hoeveel gaan jullie straks werken?

Hallo,

Ik werkte voordat wij kinderen kregen ook fulltime.
Na de geboorte ben ik eerst helemaal gestopt met werken.
Een paar mnd later ben ik 3 dagdelen gaan werken en dat doe ik nu nog steeds.
Als ik werk is mijn man thuis ik heb ook expres werk gezocht wat ik op zijn tijden kon aanpassen.

Zijn salaris gaat ook op aan de vaste lasten.
En mij geld is voor de boodschappen en de extra dingen.
Ik vind het gewoon heel belangrijk dat ik mijn eigen kinderen op kan voeden en verzorgen.

Ik zou ook best wat meer willen werken zodat we wat meer geld zouden hebben maar dat kan straks ook nog als ze beide op school zitten.
We redden het nu ook goed.
We komen goed rond en we kunnen ook vaak zat nog wat extra dingen doen.

Ik zou nu deze tijd echt niet willen missen om luxer te kunnen leven.
Ik denk ook dat een kind gelukkiger word van aandacht en liefde van de ouders dan van dure merkkleding. ( niet dat dat bij iedereen zo gaat hoor maar is even een voorbeeld)

En wij wonen ook gewoon in een ruim huis met grote tuin en 4 slpkamers dus aan het inkomen licht dat niet.
en een auto hebben we ook geen dure auto ofzo gewoon leuk 2dehands auto die het prima doet

Als de kinderen straks op school zitten wil ik wel wat meer gaan werken maar zodra ze uit school komen wil ik ook weer thuis zijn. maar goed dat duurt nog 4 jr.
Want de 2de moet nog komen
Maar verder moet indd ieder voor zich weten wat ie belangrijker vind.

groetjes

senjo

Morgen 27 wkn

hoi allemaal,
Wat leuk al die verschillende meningen over werken en hoeveel.
Ik ben nu zwanger van mijn derde kindje en werk niet meer buitenshuis.
Ik heb veel contacten en ben best druk dus ik mis (nog)niks.
We hebben geen enorm inkomen maar ik vind dat we niks te kort komen.
Iedereen heeft een eigen kamer en de oudste van vijf gaat gewoon naar zwemles en  
ze zit op een gym club. We gaan ook gewoon op vakantie, of dagjes uit.
Je kunt het inderdaad zo duur maken als je wil.
Maar ik vind dat iedereen z'n eigen keus moet kunnen maken en vind
al die vooroordelen tegen wel of niet werken eigenlijk onzin. Het gaat er
toch om dat je goed voor je kinderen wilt zorgen en van ze houdt?!
Iedereen vult dat op z'n eigen manier in. Gelukkig maar, anders zouden we allemaal hetzelfde zijn.
groetjes Daan

hoi hoi,

Ik ga straks 2,5 dag werken.(25 uur)  Dat doe ik nu ook al dus wat dat betreft verandert er niets. Mijn man werkt in ploegendienst en is of s middags of s morgens thuis. Dus hoeven wij maar 2 middagen of 2 morgens oppas te hebben. ( mijn man neemt 1x en de 2 weken een dag vrij) En dan hebben we hele lieve oma's Die willen ieder een middag of ochtend in de week oppassen. Dus dan is het opgelost.

Verder had ik het ook fijn gevonden om te kunnen stoppen met werken. Maar helaas is dat financieel niet haalbaar voor ons, willen we nog normaal kunnen eten en kleding kunnen kopen. Zoals ik hier veel lees werk ik ook voor de boodschappen en leuke dingen.

Ook heb ik nog een eigen bedrijf. Maar hier kan ik aan werken als mijn man thuis is.

liefs gridje

Hallo Allemaal

Wat een boel reacties!Erg Leuk,bedankt allemaal! Ik heb net een gesprek met mijn leidinggevende gehad en ik ga straks 16 uur per week werken.Aangezien ik in de zorg werk houdt dat in iedere week 1 avonddienst   en om de week een heel weekend werken.Zo hebben we weinig oppas nodig. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

groetjes Lente

Tjonge, wat is het lastig soms he? Ik zou dolgraag een tijdje thuisblijven - ook omdat ik mijn studie nog moet afronden  - maar dat zit er bij ons financieel niet in. Helaas loopt mijn huidige contract af in juli, dus ik zal na de bevalling op zoek moeten naar een baan. Ik wil het liefst maar 2 dagen werken (ook vanwege die studie dus) maar of dat haalbaar is...

Mijn man is muzikant en heeft dus zeer onregelmatige werktijden. Maar hij is 's ochtends meestal wel thuis, dus wij hebben ons ingeschreven voor een kdv waar ze ook halve dagen opvang doen. Helaas is er daar maar 1 van in onze omgeving, en die hebben een flinke wachtlijst, dus het zou best kunnen dat we even een paar maanden op een houtje moeten bijten en op ons spaargeld moeten interen voordat ik kan gaan werken.... Het uiteindelijke doel is dat de kleine 4 middagen (dus 2 dagen) naar de opvang gaat. Zo'n hele dag lijkt me wel wat veel voor een kleintje - ik word zelf nogal onrustig van veel mensen om me heen, dus ik kan me voorstellen dat ons kind dat ook heeft - maar het lijkt me ook wel weer goed voor een kind om te wennen aan het leven in een groep. Als het dan naar school gaat, is het daaraan gewend, zonder dat het zijn/haar pappa en mamma veel heeft moeten missen....

Maar ja, dit is het ideale scenario (nou ja, ideaal... we wonen straks met z'n drieen op twee hoog in een klein apartementje). We moeten maar kijken hoe het loopt. Ik wil in ieder geval niet teveel gaan werken - hooguit drie dagen nadat ik ben afgestudeerd. Hopelijk kunnen we dan over een jaartje gaan uitkijken naar een huisje met een tuin - lijkt me toch wel lekker voor zo'n kleintje. Tja, echt ideaal zou zijn: niet hoeven werken en toch in een lekkere woning wonen, maar ja... dat is niet voor iedereen weggelegd! Het belangrijkste is toch dat ons kind straks aandacht en liefde krijgt, nietwaar?

~Hilde 40w6d

Hoi,

Al sinds de geboorte van mijn eerste werk ik 24 uur per week. Daarvan werk ik 21 uur overdag. 1keer in de maand werk ik dan een avonddienst in de zorg om contact te blijven houden met de werkvloer.
3 dagen in de week vind ik perfect. Ben dan lekker 4 dagen met kind (straks kinderen), en de overige dagen ben ik dan even uit de rol van mama. Ik vind het heerlijk hoor om moeder te zijn, maar ik ben gewoon een betere moeder wanneer ik daarnaast mijn eigen ding heb.

XXX YVet

Hoi hoi,

Ik werk nu fulltime en ik ga zometeen 2 dagen werken. Wel moet ik nog ff aan het idee wennen dat ik zometeen 2 dagen ga werken heb zometeen ook thuis mijn handen vol aan de kleine. 1 dag in de week pas mijn schoonmoeder op en hij gaat 1 dag naar een dagopvang.

Gr Fruit Girl 23 wk

Terug
Bovenaan