Lieve meid,
wat een dilemma.... ik krijg een brok in mijn keel, want deze keuze is niet te maken!
Ik zou als ik jou was nu nog geen beslissing nemen. Jullie zijn net ah wennen ah idee van een zwangerschap. Er tuimelt zoveel door jullie hoofden....
Financiën, niet onbelangrijk, maar is dat echt alles? Bedenk ook dat je meer kinderbijslag krijgt, alle beetjes helpen. Toen onze tweede zoon een jaar was ben ik abrupt gestopt met werken ivm grote problemen met de oppasmoeder. Mijn keuze was abrupt, en ook wij hadden niet echt de middelen om 'zomaar' te stoppen met werken. MAAR, je redt het! Ga eens praten met iemand vh NIBUD of een maatschappelijk werker. Zij kunnen je helpen, echt waar!!!
Ik doe een pleidooi voor je babytje (sorry, maar dat moet ik doen vanuit mijn hart).
Ik ben zelf een 'ongelukje'. Mijn mama was 18 toen ze zwanger werd. En ik ben altijd superdankbaar geweest dat ze voor mij heeft gekozen. Daarom heb ik ook altijd gezegd, wat er ook gebeurd, nooit een abortus. Let op: MIJN keuze, niet de jouwe. Je hoeft je dan ook niets van mijn idee aan te trekken.
In een boek van Heleen van Rooijen, de 2e geloof ik (is dat Godin van de jacht?) wordt ook een abortus omschreven in een andere wat absurde situatie, dus zie het absoluut niet als jouw verhaal, want dat is het bij lange na niet, maar het gaat meer om de omschrijving van de abortus. Ik vond het vreselijk om te lezen, en ik geloof dat het voor een vrouw een behoorlijke belasting is. Als ik de verhalen zo lees van de vrouwen die om hun redenen abortus hebben laten plegen, dan lees ik daarin ook hoe vreselijk moeilik dat voor hen is geweest. Ben jij er tegen bestand? Is je man er tegen bestand? Kun je er je levenlang mee leven? Allemaal zo moeilijk.
Ik wens je alle wijsheid toe, alle liefde en geduld, en ik hoop voor je dat je het financieel toch ziet zitten. Er zijn ook grote gezinnen die het redden op hele leuke creatieve manieren. Het zal beslist niet meevallen, maar dan heb je toch je kindje nog. Ik heb zelf wel eens boodschappen terug moeten leggen in de supermarkt, maar dat vond ik zelf minder belangrijk, ook al is het op dat moment zelf genant.
Kop op, zet hem op meid!! Dikke knuffel Pippi