hoeveel gaan jullie straks werken?

Hoi.
Mijn oudste is indertussen net 2 jaar geweest, maar toen ik zwanger was van hem, hadden mijn man en ik ook bedacht dat we beide 4 dagen zouden gaan werken. We hadden ook net een huis gekocht enzo, en vonden dat wel een mooie verdeling.. Maar voor ik weer aan het werk moest, leek me 4 dagen toch wel veel, en toen heb ik 1,5 jaar ouderschapsverlof (onbetaald bij ons) opgenomen om te kijken of we het financieel konden en wat ik er zelf van vond. Nou ik zou niet anders willen hoor!!
Nu werk ikdus 3 dagen per week, en mijn man 4, en die is er ook superblij mee, de woensdag papa-dag is echt heilig bij hem haha...
Nu ben ik 26 weken zwanger van de 2e en blijf ook na deze zwangerschap 3 dagen werken. Vind het een mooie verdeling.. Ik zou misschien ook graag 2 dagen werken, maar dat is bij ons ook niet mogelijk, 24 uur in het minimum..
Maar ik voel me er prettig bij, en de kleine vind het ook prima (gaat 1 dag naar de gastouder, 1 dag past mijn moeder op en dus 1 papa dag)
Groetjes Anne-Marie

Na de geboorte van mijn oudste kind (ze is nu 4) ben ik gewoon 36 uur blijven werken en mijn partner ook. Ik heb nog geen idee wat ik na de geboorte van nummer 2 ga doen. Ik wil best fulltime blijven werken, maar alleen in een uitdagende functie. Ik heb op dit moment zo de balen van mijn werk dat ik na mijn verlof eigenlijk niet meer terug wil. Het enige probleem (tja voor zover je natuurlijk van een probleem kunt spreken) is dat ik een nogal riant salaris heb en dat ik dat vermoedelijk bij een andere werkgever bij lange na niet ga verdienen. Een dilemma dus, want de vaste lasten lopen natuurlijk wel gewoon door. Gelukkig hoef ik pas eind dit jaar te beslissen wat ik ga doen.

Terug
Bovenaan