HSG onderzoek ?????

Ik heb vorig jaar een hsg gehad. Ik vond het op een bepaald moment erg pijnlijk. Vermoedelijk omdat mijn eileider in de kramp schoot maar dat was ook precies aan de kant waar ik endometriose heb. Mogelijk dat de vloeistof daar net iets moeilijker liep maar uiteindelijk waren ze wel beide open. Ik zou dus wel pijnstillers bij voorbaat innemen. Achteraf vond ik het eigenlijk echt meevallen. Helaas geen natuurlijke zwangerschap nadien... nu 1e iui gehad zonder resultaat

Vorig jaar een HSG gehad, zonder dat het vermoeden was dat er iets niet goed was. Helaas heeft het niet tot een zwangerschap geleid.
Ik vond het onderzoek best pijnlijk. Had van te voren wel pijnstillers genomen op advies van de gyn.
Achteraf geen pijn gehad gelukkig! Moest daarna ook gewoon werken.

Hoi dames!
Ik heb deze week een hsg gehad en wil even een ander geluid laten horen, want het viel mij mee! Nu rekende ik er op dat het zeer pijnlijk zou zijn, door alle verhalen die ik had gelezen, dus wilde ik hier even laten weten dat het niet altijd een drama is.
Na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is 1 eileider bij mij verwijderd, de ander bleek bij de hsg nog prima te werken. Ik denk dat dat ook uitmaakt, als het allemaal goed doorloopt.
Ik heb vooraf 100mg diclofenac zetpil en 1000 mg pcm gehad, dat zal ook hebben geholpen. Wel heb ik best wat napijn en is m'n buik enorm opgeblazen. Maar dat zal nog wel wegtrekken.
Nu hoop ik natuurlijk ook dat de verhoogde zwangerschapskans voor ons gaat helpen! We zijn 3 jaar bezig en een miskraam en dus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap verder, dus het mag van ons wel! 

Hoi Dames,
Ik heb vorige week ook een HSG onderzoek  gehad. Wad erg zenuwachtig na alle verhalen. Maar probeerde het toch op me af te laten komen. Mijn ervaring:
Eendebek viel mee. Koud en voelde beetje scherp. Maar is prima te doen.
Balonnetje in brengen gaf wel wat druk. Lichte druk op mn baarmoeder. Maar niet iets om van wakker te liggen.
Vloestof doorspuiten. Nou toen wist ik het even niet meer, dat deed erg veel pijn! Vooral ook omdat je in zo een ongemakkelijk positie ligt en niet kunt bewegen. Even een traantje moeten laten toen het voorbij pas. Wat bloedverlies gehad gedurende die dag. En dag er na ook minimaal. Voor mij was de pijn ook meteen weg na de behandeling, geen na pijn. Ik heb op advies van de gynaecoloog 2 paracetamol de nacht voor de behandeling genomen en 2 paracetamol 2uur voor de behandeling. Wellicht heeft dat geholpen met de napijn. Maar het hielp mij iig niet met de pijn tijdens het spuiten. Ook hier werd aangegeven dat er een verhoogde kans op vruchtbaarheid is om dat het contrastvloeistof die zij gebruiken op oliebasis is. Hier is onderzoek naar gedaan en zou idd helpen itt contrastvloeistof op waterbasis. 
Vandaag mijn laatste vruchtbare dag. 

Hoi iedereen,  Ik heb in augustus een HSG onderzoek gehad en wou hier toch even meedelen dat na alles wat ik gelezen had, het bij mij super meeviel. En eigenlijk voelde ik hier bijna niets van, of toch geen pijngevoel. Bij het doorspuiten van de vloeistof kreeg ik het een beetje warm. Maar voor de rest geen "klachten". Duurt op en al een kwartiertje. En je kan direct meekijken op het scherm; doorgang was ook langs beide kanten goed dus misschien heeft dat er ook mee te maken. Groetjes! en succes !  J

Hoi allemaal,
Ik had vorige jaar in november 2020 een hsg gehad en viel wel mee alleen dat spul wat ze hadden ingespoten deed wel pijn was beetje rare gevoel maar na paar minuten was het weer over ik had wel 2 dagen beetje krampjes in mijn onderbuik en nu moet ik wachten tot 6 maanden en nu krijgen we een tweede ronde maar andere behandeling helaas niet positief na 6 maanden niet gelukt jammer genoeg mijn menstruatie die is regelmatig en komt altijd optijd dus ik heb geen afwijkingen maar ze zeggen is moeder natuur 

Dus ben echt benieuwd binnen kort weer naar het ziekenhuis 

Terug
Bovenaan