan. Nu net weer maar ik had de tekst in word opgeslagen. En nu heb ik een andere lettertype

Nog maar keer proberen...

Even een korte update
Dank voor jullie bemoedigende woorden. Ik voel me al iets beter. De afgelopen dagen rust genomen en toch veel dingen geregeld. Eindelijk de geboortekaartjes besteld! De komende dagen ga ik het kamertje op orde brengen, de kinderwagen heb ik helemaal gewassen, mijn huis komt langzaam op orde dus het gaat er een beetje op lijken.

Wel houd ik enorm veel vocht vast. Mijn enkels lijken wel olifantenpoten. Hebben jullie dat ook? En vooral wat doe je er tegen?
En mijn buik doet zeer. De kleine zit heel erg hoog en is nog niet ingedaald. Mijn vorige zwangerschap was dat ook zo. Het drukt zo erg tegen mijn borstkas dat ik bijna geen lucht krijg en de hele dag maagzuur heb. En dat geschop daar is ook niet echt lekker. Eigenlijk kan ik het beste de hele tijd liggen, alleen dat gaat nu eenmaal niet .
De groeiecho maandag gaf een gewicht aan van 3200 gram (bij 36 weken) en de VK zei dat ik me niet druk over een groot zwaar kind hoef te maken. Bij 40 weken kijken we verder. Bij de metingen kwam er wel uit dat hij lange benen heeft en een dikke buik en niet zoals bij mijn vorige zoon een groot hoofd! Dat vond ik wel een geruststellende gedachte, al zijn die echo's niet heel nauwkeurig, ik houd me er graag aan vast.

@deedee1973: we zitten wat betreft onze schoonvaders in hetzelfde schuitje. Zeker voor mijn man is het allemaal erg dubbel, de blijdschap van het aankomend nieuwe leven en het verdriet van zijn eigen vader. We proberen desondanks de baby als lichtpuntje te zien in deze moeilijke tijd. Mijn schoonvader is 10 mei jarig en ik ben 3 mei uitgerekend. Je begrijpt ik beval liever niet op zijn verjaardag en uiteraard niet rond de tijd dat hij misschien overlijdt. Helaas heb je het niet voor het zeggen....
Sterkte met je vader en je zus.
En maak je niet te druk over die roze wolk. Die bestaat volgens mij echt niet. Vorige keer niet gezien en nu ook (nog) niet. Ik geniet van de mooie momenten met de baby (en dat zijn er heel veel!) en wacht er niet meer op.

Groet
Lies

Hoi Allemaal,

Afgelopen vrijdag ben ik weer bij de gyn geweest. De kleine uk ligt nog altijd in stuit.
We hebben nu al de datum geprikt voor de keizersnede, dit is wel vreemd ik weet nu wanneer hij of zij geboren gaat worden.
Of   de kleine moet zich nog zelf gaan draaien maar deze kans is zo goed als uitgesloten heeft de gyn ons al verteld.

Verder voel ik me eigenlijk heel erg goed, alleen slapen 's nachts is een groot drama ik moet gemiddeld 5 keer eruit om te plassen en voor dat ik dan weer slaap.
Maar voel me overdag eigenlijk nog redelijk fit.

Groetjes Kim

Hallo allemaal!
Beetje dood hier he?
Allemaal zo druk aan het strijken?
Ik heb alles maar eens gewassen, maar heb geen zin om te strijken, zo'n hekel aan.

Ik weet niet of ik zo even op alles kan reageren, maar Kim, het lijkt me heel gek
om de datum vast te hebben liggen. Ook wel een beetje prettig, haha!

Ik houd geen vocht vast, maar mijn bloedsuiker was dan ook weer niet goed he?

Ik ben nu op dieet...grrrrr....maar het werkt wel goed, dus dat scheelt.
Vandaag getest of ik niet toch een broodje hagelslag kan eten bij de lunch.
En, ik reageerde niet op de hagels, hiep hoi!!!
Verschrikkelijk eigenlijk, maar ik begon echt afkickverschijnselen te krijgen...

Mijn megababy was niet meer zo hard gegroeid. Hij is nog wel "boven de maat", maar er is geen sprake van inleiden of ks, daar heb ik maar meteen even naar gevraagd.
Ik blijf wel bij de gynaecoloog en dat vind ik wel fijn.

Mijn buik is inmiddels een hel om te zien, haha!
Ik heb een foto gemaakt en die ga ik mailen naar VSM, om ze te bedanken voor de goede zorgen, hihi...
Megastriae!

Verder heb ik 's nachts soms enorme kramp in mijn billen en bovenbenen.
Baby zit klemvast en ik kan niet zo lang meer lopen, krijg echt last van al die schaambotten en dingen die daar beneden hangen/zitten.
Maar verder, met dit weertje en een schommelbank op het balkon zeg ik:
Kom maar op, ik ben er klaar voor! ( Al is het soms eventjes doodeng allemaal)

Meiden, zet hem op, ik ben benieuwd wie de volgende gelukkige is! Ik sta op 22 mei, dus ik heb nog even, maar goed, dat zegt ook weer niks...

Natalie

Terug
Bovenaan