hoeveel dagen na de bevalling weer op de been??

Bij mijn eerste was ik met een dag of 10/12 weer redelijk op de been. Liep nog wel moeilijk maar ik had toen ook een subtotaalruptuur. (wel een snelle bevalling overigens, 4,5 uur van eerste wee tot geboorte).
Nu ben ik in 3 uur en 3 kwartier bevallen, wel wat ingescheurd (4 hechtinkjes) maar ik ben op donderdag bevallen en op maandag was ik met mijn oudste al naar de speeltuin. Het ging nog niet zo heel soepel maar ik was er wel al aan toe,,
Gr, Anne-Marie

Bij mijn zoontje had ik best een zwaare bevalling van 24uur, twee knips gehad en de nodige hechtingen. Toch was ik snel en veel op de been. Heb de hele dag na de bevalling in een soort roes gezeten en ben ondanks de gemiste nacht aan slaap de hele dag wakker geweest, mensen begroet enz.
De volgende morgen heb ik met hulp van de kraamverzorgster mijn zoontje zelf in bad gedaan (al stond ik nog een beetje wankel) en vier dagen na de bevalling zijn mijn vriend, zoontje en ik heerlijk naar buiten gegaan met de honden en toen heeft mn zoontje ook zijn eerste "picknick" (van BV) gehad.    
De kraamzorg wilde mij graag op bed hebben voor rustperiodes, maar dat was nix voor mij. Ze waren bang dat de BV zou teruglopen, maar ook dat gebeurde niet.
Ik denk dat je idd gewoon goed naar je lichaam moet luisteren en dat alles dan wel goed komt.

Liefs nika

hoi hoi
mijn zoontje is geboren op 22 mei 2006 van te voren had ik veel rugpijn de laatste dagen en wel veel kramp toch was ik 41 weken en 5 dagen overtijd en ging al met het iedee dat ik toch werd ingelijd niets was minder waar ik heb er van eht begin tot het eind 48 uur overgedaan met 2 uur persen ben ook uiteindelijk toch in zieenhuis bevallen vanwegen het poepen in het vruchtwater     het is het allemaal waard als je zo een kleine prul in je handen heb liggen

ik heb gehoord dat ze in het ziekenhuis best strak hechten   daar heb ik in de kraamweek veel last van gehad zelf ben ik ook niet het type dat heel de dag op bed ligt dus ik heb lekker beneden gezeten bij de visite   na 6 dagen ben ik naar het sportveld gelopen met me zoontje lekker weer buiten het lopen zo een afstnd was zwaar   maar wel lekker verfrissend
maar dat is ieder voor zich

groetjes soraya moeder van justin 15 maanden en 22 weken zwanger van onze dochter

Ik heb hier al eerder geschreven, over dat ik van de eerste niet zo snel op de been was en een hel van een bevalling heb gehad.
Nu ben ik een maand geleden van een dochter bevallen, in maar 4 uurtjes, wel heftig en weer verschrikkelijk, maar beter te doen. Eerst een nachtrust gehad, en vanaf half 7 tot kwart voor 11 weeen. Kwart voor 11 in ochtend is ze geboren, thuis. Nou, ik voelde me beter dan toen ik zwanger was. Na 3 dagen voelde ik me al weer lekker, maar merkte ook wel dat je niet moet 'overdrijven'.
Ook nu na een maand, gaat het hartstikke goed met me lichamelijk. Toch merk ik dat je juist dan moet oppassen... dat wil ik toch iedereen meegeven: ook al voel je je kiplekker, hou nog wel een pas op de plaats!

4 jaar geleden ben ik bevallen van mijn eerste dochter, deze bevalling duurde maar 3 uur, dus dat was supersnel voor een eerste. ik was daarna helemaal kapot, zo slap als een vaatdoek.... terwijl ik dat zelf niet evrwacht had na zo'n snele bevalling.. na een week heb ik mijn dochter pas voor het eerst zelf ik bad gedaan... 's ochtends douchen ging nog net en dan moest ik plat anders ging ik onderuit. heel frustrerend want je wil het zo graag.
vorig jaar ben ik bevallen van een tweede dochter. deze bevalling ging nog sneller, binnen 1,5 uur was ze er al... hierna voelde ik me echt helemaal goed. na een uurtje stond ik zelf onder de douche... er stond steeds een verpleegkundige bij me die steeds vroeg of het nog goed ging... ik kon er alleen maar om lachen, had niet verwacht dat je je ook zo kon voelen... volgende ochtend mocht ik naar huis, daar heb ik nog wel de kraamweek grotendeels boven doorgebracht, maar dit was meer voor het bezoek. als je op bed ligt dwing je toch wat meer af en blijven mensen niet zo heel lang hangen... ik vind visite leuk, maar kraambezoek hoort niet langer dan een uurtje vind ik... en zo hadden we meer tijd voor onze oudste dochter die 3 was en ook aandacht vroeg... maar na een week weer alles gedaan. lekker op m'n eigen tempo. maar ging allemaal heel goed.. geen een bevalling en en impact op je lichaam is hetzelfde, dus doen waar jejezelf prettig bij voelt. en als je merkt dat het teveel is, stoppen en niet doorgaan, maar even de boel de boel laten..

Hallo,

Vorig jaar augustus ben ik bevallen van een dochter. Mijn bevalling was een doorsnee bevalling er waren dus geen complicaties en ik heb er twaalf uur over gedaan dus heb rustig kunnen wennen aan de weeen enzo. Twee uur na mijn bevalling zat ik netjes in de auto om naar huis te gaan en vanaf toen heb ik veel op gezeten. Na vier dagen ging ik lekker met mijn dochter naar buiten stukjes wandelen enzo.

Groeten Lotte

Ik heb er de vorige keer 12 uur overgedaan met een weeenstorm met zware rug- been- en buikweeen van begin tot eind. Bij 6cm ontsluiting al persdrang puf dat maar eens 4cm lang weg. En toen ik eindelijk mog persen  kon de  kleine niet langs mijn schaambeen heen komen. Ze waren me al aan het klaar maken voor een spoed keizersnee want is was al veel te lang aan het persen, maar dat is me gelukkig gespaard gebleven. Ik mog het nog een keer proberen en daar was ze gelukkig.
3  uur na de bevalling liep ik al weer alleen naar het toilet al was de zuster daar niet erg blij mee. De volgende ochtend voelde ik me goed en konden ook meteen naar huis.
Voor mijn gevoel was ik erg fit, ik wou van alles en deed dat ook als de kraamhulp naar huis was en voor dat ze kwam. Ik moest van haar boven blijven want ik had een erg zware bevalling gehad vond ze. Later bleek dat ze wel een beetje gelijk had de laatste dag dat de kraamhulp er was viel ik flauw in de badkamer. Al luisterde ik wel degelijk naar mijn lichaam toch kan maar zo ineens even het lichtje uitgaan.

We zullen zien hoe het deze keer zal vergaan.

Hallo,

Veertien jaar ben ik binnen 3 uur bevallen van een wolk van een dochter. Binnen een uurtje stond ik heerlijk te douchen en 2 dagen later reed ik weer in de auto om even te shoppen. Ook de visitie gewoon lekker beneden op de bank ontvangen. Een dutje deed ik eigenlijk alleen omdat de kraamhulp dat nodig vond. Twee weken na de bevalling ging ik weer aan het werk en mijn dochter ging mee.

Nu ben ik opnieuw zwanger en ik probeer me steeds voor te houden dat het deze keer anders kan gaan. We gaan het allemaal we meemaken.

Groetjes Balki

Terug
Bovenaan