Hoeveel kilo zijn jullie al aangekomen?

hoi,

Er zitten nu bijna 23 weken op en de teller staat op 2.5 kilo erbij (gerekend vanaf de eerste controle met 7 weken). Maar als ik nu het tempo zie waarin mijn buik groeit vrees ik de controle volgende week bij de vk. Maar goed, ik snoep niet meer dan anders, dus wat er aankomt is toch echt zwangerschap gerelateerd, dus afwachten waar de teller blijft staan. Bij mijn vorige twee zwangerschappen ben ik nooit meer dan 10 kilo aangekomen, dus ik hoop daar toch wel weer een beetje op.

groetjes, keesje

Hey!

Ik zit nu op 21weken. Heb me laatst vorige week gewogen en thuis zat ik op +5 tegenover mijn startgewicht. Maar ik ben in het begin wel wat afgevallen door de misselijkheid en bij de vroedvrouw stond de teller dus op +8 tgo die eerste verloren kilo's... Bovendien was ik volgens haar weegschaal tussen de laatste 2 controles (16w en 20w) 5 kg bij en dat vond ze niet weinig... Maar goed, ik moest gewoon proberen wat minder te snoepen (want ik geef toe dat ik een snoepkont ben).
Langs de andere kant denk ik dan ook: mijn buik is pas goed beginnen groeien sinds 16w én mijn boezem nog eens een cupmaat erbij én de feestdagen, dan valt 5 kg toch nog mee???

groetjes!
Indra

Hoi,

Morgen ben ik 23 weken en ben volgens mijzelf al 10,5 kilo erbij. De vk gaat uit van 7 kilo omdat ik al iets meer woog toen ik de eerste keer bij haar kwam. De vk vind het niet erg omdat ik meteen naar mijn mk weer zwanger was, zij zegt dat het dan in het begin wel wat harder kan gaan. Ook vind ze het niet erg omdat ik nog altijd om de 3 weken bij haar terug kom en het gewichtstoename  heel gelijdelijk gaat. Je ziet wel aan mijn gezicht en bovenmiddel dat ik iets toegenomen ben maar het meeste van alles is toch mijn buik gegroeid ik heb al echt zo'n bolbuikje, verder krijg ik van iedereen te horen dat ik er goed uitzie zolang ze niet tegen me zeggen dat ik heel dik aan het worden ben vind ik het goed.

Groetjes Kim

Hoi,

Bij 22 weken zaten er  5 kilo bij. De VK vindt het prima, maar ik niet! Heb me wel erg laten gaan in de decembermaand dus gewoon mijn eigen schuld. Mijn vorige zwangerschap zaten er in met week 34 pas 5 kilo bij. In de laatste weken ben ik toen nog 6 kilo aangekomen, totaal dus 11 kilo erbij. Had dat deze keer ook gehoopt maar vrees dat het er wel wat meer worden. Ik voel me in ieder geval al een enorme walrus. Van de week bij gym kwam ik bijna niet meer van mijn matje af..... Ik heb last van bekkeninstabiliteit en het scheelt in pijn als ik niet te zwaar wordt, dus maar even het snoep laten staan. Ik heb erge last van maagzuur, dat helpt wel om wat minder te eten.

gr
Lies

Hoi,

heerlijk zo'n eigen forum. Maar eh, ik ben bijna 24 weken en 6 kg aangekomen, dus dat is volgens mij wel prima. In het begin ging het harder met de kilo's en nu gaat het hard met de buik.

groetjes Miranda

Terug
Bovenaan