Hoeveel kilo aangekomen?

Leuk topic. Ik vraag me al weken af of ik nou een beetje normaal aan aan 't komen ben. Ik zit nu op 17 1/2 week en ben dik 2,5 kilo aangekomen. Laatste week krijg ik wel commentaar dat mijn buik met de dag groeit... Overigens meet ik ook iedere week mijn buikomtrek en daar komt al weken steeds 1 cm bij, dus volgens mij denkt men meer te zien, dan er werkelijk gebeurt!

Hi!

Bijna 19 weken nu! Ik ben 1 kilo aangekomen geloof ik. Mijn buik begint blijkbaar nu zichtbaar te worden want ineens beginnen mensen te zeggen dat ze het zien. Zelf vindt ik dat hij nog niks is gegroeid, ik ga het denk ik ook maar opmeten!

Gr.

hallo, ik ben 18wk+5dgn zwanger. afgelopen maandag was ik weer bij de verloskundige. ik vind het niks om op de weegschaal te moeten staan, maar nu vind ik het wel grappig, ben 3 kilo afgevallen. volgens de verloskundige kon het absoluut geen kwaad (nu nog niet) en de baby groeit gewoon goed.

groetjes an

Pfff... wat een opluchting dat ik niet als enige al aardig aangekomen ben. De weegschaal en ik zijn normaal gesproken al geen vriendjes maar ik had nu besloten het contact tijdelijk te verbreken tot het vertrouwen wat groter was. Ik ben ook rond de 5 kilo aangekomen en dacht dat dat erg veel was. Gelukkig passen mijn oude broeken nog wel prima om mijn benen dus nog even weinig te vrezen haha. Idd leuk topic.

Marian

Hoi,

Ik ben vandaag 20 weken en ik ben nu 5 kilo aangekomen.
Bij mijn vorige zwangerschap ben ik in totaal 27 kilo aangekomen, echt ontzettend veel.
Hopelijk is dit nu niet het geval, want het kost zoveel tijd om het er allemaal weer af te krijgen. Wat overigens wel gelukt is.

Groetjes trotsemams

Hoi allemaal,

a.s. dinsdag ben ik 20 weken, en ik ben nu bijna 4 kilo aangekomen. Volgens mij wel een nette gewichtstoename. Mn buik groeit nu ook met de dag lijkt wel!
Echt leuk hoor, geniet er met volle teugen van.

Gr. Kitty
(mama van Danny*, en nu zwanger van de tweede)

Hallo allemaal,

Ik ben morgen 20 weken en ik ben 1 kg aangekomen. Ik las pas ergens het gemiddelde bij 20 weken 4 kg is.
In mijn vorige zwangerschap ben ik eerst ook een aantal kg afgevallen. Aan het eind van de zwangerschap was ik maar 7.5 kg zwaarder dan voor m'n zwangerschap. Dat vond ik erg fijn, aangezien ik van mezelf niet de dunste ben. Dus hopelijk komt er nu ook niet teveel aan.
Wel ben ik na de bevalling flink afgevallen en was ik al snel 7 kg lichter dan voor m'n zwangerschap. Deze kg's heb ik er al die tijd af kunnen houden, waar ik wel trots op ben. De manier waarop ze eraf gingen was alleen minder fijn, ik heb een flinke buikgriep gehad 4 dagen na de bevalling. Kan ik niemand aanraden.

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi hoi,

Ok, hier de topper onder de aankomers: ik ben nu 18 weken zwanger en "al" 8 kg aangekomen. Voor de zwangerschap woog ik 55kg.
Bij mijn eerste zwangerschap was ik meer dan 25 kg aangekomen. Daarna durfde ik gewoon niet meer op de weegschaal te staan. Dus het eindresultaat weet ik niet. Het is er daarna gewoon weer afgegaan, zat op een gegeven moment zelfs onder mijn oude gewicht (mede door bv).
De verloskundige gaf aan dat mijn lijf de hoeveelheid aan reservers gewoon nodig had. Ze gaf aan dat die <25kg niet zo ernstig waren.
Ik ben benieuwd hoe het deze zwangerschap zal gaan. Bij snack-trek probeer ik een zak worteltjes open te trekken ipv een zak chips.

Groetjes!

Terug
Bovenaan