hoelang blijf hcg hormoon in je bloed???

hallo,
is lange tijd geleden dat ik hier op het forum ben geweest heb het namelijk alle jezus druk met mn 2 kinders.. en geniet er met volle teugen van..

Quinn is al weer 2en halve maand oud en drinkt 5 a 6 flessen 180cc om de 3uur zeg maar.. (is het niet beetje te veeel?) hij wil nie om de 4uur want om de 3uur is hij al erg aan het happen en jammeren om de fles..

Dani die word 3december al weer 2jaar.. wat vliegt de tijd toch zo ontzettend snel..

En ja nu ik... hahaha hoelang blijf de hcg hormoon in je bloed zitten? weet iemand dat toevallig.. tis namelijk zo naar je bevalling ben je on regelmatig ongesteld.. maar de mijne blijft nu lang uit en ja zwangerschaps test gedaan en staat positief dat ik zwanger ben!! de schrik van mn leven.. heb net mn wonder op de wereld gezet en dan moet het nu weer raak zijn? IK WIL MAAR 2kinderen en veilig hebben we ook gevreeen al hoewel 1keer de condoom is gescheurt zal dat dan echt door die ene keer komen?

gr,
Manuela

Hoi Manuela,

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar denk dan toch dat je zwanger bent eerlijk gezegd.........Toch gefeliciteerd dan!
Je zegt dat je kindje al 2,5 maand is, dus het lijkt me sterk dat de test dan positief kan zijn door de hormonen eigenlijk.......Maar goed, bel anders even je huisarts met deze vraag!

Groetjes, Eline

Hi

Ik heb ooit jaren geleden een abortus gehad, en de dag daarná is de test al negatief, met andere woorden, hij is alleen positief als je zwanger bent. Het hormoon dat de positieve uitslag geeft wordt alleen aangemaakt als er iets ingenesteld zit....

Tenminste dat heb ik destijds begrepen, maar bel idd je huisarts gewoon zsm op.

En tja, je zal niet de eerste zijn die van één keer onveilig zwanger is... Suc6 meid, en laat het even weten!

xxx

Hoi meid,

Ook ik denk dat je wel zwanger ben, maar heb er niet zoveel verstand van. Voor je eigen zou ik zeker snel de huisarts proberen te bereiken.
Mocht het zo zijn dat je zwanger ben, wil ik je toch feliciteren met het wondertje, ik snap dat je hele leven op de kop staat, maar toch hoop ik dat ook dit kleine mensje bij jullie welkom zou mogen zijn!!!

Succes meid!!
Liefs

Hey Manuela,

Ik denk ook dat je zwanger bent. Heb het eens nagezocht op internet:

Gedurende de zwangerschap variëren de HCG-waarden in je bloed sterk (zie tabel) en in het begin van de zwangerschap stijgen deze waarden niet bij alle vrouwen even vlug. Meestal verdubbelt deze hoeveelheid om de 48uur in het begin, om rond de 10e week tot een piek op te lopen. Vanaf de 16e week komt de hoeveelheid op een veel lager peil en houdt zo aan tot het einde van de zwangerschap.

gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie)
    IU/L of MIU/ML
gerekend vanaf bevruchting

Niet zwanger
    < 5
    -

21 dagen
    0 - 5
    7 dagen

28 dagen
    3 - 426
    14 dagen

35 dagen
    18 - 7.340
    21 dagen

42 dagen
    1.080 - 56.500
    28 dagen

49 - 56 dagen
    7.650 - 229.000
    35 - 42 dagen

57 - 78 dagen
    25.700 - 288.000
    43 - 56 dagen

79 - 100 dagen
    13.300 - 253.000
    57 - 78 dagen

2de trimester
    4.060 - 65.400
    17 - 24 weken

3de trimester
    3.640 - 117.000
    25 weken - bevalling

Na bevalling
    < 5
    -
Oftewel, als je niet zwanger bent is het kleiner dan 5 en reageert de test op negatief. Dit ook zo na de bevalling ( zie tabel )

Succes meid!!

Groetjes Mootje

Jemig, kan me voorstellen dat je geschrokken bent!
Ik hoop dat je, samen met je man, de eerste schrik te boven bent gekomen of gaat komen, en dat jullie snel kunnen gaan genieten van dit spookje..........(liefkozend bedoeld natuurlijk, zie het maar als een zieltje wat jou echt heeft uitgekozen om zijn moeder te zijn! Net als je andere twee kereltjes!)

Liefs Rimke

Hoihoi,

Nounou, dan staat je wereld even stil zou ik denken. Ik zou idd je huisarts even raadplegen, dan weten jullie tenminste waar jullie aan toe zijn.
En dan samen bekijken wat jullie verder willen.
Laat je ons even weten hoe het verder gaat.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Jeetje meis,

GEFELICITEERD zou ik zeggen.... ik kan me de schrik voorstellen echt waar, maar ad andere kant, wat mooi.... dit kindje wil bij jullie zijn, het kan niet anders!!
eh... ja dus ik denk dat je zwanger bent, oeps!! Bijzonder.... sterkte ook, laat je niet kisten he!! Liefs Pippi

Terug
Bovenaan