Hoeveel besteden jullie wekelijks aan de boodschappen?

Ik heb zon € 60 hooguit  â‚¬ 80 te besteden per week en dan zonder kleding maar wel incl luiers,voeding enz.Ook daarbij in zitten dan ons eten enz.

Zijn er nog meer die wat minder te besteden hebben?  

Nu zijn we met zijn drieen maar vanaf september hebben we een baby erbij en moet ik dus ook weer fv gaan kopen.

quote: Rene23 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-07-2007 15:19:56'));

Wat een bedragen.

Ik word binnenkort vader ( over 7 weekjes ongeveer ) en mijn vriendin en ik wonen nog bij mijn ouders in. We krijgen een heel mooi huisje via via aangeboden en zijn dus een schatting aan het maken van de kosten die ons te verwachten staan. We hebben nog al een krap budget. ( zeg een gemiddel fulltime inkomen en that's it ) en moeten dus goed verzinnen of we het doen.

het is ons eerste kindje en we weten dan ook niet wat we moeten verwachten ( financieel ).
Uitgaande van de reacties om ons heen heb ik van 2 punten de volgende verwachting gemaakt:

Boodschappen :     300 euro maandelijks
Baby                             :     300 euro maandelijks.

Echter als ik dit onderwerp zo lees kom ik tot een heel andere conclusie of niet?
Deze boodschappen die jullie doen zijn inclusief de benodigde spulllen ( eten, luiers, zalfje hier, zalfje daar ) voor de baby en eigen benodigdheden?

Misschien verkeerde   ( vage, rare ) vraag in verkeerd topic maar oke..

groetjes

Rene

Hoi,

Een baby kost maandelijks echt géén 300 euro hoor!!
Ik weet niet hoe je de verdeling met de boodschappen/baby kosten bedoeld??
Maar hier is het tussen de 70 en 100 euro per week, de ene keer iets minder en de andere keer iets meer. Het leg er maar net aan of er dure dingen bij zitten (wasmiddel,luiers,babyvoeding)
En hier is het dus alles bij elkaar, op de grote hoop. (ook verzorgingsproducten dus)
Het enige wat ik niet meetel is kleding voor ons of de baby.

Groetjes Debby mv B'Elanna

quote: B Elanna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-07-2007 16:59:37'));

Hoi,

Een baby kost maandelijks echt géén 300 euro hoor!!
Ik weet niet hoe je de verdeling met de boodschappen/baby kosten bedoeld??
Maar hier is het tussen de 70 en 100 euro per week, de ene keer iets minder en de andere keer iets meer. Het leg er maar net aan of er dure dingen bij zitten (wasmiddel,luiers,babyvoeding)
En hier is het dus alles bij elkaar, op de grote hoop. (ook verzorgingsproducten dus)
Het enige wat ik niet meetel is kleding voor ons of de baby.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Ik/wij dachten 300 euro aan de baby, gezien shampootje, zalfje, luiers, flesvoeding, ditje , datje , alles bij elkaar en 300 euro boodschappen voor onszelf. Je moet begrijpen dat we nog nooit alleen of samen hebben gewoond dus we hier ook (blijkbaar)   niet echt een reeële schatting van kunnen maken.

We willen gewoon zeker zijn dat we het redden, vandaar de berekeningen en vraag.

Hoi,

En bedoel je het dan mét of zonder kleding?? Als je alleen de dagelijkse dingen neem.. luiers,zalf, shampoo, eten enz..... hoef je sommige dingen niet zo vaak aan te schaffen.
Als voorbeeld; luiers is (gemiddeld) 1 pak per week.
Flesvoeding is (gemiddeld) 1 pak per week
shampoo daar in tegen... ik ben nog steeds met de 1e fles bezig, en mijn dochter is bijna 10 maanden. Je heb er maar minimaal voor nodig (als er al haar is!) en maar 1x per week wassen.
Billenzalf (sudocrem) idem dito; ik heb 1 grote pot boven vanaf de geboorte, en 1 grote pot beneden, sinds een maand of 2.

Luiers kost voor die kleintjes geloof ik 8,- per pak... en eten(flesvoeding,friso) ook zoiets...   (ruim genomen  100,- per maand)
Pas als ze wat ouder worden, worden de luiers en voeding duurder, maar in het begin valt het nog wel mee.
Hou er wel rekening mee dat ik aanschaf dingen (zoals flessen) niet mee tel.. ik weet niet hoe je dat zelf in gedachten had.. maar dit zijn 1malige kosten... (op de spenen na dan)

wel leuk zeg... een man hier op het forum!! ennehhh.. nog eventjes... en dan ben je papa!!!

groetjes Debby mv B'Elanna

ja oke,

Ja de eenmalige dingen hebben we enigzins allemaal al. en tuurlijk hebben we dan ten alle tijd nog een redelijke pot op de bank achter de hand, maar het ging me meer om die dingen idd.

En ja , een man op het forum . Door dit forum ben ik best wijzer geworden van wat te verwachten. We moeten binnenkort de beslissing maken over het huisje en daarom maar eerst goed voor onderzoek.

Op zich moeten we het denk ik wel redden allemaal, alleen wel krap. Maar dan denken we maar:

hoe moeilijker het nu is, hoe makkelijker het dalijk gaat.

Hoi Rene,

Is ook zo! je kan maar beter iets ruimer denken (qua geld) dan dat het tegenvalt!
Maar ik denk als je rond de 200,- euro bereken.. dat je dan nog goed ruim zit.

Hier is het ook geen vetpot, en de aanbiedingen afstruinen voor luiers doe ik héél vaak!

Veel succes met beslissen voor jullie huisje! en veel plezier met je vriendin over de drempel dragen van jullie nieuwe stulpje

groetjes Debby mv B'Elanna

Hoi mamavandaan

Wij zijn met   4 kinderen en besteden ook 60 tot 80 per week. Dus mijns inziens moet je dat makelijk kunnen redden met 2 volw en straks een baby. Onze kinderen zijn tussen de 2 en bijna 8 jaar.   Ik haal elke week 100 euro en daar doe ik de boodschappen van en ook kadootjes, nieuwe kleding ( nooit zo duur) en wat ik over heb stop ik in een potje. Ik merk dat ik zo beter oplet dan dat ik overal ga pinnen. we gebruiken ook weing frisdrank en ik geef bekers mee naar school ipv pakjes en gewone koekjes in een doosje ipv apart verpakte kindwer koek. Ik heb bij alle 4 flesvoeding gegeven Similac en mischien 2 of 3 x een potje gekocht. maakte zelf porties en stopte ze in de vriezer. Mijn kinderen zijn heel, heel weing ziek.

Hallo
even een berichtje voor Rene. Hebben jullie al wat beslist voor het huisje? En hoe gaat het met je vriendin?
Ik wilde even op je vraag reageren qua inschatting van de kosten. Je kunt het je net zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Dit geldt voor alles, ook voor je eigen onderhoud. Wil je goedkoop uit zijn met de luiers dan kun je ook een katoenen luierpakket anschaffen. Dit is wel wat meer werk qua was maar zo hoef je niet wekelijks een pak luiers te kopen.(en ook de enegrie kosten kun je in de hand houden door dag en nacht stroom te gebruiken)  Qua voeding,  als je vriending borstvoeding geeft dan kost het je helemaal niets! Als je kindje straks  groente en fruit mag dan  alles zelf maken, dus geen potjes. Zo kun je kindje ook al snel met de pot mee laten eten (let op  zout en kruiden). Qua uitstapjes: ik ben er van oertuigd dat je kindje het net zo leuk vind om  in een speeltuintje op de hoek te gaan spelen dan in een duur pretpark.  Er zijn heel veel leuke dingetjes te doen als ze groter zijn die nauwlijks wat kosten.  
Ik wens je veel succes en wijsheid!
Groetjes Jeanette      

Terug
Bovenaan