hoeveel gaan jullie straks werken?

Hallo allemaal,

toen ik zwanger raakte van de oudste ben ik helemaal gestopt met werken. Ik werkte bij een antroposofische buitenschoolse opvang waar veel kinderen niet werden ingeënt. En ik wilde niet het risico lopen dat ik en dus ook onze baby ergens mee werd besmet. Dat is alweer ruim zeven jaar geleden. Nu ben ik zwanger van ons derde kindje en ik ben nog steeds thuis. Wij willen dat mijn man of ik er altijd voor onze kinderen is. Dan maar geen auto of afwasmachine of dure vakanties. Ik zag pas op school nog een meisje van net vier jaar huilen omdat ze naar de buitenschoolse opvang moest en naar haar pappa en mamma toe wilde. het kind was helemaal overstuur, maar liep wel in dure merkkleding. Dan ben ik heel blij met de keuze die wij gemaakt hebben.

Groetjes van Marloes

Hallo!

FF een vraagje aan mamatoriuk!! Hoe deo je dat dan precies hebben jullie echt geen auto wasmachine en vakantie? want dit word je derde en dit is mijn eerste en zelfs al zou ik dat niet doen red ik het nog niet helemaal niet werken. Wij hebben de keuze gemaakt een huis te kopen toen we een kindje wensten daarvoor woonden we lekker makkelijk antikraak dat is legaal en kan verschillen waar en hoe maar goedkoop.
Toen we besloten voor een kindje te gaan vond ik echter dat we iets beter moesten wonen. We kochten toen een een eengezinswoning maar onze vaste lasten gaan al op aan 1 salaris. Geen idee of wij veel of weinig verdienen ik denk normaal???

liefs nathalie

Hallo allemaal,

Als je een lage hypotheek hebt doordat je in een kleiner huis woont of bijvoorbeeld winst hebt gemaakt op een woning dan scheelt dit enorm in de maandelijkse lasten.
Mijn man werkt fulltime en heeft niet superveel salaris, dus we moeten echt zuinig aan doen straks en inderdaad de auto en motor staan te koop bij ons.
Maar liever heel zuinig dan werken en je kindje naar de opvang moeten brengen.
Mochten we toch niet uitkomen aan het eind van de maand dan zal ik op een gegeven moment weer gaan werken, maar dat is als we echt tekort komen.
Het is een keuze die je zelf kan maken.

Groetjes Mariska

Hoi Nathalie,

ik heb niet geschreven dat we geen wasmachine hebben, maar dat we geen afwasmachine hebben. Ik heb een mooie rode teil en veel theedoeken. De jongens zitten vlakbij op school en manlief gaat op de fiets naar het werk. Op vakantie gaan we in Nederland. Het scheelt dat onze familie ver weg woont. In de zomervakantie gaan we daar meestal een week heen. We hebben een gewoon rijtjeshuis met voor -en achtertuin, drie slaapkamers en een grote zolder. Het is denk ik net wat je gewend bent. Mijn oudste zoon sport elke week en is gelukkig dol op fietsen. Hij is zes jaar en kan met gemak 30 kilometer achter elkaar fietsen. Dat doen we dan veel met mooi weer. Picknickspullen mee en wat om mee te spelen en de jongens vinden het geweldig. Verder kan je veel dingen zo duur maken als je zelf wilt.

Veel liefs van Marloes

Hoi,
Zo zie je maar er kan echt van alles. Niets is fout of goed. Het is vooral een kwestie
van zelf achter je besluit staan. Dan komt alles goed.
Ik blijf gewoon 32 uur werken en mijn vriend ook. We werken allebei onregelmatig en
hij kan zijn rooster op de mijne aanpassen. Ik heb wel een vast rooster omdat ik op
de bus rijd. Heb de ene week ook meer uur dan de andere maar gem 32 uur.
Wij hebben hier niet voor gekozen voor de luxe. Ook al is dat mooi meegenomen.
Ik kan gewoon niet thuiszitten.Daar ben ik het type niet voor.
Maar nogmaals ieder voor zich.
Liefs Melanie 34.4 wk zwanger van nr 2

Hallo,

Ik ga 3 dagen werken. Minder is bij ons niet mogelijk. (ik ben HR-adviseur) Ik zou ook geen 2 dagen willen werken want dan krijg ik het allemaal net niet rond. Als ik 3 teveel zou vinden dan wordt het of stoppen of een simpelere baan zoeken. Ik ga werken omdat dit bij me past en ik het erg leuk vind. Echter 3 dagen opvang vinden wij allebei teveel voor zo'n kleintje. Daarom gaat mijn man (preffered banker) 4 dagen werken en gaat oma 2 dagen opassen. Kdv was voor ons geen optie want ik werk erg ver van huis en heel wisselend dus dan moet je flexibiliteit hebben en mijn man kan als het kindje bv koorts heeft ook niet zomaar weg. Oma pas altijd op. Ziek of niet ziek. Gewoon een vertrouwd en flexibel adresje. We rijden 2 auto's en blijven dit ook doen maar geloof me als het nodig zou zijn pak ik gewoon de fiets hoor! Is maar net wat je jezelf aanwend denk ik. We hebben een leuk inkomen maar ik weet ook nog wel hoe het is (van vroeger) om met weinig rond te komen en dat lukt dan ook gewoon. Gewoon een kwestie van wennen enne een gezellig thuis is het enige wat een kindje nodig heeft en dit hangt niet af van 2 auto's en een groot huis.

x ing

Hallo,

Ik ga straks ook 3 dagen werken.
Om 2 redenen dan blijf je een beetje bij wat er allemaal gebeurd op het werk en als ik mijn collega's zie die 2 dagen werken dan zijn ze eerst een halve dag bezig met e-mails te checken en beantwoorden en dan blijft er nog maar weinig tijd over voor het "echte" werk. En financieel komt het ook gewoon beter uit.
We hebben 2 oma's die supergraag willen oppassen en om de week gaat ie naar het kdv en om de zaterdag is papa thuis. Ik ga dan maandag en dinsdag vast werken en op vrijdag en zaterdag afwisselend om de week.
Zaterdag moest er helaas verplicht in blijven, maar gelukkig nu om de week en niet 2 weken werken en dan 1 zaterdag vrij.

Groetjes Nathalie

Ik werk nu fulltime, en na de bevalling ga ik 3 dgn werken, ik werk al om het weekend dus das wel lekker...tja, ik moet wel blijven werken, ik wil toch nog goed te eten hebben, haha, maar stoppen zou ik ook niet willen hoor...

Terug
Bovenaan