Hoi dames hoe gaat het?

Hoi,

Het is ook wel fijn dat ik eerder moest stoppen want moet sowieso 2 x per week naar fysio voor nek en rug, maar toch is het gek.

@ cu2heleen ik ken de vlekken niet maar heb je geen zwangerschapsjeuk?
Grotere auto is altijd fijn, ook wij hebben de kleine gewoon altijd achterin vervoerd. Voorin mag wel mits je de airbag van de bijrijdersstoel kan uitschakelen.

Ik moet nog een doos voeding halen, maar ik hoop dat het lukt om borstvoeding te geven. Hebben jullie voor de rest alles in huis? Wij kunnen onze maxi Cosi begin januari afhalen, was elke keer niet op voorraad. Verder wil ik nog een leuke lamp etc. Dus nog genoeg te doen hier.

 
Hier de nutrilon halen en straks nog een paar hydro washandjes. Dacht alles in huis te hebben maar toen ik gisteren samen met mn dochter de spulletjes aan het uitpakken was bleken we er maar 3 te hebben, schiet niet echt op dus :)
Verder hadden we wel erg veel kleding in maat 50/56 haha. Dochter riep ook steeds: dat zijn veel kleertjes voor broertje.
Vandaag samen begonnen met wassen en straks de rest van de kamer schoonmaken. Morgen kerstboom eruit en box erin en als alles gestreken is dan is alles helemaal klaar en mag de kleine eind januari van mij wel komen.

De vlekken ken ik ook niet.Wel als ik gedoucht heb wat pukkels op de benen maar die jeuken op dat moment niet. Wat bij mij helpt tegen jeuk (maar dat is vaak ;s avonds) is bodylotion.

Baby09: hoe is het nu met je rug en nek? Wordt het wel minder door de fysio??

Hier veel last van oefenweeen en al paar keer 's nachts op de bank gezeten met de hittepit omdat mn rug zoveel pijn deed dat ik niet meer wist hoe ik moest liggen. Ook lopen gaat niet meer zo makkelijk en merk wel dat mn buik in de weg gaat zitten. Gisteren zei een vriendin nog: vorige week was je buik nog wel bescheiden maar is nu toch wel erg gegroeid. Zie het verschil zelf niet zo maar merk het in dingen als sokken/schoenen aantrekken, iets van de grond oprapen
 
@baby09,
snap dat het best gek is om thuis te zitten. ;)
Helpt de fysiotherapie?
Lukt het wel om je te ontspannen?

Wat leuk dat je nog qua aankleding dingen wil halen/doen. Dat is het leukste. :)

Wij moeten in het kamertje nog 2 extra stopcontacten maken. Commode moet nog om hoog. (aanvraag bij timmerman is gedaan, komt als het goed is half januari) Lamp nog ophangen.
Voor de rest moeten we de laatste dingen halen voor de bevalling. Kraampakket is vanmorgen aangevraagd en komt zsm. (volgens de verzekering)

@maris,
Wat fijn dat jullie al zoveel hebben gedaan!
Wat vervelend dat je zoveel last hebt, vooral 's nachts. Hopelijk wordt dat minder.

Vanmorgen bij de VK geweest.
Kleine is weer goedgekeurd en ik ook. Houd wel vocht vast, maar bloeddruk blijft netjes. :) 130/75 vandaag.
Verder kregen wij nog 2 folders mee over bevallen en een formulier 'geboorteplan'.
Volgende keer is de uitslag van de gyn ook bij hun. Wat nu mijn precieze nuchterwaarde en waarde na suikerdrank was.
Volgende keer bespreken we wanneer er gebeld moet worden + geboorteplan. En dan wordt er een groeiecho gemaakt.
Nu zijn wij al wel voorbereid dat we evt. weer naar de gyn toe moeten als dan met 34+6 (volgende controledatum) de kleine weer aan alle bovengrenzen zit. Want dan moet er overlegd gaan worden over de bevalling.... wat risico's zijn en plaatsbepaling. Dus ik ben heel erg benieuwd. :) Manlief gaat dan gewoon weer mee. (was er vanmorgen ook bij) Hij zei vanmorgen ook, dat nu hij weet dat er echt dingen besproken gaat worden en een echo wordt gemaakt, dat hij er dan zelf ook bij wil zijn. Niet vanwege mij, dan kan hij ook vragen stellen. Daar ben ik wel heel erg blij mee. Hij zag mij ook 'stralen' dat hij er toch ook bij was vandaag, ondanks dat ik nu wel zoiets had van, het had niet gehoeven...

De jeuk wordt wel minder. VK zou nog iets van ..gel meegeven, maar uiteindelijk vergeten. Dus dat laat ik lekker zo. Nu het toch al minder wordt. :)
 
Wat fijn dat jullie goed gekeurd zijn. Het gaat nu echt opschieten allemaal. Spannend!! Ook al had het niet gehoeven het is toch fijn dat hij mee was, dat hij betrokken is. En als er dingen besproken worden over de bevalling is het ook prettig als hij er bij is want stel dat het bij de bevalling anders gaat dan kan hij ook aangeven dat dit niet volgens afspraak was.

Hier nu paar dagen medicatie. De ergste druk beneden is weg, maar blijf wel last houden. Weet nu ook niet meer welke kwaaltjes bij de blaasontsteking horen en welke 'gewoon' bij de laatste loodjes.
Heb wel dat ik de kleine niet heel veel voel, maar dat heb ik al heel de zwangerschap. Weet ook niet wat normaal is. Op oudejaarsdag hebben ze wel een ctg gemaakt en die was goed. a.s dinsdag moet ik weer op controle dus dan geef ik wel aan dat hij heel rustig is en dan ben ik benieuwd wat ze zeggen. tot die tijd houd ik het in de gaten dat ik wel kindbeweging voel. Zal blij zijn als hij er is en ik kan zien dat alles goed is maar ik denk dat iedereen dat heeft!
 
@Maris,
Het was zeker fijn dat hij erbij was.

Fijn dat de meeste druik weg is. Hopelijk zal de rest ook snel verdwijnen.
Kleine voelen.... er staat bij de VK op de site ong. 10 x per dag. Maar als je het vanaf week 24 elke keer maar 6 x per dag voelt, dan moet je dat aanhouden. Wel kan het lsatiger worden vanaf week 32 want dan komt er écht steeds minder ruimte om te bewegen en om het te kunnen voelen.
Persoonlijk tel ik het niet, maar probeer ik het met de dag ervoor te vergelijken.
Dus eigenlijk logisch dat je het minder voelt... maar als je je niet gerust erop voelt, gewoon bellen!
Succes a.s. dinsdag!

Als ik er zo over na denk... dan is het wel spannend en begin ik echt te hebben van. 'tijdsdruk, er moet nog zoveel'.
Maar als ik gewoon een ingeplande dag heb met werk en boodschappen en huishouden, dan merk ik daar helemaal niets van.
Wil eigenlijk die kleine wel graag zien, maar wel in goede gezondheid, dus vindt het wel best dat het nu nog even blijft zitten. (morgen 33 week)

liefs,
 
Terug
Bovenaan