4 jaar geleden ben ik bevallen van mijn eerste dochter, deze bevalling duurde maar 3 uur, dus dat was supersnel voor een eerste. ik was daarna helemaal kapot, zo slap als een vaatdoek.... terwijl ik dat zelf niet evrwacht had na zo'n snele bevalling.. na een week heb ik mijn dochter pas voor het eerst zelf ik bad gedaan... 's ochtends douchen ging nog net en dan moest ik plat anders ging ik onderuit. heel frustrerend want je wil het zo graag.
vorig jaar ben ik bevallen van een tweede dochter. deze bevalling ging nog sneller, binnen 1,5 uur was ze er al... hierna voelde ik me echt helemaal goed. na een uurtje stond ik zelf onder de douche... er stond steeds een verpleegkundige bij me die steeds vroeg of het nog goed ging... ik kon er alleen maar om lachen, had niet verwacht dat je je ook zo kon voelen... volgende ochtend mocht ik naar huis, daar heb ik nog wel de kraamweek grotendeels boven doorgebracht, maar dit was meer voor het bezoek. als je op bed ligt dwing je toch wat meer af en blijven mensen niet zo heel lang hangen... ik vind visite leuk, maar kraambezoek hoort niet langer dan een uurtje vind ik... en zo hadden we meer tijd voor onze oudste dochter die 3 was en ook aandacht vroeg... maar na een week weer alles gedaan. lekker op m'n eigen tempo. maar ging allemaal heel goed.. geen een bevalling en en impact op je lichaam is hetzelfde, dus doen waar jejezelf prettig bij voelt. en als je merkt dat het teveel is, stoppen en niet doorgaan, maar even de boel de boel laten..