HSG onderzoek ?????

Ook ik moest gisteren het gevreesde HSG onderzoek ondergaan. Ik zag er best tegenop door alle nare ervaringen van mensen uit mijn omgeving en die ik op internet las.Ik had mijzelf voorgenomen het maar gewoon over me heen te laten komen en vooral te proberen om ontspannen te blijven. En het is mij meer dan meegevallen! Het inbrengen van de katheter en het ballonnetje was wat ongemakkelijk maar niet echt pijnlijk. Toen alles op zijn plek zat voelde het was zwaar in mijn onderbuik, als een menstruatiekramp. Het inspuiten van de vloeistof gaf wat steken en voelde minder prettig maar dat  was binnen 3 seconden klaar.Ik had wel 1 uur van tevoren een naproxen ingenomen. Ook naderhand heb ik weinig tot geen last gehad. Mocht je binnenkort een HSG moeten ondergaan, laat het dan vooral over je heen komen en ontspan. Voor je het weet is het voorbij!

Ook ik moest gisteren het gevreesde HSG onderzoek ondergaan. Ik zag er best tegenop door alle nare ervaringen van mensen uit mijn omgeving en die ik op internet las. Ik had mijzelf voorgenomen het maar gewoon over me heen te laten komen en vooral te proberen om ontspannen te blijven.  En het is mij meer dan meegevallen! Het inbrengen van de katheter en het ballonnetje was wat ongemakkelijk maar niet echt pijnlijk. Toen alles op zijn plek zat voelde het was zwaar in mijn onderbuik, als een menstruatiekramp. Het inspuiten van de vloeistof gaf wat steken en voelde minder prettig maar dat  was binnen 3 seconden klaar. Ik had wel 1 uur van tevoren een naproxen ingenomen. Ook naderhand heb ik weinig tot geen last gehad.  Mocht je binnenkort een HSG moeten ondergaan, laat het dan vooral over je heen komen en ontspan. Voor je het weet is het voorbij!

Beste allemaal,
In december 2018 heb ik een HSG onderzoek in het AMC gehad met contrastvloeistof op olie-basis. Verwachting was dat er niets aan de hand was en mijn doel was alleen het "schoonmaken" van mijn eileiders en de verhoogde kansen na het "doorspoelen".
Onderzoek zelf was niet fijn, maar ook zeker geen drama. De kans op verstopping waren bij mij nihil. Bij een verstopping zal de contrastvloeistof niet goed kunnen doorstromen, waarbij je de opgevoerde druk vd vloeistof als "pijn" kunt ervaren.
Mijn menstruatie was wel wat van slag. Ik heb altijd stipt een cyclus van 27/28 dagen. Dit keer 30 dagen en ook nog eens heftig ongesteld. Eerste ronde dus mislukt :-( maar ga na deze heftige ongesteldheid er maar van uit dat alles wel "goed schoon is".
Mochten er dames zijn met vragen, laat maar weten!
Lfs

[quote quote=10063776]O haha, ik zie nu dat t n super oud topic was. Geen idee waarom ie zo hoog in mijn lijstje stond.[/quote]
Geeft toch niet! ;-) Genoeg dames die ook in 2018/2019 graag willen lezen hoe de ervaringen zijn van andere zijn die ook dit onderzoek hebben ondergaan. Waarvan akte.. :p

Oeps al verzonden voor ik klaar was. Ik vind ook spannend, maar ga ook proberen over mij heen te laten komen. De pijnstillers ga ik ook pakken. Hopen dat allemaal meevalt achteraf.

Terug
Bovenaan