Hoi dames hoe gaat het?

Ik dacht open even een nieuw onderwerp :)

Dora: vervelend zeg dat bloedverlies en balen dat ze er niks aan kunnen doen. Idd goed opletten dat je niet met een blaasontsteking rondloopt.

@ cu2heleen; lag je baby nou weer op schema met de groei? Of loopt het nog voor? En krijg je meer echo's om dat te checken?

Ik heb donderdag weer controle bij de verloskundige, ben benieuwd naar de uitslag van mijn rhesus c maar heb niks gehoord dus ga er vanuit dat het goed is. Voor de rest ben ik benieuwd of ze nu weer bloed willen afnemen voor hb gehalte want dat hebben ze vorige keer niet gedaan. De groei echo heb ik rond de 34 weken. Krijgen jullie ook een standaard groei echo?
O ja en zijn jullie allemaal getest op zwangerschapssuiker? Ik hoor namelijk steeds meer mensen in mijn omgeving dat dit standaard getest is maar ik ben daar niet op getest.

Liefs,
Baby09
 
Hey

Hier gaat het op zich wel, we zijn aan het aftellen, nog 9 weken tot de uitgerekende datum!!!
Heb BI en heb nu een bekkenband en dat vermindert de rugklachten wel, maar dat ding zit voor geen meter. Nja voor het goede doel zullen we maar denken. Verder ligt meneer erg hoog en als hij draait heb ik soms een beklemd/benauwd gevoel dat vervelend is. Ook maagzuur, veel naar de wc en de andere gebruikelijke kwalen. Ben het zat, wil mn mannetje in mn armen houden, dus hard aftellen.
Nog 3 ochtenden werken, 1 kerstdiner en een kerstlunch deze week en dan ben ik vrij tot ergens in mei (lang leve kerst- en meivakantie). Hoe lang moeten jullie nog werken tot verlof??
Ik ben ook niet getest op suiker. Wordt dat niet alleen gedaan bij schommelende bloeddruk of wanneer het gewicht sterk toeneemt?

Liefs Mariska
 
Hoi allen,

Ik ben getest op suiker ivm de hormoonkuur die ik nodig had om zwanger te worden. DAn is er een verhoogd risico op suiker.

A.s. donderdg hebben wij weer een echo/controle. Dan zien we die uk dus weer... en kunnen we ook weer zien hoeveel dagen die dan nog voor loopt.

Had afgelopen zondag 1 dag dikke enkels/vingers. Verder nu geen last meer van. Dus mogelijk die dag gewoon minder gedronken. Dus ik zie het wel.

Ik ben met de cliënten wel aan het aftellen... wil nu ook echt alles wel klaar gaan hebben in het kamertje, maar dat duurt nog wel even. Ben ik bang... dus ik heb daar wel wat stress over. Maar dat lost zich hopelijk snel op.

Ik moet nog wel wat uren maken. Gewoon mijn 25 uur per week. Maal 3,5 week... dus tegen de 80 uur. ;) Maar heb zo rond de kerst wel 5 dagen achter elkaar vrij, wat ik anders nooit heb. Ik moet met oud en nieuw werken, maar dan zijn er zoveel cliënten weg dat ik alleen nieuwjaarsdag hoef te werken. Dus dat is wel lekker!

Verder geen klachten meer. Vindt de zwangerschap wel heel erg gemakkelijk gaan. Leer nu wel langzaam steeds meer te vragen of iemand wat wil verplatsen. Het gaat tegen mijn drang in... want ik wil graag alles zelf doen. Maar het is voor het goede doel.

Ben nog steeds 9.6 kg aangekomen. Dus de laatste 2 weken niets aangekomen. Dat verbaasd mij wel. Hoewel ik wel het gevoel heb dat het steeds krapper wordt in mijn buik. :) Dat is dan wel weer een goed teken.

Wil wel net zoals jij Maris, heel graag die kleine vast houden. Maar ben het nog niet zat. (waarschijnlijk vanwege bijna geen kalchten)

@Baby09: is dat bij 34 weken geen liggingsecho? DIe zouden wij namelijk alleen krijgen... maar ja, nu dus ivm grootte krijgen wij nu elke keer een echo.

succes allemaal nog!

is het misschien leuk om geboortekaartjes te verzamelen dalijk in februari? Ik ben namelijk wel benieuwd naar jullie keuzes.... :$
 
Hoi hoi,

Ik lig met griep op bed. Dat is echt jaren geleden maar door de zwangerschap en laag hb zeer waarschijnlijk niet genoeg weestand om door te kunnen gaan.
Dus jawel ik lig al 2 dagen gestrekt. Helaas.
Iedereen wordt met het 30 weken bloedonderzoek gestest op hb en glucose, dat is standaard.
Als je glucose goed is hoor je dat miet eens terug. Is deze afwijkend krijg je een suiker test.
Bij ons is de groei echo niet standaard. Dus deze ga ik ook niet krijgen want bij de vk is steeds alles goed.
Deze week 32 weken zwanger dus nog 4 weekjes werken, al moet ik daar nu met deze klachten niet aan denken.
Ik hoop maar dat de baby dan nog even blijft zitten en niet gelijkt komt als mijn verlof in gaat.
Uitgerust zijn voor de bevalling is belangrijk.
Ben ook zo benieuwd hoe de kleine meid eruit gaat zien.
Lekker moederen samen met onze oudste dochter.
Hopelijk hebben we vroeg voorjaar zodat we niet met de kinderwagen door de sneeuw hoeven te banjeren.

Bloedverlies is weer even rustig en mijn urine controleer ik zelf regelmatig. Tot nu toe niet afwijkend.

Betreft de geboortekaartjes daar doe ik liever niet aan mee ivm privacy.
 
@ Maris: vervelend zeg van je bekkeninstabiliteit maar wel fijn dat je een band om hebt. Verlicht het wel iets?
Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar je kleine mannetje. Ik ben wel nieuwsgierig aan het worden, maar ben het nog niet zat.

@ cu2heleen: fijn dat je weer een echo krijgt. Ben benieuwd hoe het dan is. Bij 34 weken doen ze bij ons een groei echo, zo noemen ze het ook. Dus kan dan nog een keertje kijken. Dan schatten ze ook ongeveer hoe zwaar de baby is bij de geboorte.

@ Dora; balen zeg dat je met griep op bed ligt, hopelijk knap je snel weer op maar neem de tijd en rust om te herstellen. Heb je kans op een vroeggebootrte? Of ben je vorige keer ook lekker op tijd bevallen?
Fijn dat je urine in ieder geval goed is en hopen dat het bloedverlies wegblijft .
 
Ik heb vorige week de controle van 31 weken bij de gynaecoloog gehad. Effe snel nog een echo hoe het ging met de kleine man. Hij lag dus in een stuit met zijn hoofd en benen rechts in mijn buik en zijn billen links. Toch raar om te horen dat hij zo opgeklapt in mijn buik zit.
Ook kreeg ik papieren mee voor de bloedsuikertest. Deze heb ik afgelopen maandag gedaan. Stapte ik mijn huis in, werd ik gebeld door de gynaecoloog dat het niet goed was. 's Middags dus naar de diabetesverpleegkundige om een meter op te halen. Nu moet ik vier keer per dag mijzelf een prikje geven om mijn suiker te meten. Dit moet ik blijven doen tot de bevalling. Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik niet over tijd zal gaan lopen. Blijft mijn suiker goed onder controle door middel van een koolhydraatarm dieet dan word ik met 40 weken ingeleid. Blijft mijn suiker hoog dan word ik met 38 weken ingeleid. Dus dat geeft op zich ook wel een geruststellende gedachte dat ik niet over tijd ga.
Komende dinsdag (32,2) heb ik een groeiecho. Deze zal ik nu ook extra gaan krijgen om te kijken hoe groot de baby is. Aangezien met diabetes je een groot kind kan krijgen.
Het kamertje is hier klaar, ben nu druk aan het wassen en nog op zoek naar mijn ledikant- en kinderwagendekentjes. Maar dan moet ik op de kop de zolder op, dus ik stuur ik zaterdag manlief maar eens even de zolder op.
Iedereen nog even succes met de laatste loodjes.
 
Hoi baby09 nee geen kans op vroeggeboorte maar 1e kind kwam ook bij 38 weken en bij 36 weken mag de baby komen he, en dan gaat mijn verlof pas in. Maar misschien blijft dit dotje wel zitten tot 42 weken, aahhh nee liever niet hoor!!

Eh bah vervelend zwangerschapssuiker Andrea, hoef je verder geen medicatie te gebruiken.
Mijn moeder heeft type 1 suiker dus mijn broer en ik zijn beide 4 weken eerder gehaald en waren flinke baby's. Mijn broer moest in de couveuse vanwege geel zien maar hij paste er amper in haha, echt geen gezicht.
Zelf heb ik er gelukkig geen last van, maar weet wel dat mijn suiker verhoogd is nadat ik gegeten heb en dat het wat langer nodig heeft om te stabiliseren.
Dus de 30 weken bloedtest heb ik wel even rekening gehouden dat ik mijn ochtend tussendoortje pas nam na het bloedprikken.
Mijn schoonzus kreeg al een suikertest omdat ze op 6,2 mmol zat, dat is echt onzin. Ze had ook niks ook maar kon wel die vieze smurrie drinken bah.
Veel succes met zoeken, nij mij ligt gelukkig alles al gewassen en gestreken in de kast.

Als de kerstboom weg is dan de box neerzetten en nu vol afwachting op de proefdruk van de geboortekaartjes.
 
Vervelend Andrea van je zwangerschapssuiker, maar wel fijn dat je het weet.

Dora84: wat ben je lekker op tijd klaar met wassen. Hier staat alles nog in tassen :)
Ben je inmiddels wel van de griep af?

Cu2heleen: hoe was je echo vandaag?

Ik heb vandaag controle gehad ook mijn rhesus c uitslag was goed. Ik moet nog wel hb prikken, suiker wordt alleen gecontroleerd bij een verhoogd risico en ik ben dat niet. Voor de rest staat mijn groei echo ingepland in het nieuwe jaar en was alles goed.
 
Terug
Bovenaan