Hoeveel kilo zijn jullie al aangekomen?

Zo te horen gaan we erg gelijk op Patricia.

De verloskundige zei dat je de eerste 10 kilo zo weer kwijt bent, maar alles wat je daarboven erbij komt zal je er zelf vanaf moete trainen.
Met een beetje geluk zitten we dus allebei binnen de kortse keren weer op ons oude gewicht.

Ik was in totaal 10kilo aangekomen in de zwangerschap.

Ik ben nu 3 weken bevallen van Michiel na 2 weken was ik op me start gewicht voor de zwangerschap en ben nu 1 kilo afgevallen.

Dus meiden niet te druk maken vooral niet als je borstvoeding geeft want het vliegt er echt af.

Ik ben nu in totaal zo'n slordige 16 kg aangekomen, ben nu ruim 36 weken. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet meer druk ga maken over mijn zwangerschapskilo's. Ze gaan er vanzelf wel weer af, alleen duurt dat bij mij wat langer. Ze zeggen niet voor niets: negen maanden zwanger, negen maanden ontzwangeren. Waarom geven we ons lijf niet even de kans om bij te komen van de topprestatie die het de afgelopen maanden heeft geleverd? Ik heb me na de geboorte van mijn dochtertje in 2007 heel erg drukgemaakt over mijn zwagerschapskilo's en of ze er wel af zouden gaan. Achteraf grote tijdverspilling, want ze gaan er echt wel af als je jezelf de tijd maar gunt!

Mijn motto nu is dan ook: lekker genieten van mijn zoontje (die hopelijk over niet al te lange tijd zich aan gaat dienen) en dochtertje en wat minder nadruk op die kilo's!

Groetjes, Linda

Ik ben in totaal nu 3,3 kg aangekomen.
Het lijkt erop dat ik nu iedere week het gewicht aankom wat de kleine aankomt, maar goed zolang ze het goed doet dan is het allemaal prima!
Nog 4 weken te gaan.

Hoi,

Vorige zwangerschap was ik 11 kilo aangekomen, nu 12 kilo. Inderdaad direct na de bevalling was ik toen zowat alles kwijt, maar na enkele weken kwamen er toch weer 3-4 kilo terug. Deze hebben er nog twee jaar aangezeten. Ik kon toen ook door langdurig last van mijn  bekken niet veel  bewegen.  Daarna ben ik met sporten en anders eten 10 kilo afgevallen.
Ik maak me dus  niet meer te blij met het gewicht vlak na de bevalling. Uiteindelijk heb je een maraton gelopen  (de bevalling) en de eerste  weken na de bevalling heb je amper tijd voor jezelf (eten). Je bent alleen maar druk bezig. Dus lijkt me logisch dat je  veel afvalt in die eerste weken. Ik ga ervan uit dat er wel weer een paar kilo's blijven plakken.  Het plan is om als mijn bekken het toelaat, zsm weer te gaan  sporten en deze zomer lekker veel fruit en  salades te eten. En natuurlijk veel wandelen achter de kinderwagen.    

Groet,
Lies

Ik ben in totaal nu 12 kilo aangekomen, en ben nu 36,4 wkn zwanger. In mijn vorige zwangerschap kwam ik dat in totaal aan, ik zie wel hoeveel er dan die laatste weken nog bij komt. Ik maak me er niet druk om! Gaat er vanzelf weer af, en zo niet, dan niet!

Groetjes Maaike

Terug
Bovenaan