Ik ben vandaag 24 weken en ben nu 3,5 kilo aangekomen bovenop mijn gewicht van december (toen ik nét wist dat ik zwanger was). Ik ben er blij mee, de eerste weken viel ik zoveel af dat ik gewoon mager werd. Ben van mezelf vrij lang en slank, dus de kilo's kan ik wel hebben. Mijn buikje is al mooi rond! Verder merk ik dat mijn bovenbenen en armen niet meer zo mager zijn en in mijn gezicht ben ik ook iets voller. Zie er nu in ieder geval uit als een zwangere vrouw!
Volgens mij is het aantal kilo's dat je aankomt niet superbelangrijk, als je maar lekker in je vel zit. Bij sommige verloskundigen hoef je tegenwoordig niet eens meer op de weegschaal. Als het kindje goed groeit en jouw bloeddruk en bloedwaardes zijn goed, dan is het prima. Ik heb wel ergens gelezen dat het voor het kindje beter is als de moeder in ieder geval 9 kilo aankomt tijdens de zwangerschap. Ach, je doet er zelf toch weinig aan. Proberen gezond te eten en niet té veel te snoepen. En soms gewoon toegeven aan lekkere trek, haha! ;-)