hoeveel dagen na de bevalling weer op de been??

Niels is 2.5jr geleden geboren op vrijdag ochtend om 10 voor 10, om een uur of 1 waren mijn ouders er met mijn broertje en was ik al aangekleed en al beneden voor koffie en beschuit. De volgende dag ook 2x visite en eigelijk hetzelfde ritme aangehouden als voor de bevalling. Op maandag zelf mijn zoontje aangegeven, en nog snel 2 pakjes gekocht, bij de H&M en de C&A die vlakbij het stadhuis zitten.

Ik was de eerste in de vriendenkring die een baby kreeg en mijn moeder was ook bij ons alle 5 snel weer op de been, ze ging 2 uur na de geboorte staan strijken.

Bij de tweede die in jan wordt geboren, ga ik het heel anders doen, ik heb nu meerdere kraamvisites afgelegd en het lijkt me toch wel heerlijk om lekker in bed te blijven liggen een paar dagen lekker te rusten en niks te doen. Maar goed, je weet maar nooit, als die adrenaline na de geboorte ineens opkomt, ga ik misschien ook wel weer vanalles doen.

Je moet denk ik gewoon doen, wat je gevoel je ingeeft, geen dingen doen waar je bij twijfelt, ik ben snel weer gaan paardrijden, maar na een sprong over de hindernis, dacht ik laat ik een ander maar weer doen, en heb ik nog een paar weken langs de zijlijn gekeken. Gewoon omdat mijn gevoel me ingaf dat dit teveel van me vergte. Je mooet gewoon alles doen waar je je op dat moment goed bij voelt

Hallo,

Even een reactie op de voorgaande discussie over hulp van familie en hoe snel kraambezoek e.d. Het is vooraf zo moeilijk  in te schatten wat je kan na de bevalling. Ik zag ook heel erg op tegen iedereen die meteen op de stoep zou staan en alle hulp die werd aangeboden (en ik helemaal niet wilde). Ik heb daarom vooraf  duidelijk aangegeven, ook aan mijn ouders, dat ik daar niet op te wachten zat. Mijn man zou vijf weken thuis zijn na de bevalling en ik wilde dit met hem meemaken.Baby, borstvoeding en bijkomen hadden prioriteit.  Dit viel niet zo in goede aarde maar mijn ouders hebben zich er wel netjes aan gehouden, ze kwamen twee keer in de week voor een paar uurtjes  op bezoek (wonen op anderhalf uur rijden). Voel je tot niets verplicht, het is jouw tijd!!!!! Het is zwaar genoeg met alle emoties en gebroken nachten. Geniet zoveel mogelijk en denk aan jezelf, baby en partner!

Wij hebben vier en en vijf weken na de geboorte een kraamfeest gehouden voor kennissen, collega's  en verre familie, de echte familie mocht gewoon, met mate, in de eerste weken komen. Bij een volgende zou ik het weer zo doen maar wel een aantal weken later kraamfeest. Houd er rekening mee dat je kindje erg van slag is van die dagen. Ik vond dat heel erg zielig. "Wat hebben we haar aangedaan" heb ik vaak gedacht.

Nogmaals, doe waar je jezelf lekker bij voelt en wees niet bang iemand op de tenen te trappen! Het is jouw tijd en jij moet genieten! De tijd dat ze zo klein zijn is zo snel voorbij, sta erbij stil.

Ingeborg

Hallo!
Ben vorig jaar november bevallen van een gezonde jongen. Ging heel snel (om half 8 5 cm en om 10 voor 10 geboren). Overdag liep ik al af en toe wat en 's avonds zat ik al aan de koffie beneden. Zo deed ik dat de hele week, heb mijn bed bijna niet gezien en werd op een gegeven moment gedwongen om te gaan slapen.

Heb het wel geweten, hoor. De kraamhulp was weg en die dag heb ik tussen het voeden door alleen maar geslapen.

Verder was ik nou niet echt op de been, kon alleen niet in bed blijven liggen. Heb tot 3 maanden na de bevalling nog last van dagelijkse bloedingen gehad en de nodige pijn (was overigens niet ingescheurd, maar had hematoom).

De volgende keer doe ik het zeker anders. Had namelijk dagelijks bezoek in de eerste week. Dat doe ik niet meer. Neem nu wel de rust die ik nodig heb. Tja, de volgende is al op komst. Weet nog niet of ik een kraamfeest ga doen, maar denk het wel. Weet wel één ding, als het kind slaapt laten slapen, alleen kijken en niet vasthouden. Maarten was behoorlijk overstuur namelijk.

Groetjes! Enne, luister vooral ècht naar wat je lichaam zegt, niet naar wat je graag zou willen kunnen doen. Want lekker genieten met ons drietjes was er helaas niet bij en dat heb ik erg jammer gevonden.

Hai,

Ik ben na allebei m'n bevallingen binnen het uur weer op de been geweest. Heb wel de gelegenheid genomen om 's-middags een tukje te doen, maar verder geen problemen. Ik heb wel twee snelle bevallingen gehad, de eerste 6 uur en de tweede 4 uur. Heb bij de tweede alleen wel erg veel last gehad van bekkeninstabiliteit, maar volgens de fysio is bewegen juist beter dan in bed blijven liggen ivm het aansterken van je spieren. Groetjes!

Hallo Allemaal

Ik ben in het ziekenhuis 6 uur na dat de vliezen gebroken waren.
de volgende dag ben ik naar de auto gelopen met de kleine op mijn arm.
thuis even naar bed en de volgende dag veel beneden.
na 4 dagen ben ik met de kleine gaan wandelen naar papa zijn werk dat is een half uur heen en een half uur terug.
de volgende dag had ik alleen een beetje last van  mijn rug.

Desire

Hallo,

Ik was na 1,5 dag volledig op de been.
Ik moest wel, want ons zoontje lagin het ziekenhuis en er was geen plaats voor mij.
We kregen wel een kamer in het Ronald McDonald huis.
Maar ik zat hele dagen bij mijn ventje of aan de leestafel in het Huis.
Ik ging niet rusten, daar had ik op dat moment toch "geen tijd" voor.
Hoop met een eventuele volgende toch wel een soort kraamtijd te krijgen.
En misschien ook een beetje misbruik te maken van de rust die je toch behoort te nemen.
Ik heb dat altijd erg gemist!

Ik ken het probleem maar al te goed. Ik ben nu 41 weken en een dag. Ik wil graag thuis bevallen maar ga er nu maar van uit dat dat niet meer gaat gebeuren. Konstant heb ik hoop dat het door zet maar nee hoor. Juist van die hoop wordt je gek.  Gelukkig was het vandaag mooi weer en heb ik even gefietst. Binnen zitten wordt je ook gek van en er even tussen uit  was heerlijk. Ook al had ik daarna weer erg last van mijn rug.  Ik wil dat die kleine nu komt!!!!

Terug
Bovenaan