Hoeveel besteden jullie wekelijks aan de boodschappen?

ik geef 500 euro per maand uit aan boodschappen, incl luiers en andere verzorgingsproducten. We zijn met zijn drieen, 2 volwassenen en een dochter van anderhalf, geen huisdieren.
Meestal is het schoon op aan het eind van de maand. Ik doe boodschappen bij de Vomar, maar haal wel het vlees bij de slager, dus dat is erg duur. Verder heb ik altijd Pampers luiers (in de aanbieding, want dat zijn ze toch altijd wel ergens). Van veel dingen hebben we merkproducten omdat die lekkerder zijn, maar producten waarbij dat niet uitmaakt hebben we goedkoop spul.

groetjes, Ellen

Wij ( 2 volwassenen en 2 kinderen (4 en 6) zijn gemiddeld 150 euro per week kwijt, aan álle boodschappen, drogist, supermarkt etc.
Onze boodschappen halen wij bij Hoogvliet en Dirx-drogist.

Wanneer er cadeautjes of andere dingen gekocht moeten worden bezuinigen we op koek, snoep, frisdrank etc.

We denken er wel over om naar een goedkopere supermarkt uit te kijken dan Hoogvliet is.

Wij (ik, mijn man, mijn dochtertje van 14 mnd)  geven  ong. 300  euro (incl. luiers  e.d.)  aan boodschappen uit per maand en dan doe ik boodschappen bij de Plus.
Ik heb niet het idee dat het veel is, maar dat vind ik ook een kwestie van je grenzen kennen.
Ik drink 6 a 7 glazen drinken op een dag weg.
Je kan ervoor kiezen om altijd Dubbelfris (bijv.) te pakken, maar dan ben je zo door je centjes heen!
Dus ik drink erg veel water en thee.
Ik pak ook altijd verse groenten en niet voorgewassen of voorgesneden.
Kleine moeite om dat zelf te doen.
We hebben financieel event. wel genoeg ruimte om iets meer uit te geven, maar ik spaar liever!
Ik ben ook een voorstander van bekers meenemen i.p.v. pakjes.
Zelfde drinken, maar dan voor minder (- de aanschaf van een beker, maar dat haal je er zo uit).
Die pakjes van die pap vind ik ook zo belachelijk duur, die zou ik echt nooit kopen!
Ik strooi wel wat rijstebloem bij de melk.
Overigens drinkt mijn dochter wel peutermelk (poedervorm, ideaal)  van Nutrilon en pak ik altijd 'echte' cola.
Ik zit niet op een houtje te  bijten, maar je drinkt nou eenmaal echt niet lekkerder uit een pakje dan uit een beker..

hoi,

daar de weeks geef ik zo'n 20 euro uit aan boodschappen en in het weekend is het vaak ook nog eens 30 euro.
ik koop altijd alleen de goedkoopste dingen ook met luiers en de voeding.
in het weekend eten we eigenlijk vaak bij mijn schoonouders want dan is heel de familie er.
ik weet dat 50 euro wat weinig is maar we halen altijd 2 pakken luiers en 2 pakken voeding voor onze kleine.
omdat ik nu nog niet werk komen we soms met alle rekeningen net de maand door.

groetjes saloua

Wat een verschil is er he?
Volgens mij geef zoveel uit als je hebt!
Toen wij onze eerste dochter kregen studeerden wij beiden nog en besteden we zo'n 35 euro per week aan boodschappen.
Dat is inderdaad erg weinig, maar het kan. Wij aten dagelijk aardappelen, groente en vlees/vis.
We kochten bijna alles op de markt. Onze dochter kreeg de eerste 9 maanden borstvoeding, tel uit je winst!! De eerste 4 maanden gebruikten we katoenen luiers (Die we kregen) Later werden dat luiers van het Kruitvat. Verder dronken we water, thee en koffie. Dat is een kwestie van gewenning. Als we dan visite kregen kwam er wel fris koek chips etc. op tafel, maar alleen dan.
Geloof me: ik heb nooit een dag te kort gehad!!

Nu zijn wij beiden afgestudeerd en hebben we een tweede dochter.
We besteden nu wekelijks ongeveer het dubbele, dus zo'n 70 euro. Daar kunnen we echt ruim boodschappen van doen!
Gewoon omdat we weinig gewend waren.

Ik denk dat je op een gegeven moment gewend bent aan luxe en het dan gewoon vind (ik drink uit gewoonte nog steeds altijd thee en water)

groetjes Linda

Hallo allemaal,

Even denken wij gaan ongeveer 1 keer per maand naar de aldi voor de grote boodschappen en dan zijn we rond de 80 euro kwijt en ik geef per week ongeveer 50 euro uit bij de ah maar hier zitten dan de potjes eten en de flesvoeding bij.Ik koop friso omdat dat goedkoper is als nutrilon.De luiers kopen we gemiddeld 1 keer per 2 weken een groot pak bij de kruidvat dus ik denk dat wij rond de 300euro per maand uitgeven maar dat is dan inclusief alles.

wat een bedragen he.tjonge.
maar goed een mens moet toch eten

groetjes,melissa

wij besteden wekelijks zon 70 euro in de week aan boodschappen en dan uitgezonderd de vis die we wekelijks eten 10 euro en 15 euro cafetaria
dus dan komen we wel op zon 100 euro in de week en dan zitten er geen apparte dingen bij zoals waspoeder en drogisterij spullen

best veel he zon 400 euro in de maand jeetje!

groetjes lolifantje

Hoi,

wij ongeveer tussen de 70 en 90euro.
Hier zit dan shag en sigaretten bij ( jaja, weet dat het slecht is).
De wasmiddel en de luiers kopen we via de aanbiedingen, dat scheelt echt een hoop.
En dan slaan we er gelijk genoeg in
De voeding kopen we altijd gelijk als het geld er is, das ongeveer 50euro per maand,die zit er dus ook nog niet bij.

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan