HSG onderzoek ?????

Beste Esther,Fijn dat het al achter de rug is, en dat alles goed was. Ik heb zelf een HSG in 2009 gehad en vond het idd geen pretje, maar was wel 4 maanden na de HSG zwanger, terwijl me dat de anderhalf jaar ervoor niet gelukt was. Ik ben medio 2010 bevallen en na 11 maanden al voor een tweede gegaan. Dat heeft bijna 3 jaar op zich laten wachten en nu ben ik gelukkig weer zwanger (bijna uitgerekend). Ik had weer om een HSG gevraagd, maar dat deden ze niet, omdat er geen reden voor zou zijn dat mijn eileider niet doorgankelijk zou zijn. Maar diep in mijn hart, had ik wel het idee dat dat net het laatste zetje geweest was in 2009. Ik hoop bij jou ook ;-).
Uiteindelijk had ik dit keer ook geluk, want ik was aan het wachten op mijn ongi, omdat ik dan een IVF-cyclus zou starten. En hoe bijzonder na 6 IUI's en de hele medische molen, werd ik juist in die maand 'rust' zwanger.
Sterkte met de lastige weg die jullie bewandelen en ik hoop dat mijn verhaal jullie wel moed geeft.
Wenser

Hai wenser, wat fijn om te lezen dat het bij jouw gelukt is, ik blijf hopen, ben begonnen aan mijn eerste iui behandeling, ik mocht 75 puregon spuiten 1 week lang, ben vandaag voor een echo teruggeweest en ik had 2 rijpe eitjes, nu werd meteen vrijdag de 13e gepland voor een iui,
Vanaaf de laatste spuit (pregnyl) zetten en dan hopen op een wonder vrijdag!
O ja en ben ook nog eens 2 weken gestopt met roken!
Dus flink trots op mezelf :)

Ongeveer 1.5 maand geleden heb ik een hsg onderzoek gehad, omdat ze iui wilde gaan doen ipv icsi. Ze wilde daarom wreker weten dat mijn eileiders open zouden zijn. de voorbereiding deed wel even zeer voelde het ook in mijn liezen en benen, alles was gelukkig open dus de pijn was maar kort,te voren wel naprocen gekregen, in maasstad ziekenhuis gedaan, hier zijn wij er tevreden over, ik had 1.5 week geleden een positieve zwangerschap test en dit na 2 jaar kinderwens waarvan 1 jaar doktoren en de alternatieve weg ingeslagen te zijn hebben we voortgang geboekt. De eerste iui kon vorige maand niet doorgaan wegens geen plaats, en nu blijk ik spontaan zwanger te zijn. wat ik nog graag mee wil geven geef de moed niet zomaar op en heb vertrouwen in jezelf.

Beste @badeendje7
Dat klinkt erg goed. Gefeliciteerd met het mooie nieuws.
En dank je wel dat geeft zeker goede moed. Mag ik vragen welke alternatieve weg jullie ingeslagen zijn. Ik wil ook kijken wat er nog meer is buiten iui enz.

Ik heb afgelopen  vrijdag een HSG onderzoek gehad. Vond het niet heel erg pijnlijk. Ik was erg ontspannen.  Ze spoten de vloeístof erin, maar er gebeurde niks'. Er kwam geen vloeistof ín de baarmoeder.  Daarna nog met n ander apparaat in mij, hetzelfde effect. De vloeistof gaat wel ergens heen, maar weten niet waar naar toe.

Ze hadden dit nog niet eerder gezien.

over n week naar de gynaecoloog. Vind t wel erg spannend.

Net een hsg onderzoek gehad. Na alle horrorverhalen zag ik enorm tegen dit onderzoek op... Het viel onwijs mee! Ik moest aan het einde van het onderzoek aangegeven van een schaal van 0-10 hoeveel pijn ik had ervaren. Ik zeg 0!! Heb nergens last van gehad en het was ook zo voorbij. Misschien een geruststelling voor sommige mensen dat niet iedereen dit als pijnlijk ervaart. Succes ;-).

Hoi, er is vorig jaar onderzoek verschenen dat de kans op zwangerschap iets hoger is na HSG wanneer er olie (ipv water) als vloeistof wordt gebruikt. Als ik me goed herinner van 30% naar 40% kans in het jaar na de HSG. Waarschijnlijk worden de eileiders even glad gemaakt ;-) Google maar eens op Medisch Contact (dat is het officiële tijdschrift voor artsen) + HSG.
Ik heb in september een HSG gehad en vond het ook extreem pijnlijk. Gelukkig duurt het maar kort en trekt de pijn snel weer weg. Deze maand zouden we terug naar het ziekenhuis voor IUI, maar ik ben nu 6 weken zwanger! Of het door de HSG komt of anders ook was gebeurd weet ik natuurlijk niet.

Terug
Bovenaan