Hallo,
Nadat ik bevallen ben van onze oudste ben ik van fulltime naar vier dagen overgestapt. Minder was niet mogelijk bij dat bedrijf, waar ik als juriste werkte. Eigenlijk kwam het erop neer dat ik mijn oude takenpakket in vier dagen moest proppen, met als gevolg dat ik in het weekend ook nog wel eens wat werkte. Dat voelde qua balans niet goed meer, minder werken was daar niet bespreekbaar, en ik heb toen een nieuwe baan gezocht. Nog steeds in mijn vakgebied, maar op een ander niveau (minder verantwoordelijkheid) en "maar" drie dagen. Salaris ging bij die overstap letterlijk door de helft, maar de rust en het plezier met mijn kindje dat ik heb teruggekregen is zoveel meer waard. Qua geld hebben we het dus niet zo ruim meer als voorheen, toen verdienden we samen gewoon heel veel (maar nog steeds heel prima hoor, mijn man heeft een goede fulltime baan), maar ik geniet zoveel meer. Een leven met kids kun je zo duur maken als jezelf wilt. Onze zoon van 2,5 is gek op de kinderboerderij, een rondje fietsen op zoek naar kraanauto's, een simpel ijsje of een kaasstengel bij de bakker. Qua kleding shop ik best wel eens wat duurders voor hem, maar dan combineer ik het met een goedkoper broekje. Tis een kwestie van goed zoeken. Ook doen we veel leuke dingen binnenshuis: koekjes bakken, pindaslingers rijgen voor de vogels, kleien, knutselen etc. Ik ben veeeeeeeeeeeeel gelukkiger in een relaxte job, met minder geld. Ik realiseer me overigens dat niet iedereen het zich zomaar kan veroorloven om een stapje terug te doen.
Groetjes,
Hester