Hoi dames hoe gaat het?

Ik ben vandaag weer gaan werken maar zo verkouden ben ik echt nog nooit geweest. Ben niet te verstaan en ademhalen lukt niet door mijn neus.
Het is vooral vervelend maar ziek ben ik niet meer.

Ja bewust gedaan omdat ik tot 4 weken van te voren werk en er moet nog zoveel in de laatste weken gebeuren dat ik alvast al wel iets gedaan wilde hebben.
Dus mocht de baby zich te vroeg aan dienen dan kan net iig kleertjes aan. ;)
De kasten alleen gevuld met 50/56 en meer past er ook niet in. Ja dat krijg je met 2 meiden.
Geboorte kaartje is ook klaar dus ik zit te wachten op de proefdruk.
Heerlijk het komt echt dichterbij nu.
Nog een maandje werken en tussendoor lekker genieten van de kerst.

Gaan jullie nog wat bijzonders doen?

En ja heleen is de baby goedgekeurd met de echo???
 
@Andrea,
wat vervelend om suiker te hebben. Wel fijn om te weten dat je niet over tijd gaat lopen...

@Dora wat ben je op tijd zeg! Ik heb ook wel wat gewassen maar zeker nog niet alles! Vooral voor in wiegje nog niet omdat ik dat nog niet allemaal heb. Loop ik deze week te regelen... :( Met heel veel stress. :(


Controle:
Eerst HB gemeten, was net zoals bij 13 weken 8.8. Dus gewoon goed. Ruim binnen de norm. :)
Daarna bloeddruk, 130-76. Is ook prima.
Toen uiteraard de echo.
Verteld de VK dat zij alleen het vruchtwater gaat opmeten, want kindje zal nu misschien of bijna niet gegroeid zijn en dan dus 10 dagen voorlopen of veel gegroeid zijn + 14 dagen. Vorige controle was het +12 dagen. Dus dit zou niet veel bijzonders zijn.
Veel vruchtwater echter wel.
En ja hoor. Ook van vruchtwater heb je een ondergrens, gemiddelde en bovengrens. Voor 30+6 zou ik op 23.8 moeten zitten als bovengrens. Maar ik zat op 24.4. 0.6 te veel dus.
VK direct de gyn gebeld en a.s. dinsdag kan ik bij de gyn op visite. Wat zij gaat doen geen idee.
Ik vroeg wat er zo erg is aan te veel vruchtwater. Te veel vruchtwater kan duiden op een aantal afwijkingen. Zij kon alleen suiker benoemen, maar de gyn heeft daar meer verstand van. Maar mijn suikertest met 24 week was goed. Eigenlijk perfect! (vond het drankje ook wel lekker eerlijk gezegd alleen het prikken niet)

Dus afwachten op dinsdag.

Mijn man vind het onzinnig om erbij te zijn. WAnt hij staat er toch alleen maar bij en alle vragen gaan nar mij toe. MAar ik heb liever een extra paar oren. Mijn moeder wil dan speciaal komen, maar dat wil ik dan echt niet. Moet daar samen uit komen. Wat zouden jullie doen? Toch anders maar met moeders...???

Hopelijk hoeven jullie niet meer voor extra controles en verlopen jullie zwangerschap wat rustiger dan hier. ( weer net voor de kerst...)
liefs,
 
Even een linkje naar wat het inhoud....

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/32020-polyhydramnion-te-veel-vruchtwater-tijdens-zwangerschap.html
 
@ cu2heleen: wat vervelend zeg, ik zou idd met manlief naar de gyn gaan 2 horen meer als 1. Hopelijk geeft je gyn snel meer duidelijkheid en weet je waardoor je meer vruchtwater hebt.

 
Hoi heleen,

Het kan duiden op een paar afwijkingen, als jij graag wil dat je partner erbij is dan zou hij dat nmi ook moeten.
Ik wil niet oordelen natuurlijk maar het is ook zijn kindje en hij heeft er nog niks voor hoeven doen.
Ik vin het vervelend voor je dat hij dit niet uit zijn eigen aangeeft. Het idee al dat mijn partner het onzin zou vinden om mee naar de gyn te gaan terwijl er afwijkingen kunnen zijn met zijn baby. Woedend zou ik zijn. Maar goed dat is vanuit mijn beleving en gelukkig hebben we allemaal een andere kijk op het leven en mag iedereen zijn eigen mening hebben.

Als je partner echt niet mee wil dan moet je doen wat voor jou fijn is tijdens dit bezoek aan de gyn. Alleen gaan of samen met je moeder.
Ik zou mijn moeder wel meenemen als mijn partner om wat voor reden dan ook niet zou kunnen.

Ik ben nog steeds grieperig en heb er echt last van, dit is echt jaren geleden. Dank u weerstand.
Netjes zeg jou hb. Die van mij is al gezakt naar 6.
Nog een maandje werken en dan aaahhh slapen hoop ik! Want dat doe ik al maanden weinig tot niet.
Pff daar word een mens niet vrolijk van.
 
ppff wat vervelend zeg, Heleen. Ik hoop dat je dinsdag goed nieuws krijgt.
Ik zou het persoonlijk ook erg graag willen dat mijn man mee zou gaan. Toen ik bij mijn vorige zwangerschap werd doorverwezen naar de hematoloog was dat een spoedafspraak en kon hij het niet regelen met zijn werk. Er is toen een vriendin mee geweest en ik vond dat wel erg fijn, omdat zij dingen vroeg die ik zelf niet bedacht had.

Ik heb woensdag weer moeten prikken (elke maand en straks elke week) en maandag heb ik weer gesprek met de hematoloog over de waarde van de trombocyten. Hoop nog steeds boven de 80!
 
@Dora,

Gelukkig heeft hij alsnog een keer de info op de link gelezen en heeft hij gezegd wel mee te gaan. Ook ondanks dat hij niet verwacht dat er veel uit zou komen... (qua afwijkingen, het wordt pas zo laat ontdekt, zijn nuchterheid) Hij gaat daarna zijn bedje weer in... want hij komt namelijk uit de nachtdienst... anders krijgt hij migraine.

Vervelend dat je nog steds niet beter bent. Wel aan de beter hand, maar het had fijn geweest als je er weer vanaf bent. ;)

@Maris,
hoe hoog zijn nu elke keer die waarden? Zitten ze al boven de 80? Succes morgen bij de hematoloog.


Trouwens, ik ben er ook niet heel erg bang voor. Want zoals er staat een afsluiting van de slokdarm, dat hadden ze dan bij de 20weken echo toch al moeten zien?
Verder heb ik een goede suikertest gehad.
Ik heb geen klachten van buikpijn. (wat daar in het stuk wel staat)
Spinabifida hebben ze wel naar gegeken op de 20weken echo maar konden het niet goed zien. Dus dat zou een risico kunnen zijn...
Tsja, hoe vroeg de weëen beginnen... dat valt nog af te wachten. Ik ben gelukkig 6 weken voor de uitgetelde datum vrij. (nog 3 weken werken)
Groeiachterstand, dat klopt niet. Het is juist te groot.
Zoals jullie lezen kan ik al heel veel uitschakelen. Dus ergens verwacht ik er niet veel van. Maar ook dat je info samen hoort. Er samen ook over kunt praten en niet dat ik alles zou moeten horen en dan alles moet doorgeven. Dat is soms zó lastig. Dan vergeet je dingen...

ALs er behandeling nodig is. Dan vind ik dat wel heel erg spannend. Zeker als ze bij de foetus moeten wezen... dat geeft ook weer risico's. Dat is mijn voornamelijke 'angst'.

 
@ Maris: succes bij de hematoloog, laat je even weten hoe het is gegaan?

@ cu2heleen: fijn dat je man meegaat en hopelijk is alles gewoon goed. Goed dat je er nuchter instaat.

 
Terug
Bovenaan