Hoi dames hoe gaat het?

@cu2heleen: wat fijn dat hij alsnog mee gaat, 2 horen en weten meer dan 1. goed dat je er positief onder blijft.

Net terug van de hematoloog. De waardes blijven stabiel, 83. Hij raadt een ruggenprik wel af als het niet echt noodzakelijk is, want het is wel kantje boord. Een sneetje in het hoofd maken voor de hartslag is ook not done omdat er een kleine kans bestaat dat uk het ook heeft en dan is het risico groot dat hij een blauwe plek op zn hoofd krijgt. Verder een heel lichte bloedarmoede maar niet zorgwekkend (was 7,3 en moest 7,5 zijn). Over een maand weer terug.
 
@maris
Fijn dat de waardes goed waren. Jammer van het ijzer. Maar kan nog bij trekken.
Blauwe plek op het hoofd maakt toch niet uit? Die trekt wel weer weg. ;)
 
Gelukkig waren de waardes goed Maris!!
Wat een goed hb hebben jullie zeg, mijn vk zei dat mijn hb goed was bij 6. Tijdens de zwangerschap mag hij lager zijn. Normaal is hij 8 bij mij.

En heleen fijn dat je man meegaat, en hopelijk en waarschijnlijk is er niets aan de hand, maar daar gaat het niet om. Fijn als je met z'n 2e kan gaan.
Ben benieuwd en we hopen het allerbeste.

Nog 1 dagje werken en dan kerst!! Pff ik ga lekker heel de kerst slapen denk ik. :(
 
Heleen, een blauwe plek is niet erg maar kan ook risico's met zich meebrengen als de waardes heel laag zijn en dat meten ze pas na de bevalling (prikken bloed uit de navelstreng) dus er mag geen risico genomen worden.
Er wordt bij mij nu een ruggenprik afgeraden omdat die vlak bij zenuwen geplaatst wordt. Als de waardes laag zijn krijg je snel een blauwe plek en dan komen de zenuwen in de verdrukking waardoor je verlamd kan raken. Wat een blauwe plek wel niet kan doen!

@Dora: nu kerst, slaap lekker. Moet je na de kerst nog werken?

De anderen al verlof? Ik heb nu 2 weken kerstvakantie en moest eigenlijk nog 1 dag werken na de vakantie maar dat heb ik voor de vakantie ingehaald dus ik ben vrij tot ergens in mei.

 
Hoi Maris,
DAnk voor je uitleg. :$ Sorry, ik heb daar niet zo veel verstand van.

@Dora, rust lekker uit.


@update van mijzelf:
Gisteren bij de gyn geweest.
Bloeddruk van 130-70. Verder gewogen, maar zit op 10 kilo. Was keurig volgens gyn bij 31+4.
ECho gehad. Vruchtwater zat binnen de lijnen. (verschilt per dag) Maar als het buiten de lijnen valt willen de VK's gewoon een check.
Volgens beleid van het ZH hoort er nu weer een suikertest gedaan te worden. Dus a.s. vrijdag gaan we maar weer..... drankje is lekker maar bloedprikken is niet mijn ding.
Dan volgende week 2 jan in de ochtend check bij VK.
2 jan wordt ik 's middags gebeld door de gynb tussen 16.30-17.00 uur met de uitslag van de suikertest. Mocht deze positief zijn, dan wordt ik uiteraard al eerder door een andere gyn gebeld. Ivm dan direct behandeling opstarten.
De gyn verwacht dat het goed is... en heeft puur volgens beleid gewerkt. Want zij zei ook dat de bloeddruk en gewicht keurig was. Dus dat er zo'n klein risico is.... en die laatste 7 weken op je suiker letten is sowieso een aantader. AAngezien de kleine nu heel erg veel groeit en je nu sowieso dan 'eetbuien' krijgt. DAn kun je beter een gezonde snack nemen. (zit automatisch dan al minder suiker in of de goede fruitsuikers)

Ben dus zeker wel gerustgesteld.

Maar dan bel je de schoonmoeder op. DAt ik eigenlijk 2de kerstdag tegen 18 uur weg wil ivm eten/drinken. Vorige keer had ik namelijk om 21.45 uur nog 1 liter gedronken en toetjes genomen., Want dan heb ik voldoende vocht binnen voor die kleine. Maar nu zei schoonmoeder dat zij niet om 16 uur al wil eten... omdat ik zo nodig op tijd weg wil. (is 2,5 uur rijden)
Dus hget eten begint pas om 18.15-18.30 uur. Wat gewoon in haar planning staat. Dan moet ik maar wat meenemen of daar tot 22 uur blijven en dan de gehele terugreis niets eten/drinken. Maar ik weet hoe dat gaat. Automatisch in de auto (zeker voor zo'n lange tijd) pak je om de 30 min even een slokje drinken. Dat wordt zo lastig om dat niet te doen... Maar gelukkig is mijn man dan in de buurt.

fijne dagen!
liefs, heleen
 
@ Maris: fijn dat ze je zo goed in de gaten houden en dan is een ruggenprik idd niet aan te raden. Mag je wel andere pijnstilling tijdens de bevalling als dat nodig is?

@ cu2 Heleen: fijn dat je vruchtwatermeting goed was. Jammer dat je weer je suiker moet laten testen, maar fijn dat voor de rest alles goed is. Balen dat je schoonmoeder er geen rekening mee wil houden, maar misschien valt de rit terug mee.

Ik ben sinds vorige week gestopt met werken ivm met mijn nek en rugklachten nav ongeluk. Baal er enorm van.

 
@Heleen: fijn zo'n schoonmoeder. Jammer dat ze er geen rekening mee houdt. De mijne is van 3 uur tot 21.00 gebleven. Was doodmoe en last van mn rug. Zat 's nachts om 5 uur op de bank met mn hittepit. Ook lekker. Heb je het wel vol kunnen houden??

@baby: kan me voorstellen dat je ervan baalt, maar denk aan jezelf en de kleine. Is beter om nu je rust te pakken.

@pijnstilling: ze hadden het de vorige bevalling over een prik in het bovenbeen maar bij de bevalling zaten ze te pushen voor een ruggenprik wat ik toen niet gedaan heb natuurlijk. Heb de weeen toen ook niet gevoeld (voelde als harde buiken) en heb tot 17.55 liggen puzzelen en lezen en om 18.18 was ze er al. Heb er nauwelijks last van gehad dus ik hoop dat het nu weer zo'n goede bevalling wordt waar pijnstilling niet bij nodig is maar dat zal ik nog even na moeten vragen wat er kan.
 
Fijn dat jullie de kerstdagen overleefd hebben. Ik ook op een paar paracetamolletjes.
Het is nog steeds niet over maar het gaat wel elke dag een heel klein beetje beter.

Ik werk nog 3 weken en ik hoop dat ik dan nog voldoende tijd heb om alles in orde te maken en uit te rusten.

Maar een baby komt vaak pas als je er klaar voor bent
 
Terug
Bovenaan